2007-12-31, 20:50
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Du måste räkna in hemmen, där är majoriteten av kockarna kvinnor.
Så de manliga kvinnohärmarna befinner sig i en total dominans av hemmafruar.
Kontorsnissar är enbart kanonmat!
Hur kan du kalla medelsvensson som tror att falukorv är det mest kulinariska för kockar?
Citera
2007-12-31, 21:02
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schrail
Hur kan du kalla medelsvensson som tror att falukorv är det mest kulinariska för kockar?

Tycker att du verkar lite desperat?
Lax, havets falukorv?
Men likförbannat så står jag för trådstarten!
Citera
2007-12-31, 21:12
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Tycker att du verkar lite desperat?
Lax, havets falukorv?
Men likförbannat så står jag för trådstarten!
Desperat? Nej jag förstår bara inte varför du ska starta en tråd om ett ämne som kändes aktuellt för 30 år sedan.
Citera
2007-12-31, 21:20
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Desperat? Nej jag förstår bara inte varför du ska starta en tråd om ett ämne som kändes aktuellt för 30 år sedan.

Vad var det som får dig att hamna 30 år tillbaka?
Omanligheten finns fortfarande inbakad i kockyrket.
Det jag pysslar på med för min försörjning är totalt omöjligt att utföra drogad på något vis.
Men simpla jobb som att laga mat är inget större problem efter några öl eller en vinare.
Kärringarbete är vad det är!
Citera
2007-12-31, 21:32
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Vad var det som får dig att hamna 30 år tillbaka?
Omanligheten finns fortfarande inbakad i kockyrket.
Det jag pysslar på med för min försörjning är totalt omöjligt att utföra drogad på något vis.
Men simpla jobb som att laga mat är inget större problem efter några öl eller en vinare.
Kärringarbete är vad det är!
Dina påstående verkar enbart vara baserade på fördomar. Utför man rätter med maträtter med alkohol i blodet anser jag inte att man kan kalla sig kock utan snarare köksbiträde på Mcdonalds. Nej om man är kock på ett seriöst ställe lovar jag dig att det kommer märkas på maten att man är full när man gjorde det, precis som det skulle märkas om man jobbade med ekonomin på ett företag när man är full.

Har du eller har du inte jobbat på en seriöst lagd restaurang? Om inte anser jag inte att du har nog på fötterna för att starta en sådan här tråd.
Citera
2007-12-31, 21:38
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Dina påstående verkar enbart vara baserade på fördomar. Utför man rätter med maträtter med alkohol i blodet anser jag inte att man kan kalla sig kock utan snarare köksbiträde på Mcdonalds. Nej om man är kock på ett seriöst ställe lovar jag dig att det kommer märkas på maten att man är full när man gjorde det, precis som det skulle märkas om man jobbade med ekonomin på ett företag när man är full.

Har du eller har du inte jobbat på en seriöst lagd restaurang? Om inte anser jag inte att du har nog på fötterna för att starta en sådan här tråd.

Har aldrig påstått att jag jobbat inom fjollyrket.
Men har haft en hel del erfarenhet av professionella yrkesutövare.
Så det du skriver är bara skit!
Minns med välbehag ett matprogram där kåldolmar framställdes, goda som fan.
Inte var kocken nykter, dessutom var han bög.
Döden har tagit honom nu.
Citera
2007-12-31, 21:50
Medlem
Schrails avatar
Citat:

Har aldrig påstått att jag jobbat inom fjollyrket.
Men har haft en hel del erfarenhet av professionella yrkesutövare.
Så det du skriver är bara skit!
Minns med välbehag ett matprogram där kåldolmar framställdes, goda som fan.
Inte var kocken nykter, dessutom var han bög.
Döden har tagit honom nu.
Men om du inte satt en fot i ett restaurangkök hur kan du då ha tro dig känna yrket så pass bra att du kallar det för ett fjollyrket.
Du säkert haft erfarenhet av professionella yrkesutövare men så länge du inte har en djupar insikt i yrket ber jag dig att ta fram mer verklighetsbaserade uttalande än att låta dina fördomar styra.

Du nämner sedan ständigt denna numera döde tv-kocken, bara för att han uppförde sig dåligt i sitt kök behöver det inte betyda att resten av Restuarangbranschen gör det.
Tror säkert det ingick mycket alkohol inom kockyrket tidigare men det här är 2000-talet och mycket har förändras inom branschen på bara det senaste årtiondet.

Kom med något nytt i den tråd som du själv startade utan att riktigt förstå dig på det ämne som du själv tar upp.
Hejpåhre!
Citera
2007-12-31, 22:06
Medlem
StigAllans avatar
Nils Emil Ahlin hette kåldolmskungen!
Må han vila i frid..
Citera
2007-12-31, 23:18
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Må han vila i frid..
Har man nått så kulinariskt som kåldomar som specialitet måste man ju vara mästerkock
Citera
2008-01-01, 01:56
Medlem
StigAllans avatar
Citat:
Har man nått så kulinariskt som kåldomar som specialitet måste man ju vara mästerkock

Du som alkoholiserad bögkock med större skill än Ahlin bör väl kunna presentera något som släcker ner FB:s mattråd för gott!

Vi som är närvarande är väldigt nyfikna!
Citera
2008-01-01, 04:21
Medlem
Schrails avatar
Citat:
Du som alkoholiserad bögkock med större skill än Ahlin bör väl kunna presentera något som släcker ner FB:s mattråd för gott!

Vi som är närvarande är väldigt nyfikna!
Hejpåhre!
Citera
2008-01-01, 12:22
Medlem
Berggubbes avatar
Citat:
Må han vila i frid..
När skulle Nils Emil ha avlidit då??
Tycker det luktar troll om hela tråden
Citera