• 2
  • 3
2008-01-01, 12:33
Medlem
Blåbärskungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Klankar på yrkesvalet, inte matlagning som sådant.
Citat:
Du måste räkna in hemmen, där är majoriteten av kockarna kvinnor.
Dags att bestämma sig?
Citera
2008-01-04, 22:44
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blåbärskungen
Dags att bestämma sig?

Varför då?
Är du inte kapabel att se skillnaden?
Citera
2008-01-04, 23:18
Medlem
prominentens avatar
Vad fan är manligt?
Citera
2008-01-04, 23:21
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prominenten
Vad fan är manligt?
Idag är knappt något yrke manligt så det är dags för TS att lägga ner sitt resonemang.
Citera
2008-01-04, 23:28
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Idag är knappt något yrke manligt så det är dags för TS att lägga ner sitt resonemang.

Att lägga en entrecote på grillen kan möjligtvis platsa som fyllegöra när man kommer till manlighet.
Ett yrke som kvinnor kan utföra lika bra eller bättre kan absolut inte anses som ett manligt arbete.
Så bit ihop era stackare!
Försök att finna en identitet ändå.
Citera
2008-01-05, 00:08
Medlem
Cineastens avatar
Citat:
Sitter nu och kollar på ett matprogram där en vuxen man håller på att lära upp en liten flicka i matlagningens hemligheter.

Svärd och strid!
Kökshövding enligt Frans G Bengtsson.
Hur fan kan en som har en gnutta manlighet börja nöja sig med att skala lök?
Det är nog inte underligt att de kockar jag har seglat med antingen varit alkoholister eller bögar.

Tore Wretman är en kokboksförfattare som jag läser för tillfället.
Vet inte om han var alkis, men gift var han visst.

Jag gillar god mat och har tyvärr börjat kunna laga godare mat än krogarna som finns här.
Men jag skulle aldrig förnedra mig till att bli något inom matlagningsbranchen,
Skäms på er kökshövdingar som inte har något manligare att hänga upp er existens på!

Så till frågan!
Hur jävla manligt är det med en man vid spisen som vispar ihop en sås?
Vad har manlig eller kvinnlighet med matlagning att göra? De flesta stora kända kockar är ju män och det är väl ingen som tvivlar på deras manlighet?
Matlagning är roligt som fan. Dessutom finns det många kvinnor som tycker det är sexigt med män som kan reda till en riktig måltid utan att ha lilla mamsen till hjälp.
Citera
2008-01-05, 03:20
Medlem
machetes avatar
TS vill säkerligen bara "provocera" med en luddig frågeställning. Och som tidigare skrevs att laga mat är riktigt roligt. Och vad är manligt/kvinnligt? Hur det ser ut på utsidan bestäms av hormoner, män är generellt 60% man och 40% kvinna och kvinnor vice versa. Känslolivet, om man slutar sätta etikett på manliga och kvinnliga känslor, är för varje person unikt. Trots att jag är en 22-årig kille känner jag mer kvinnlig än manlig och detta ser jag enbart som positivt. OBS! Jag är inte homosexuell, vilket förvisso inte har med saken att göra ifall jag skulle vara det, men TS uppenbara skräck både för att verka kvinnlig och allt som är bögigt säger att han troligen är både rädd för kvinnor och bögar.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in