2008-01-21, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShmotZ
Var de någon som blev bannad, vid patchen Hörde någon sa att blizzard rensade upp 500 000 bots från wow typ :O

Oj, troligen bullshit från deras sida
Eller så har något annat botcommunity blivit drabbade men inte glider iaf och har inte hört något från nåt annat håll heller. Bara skit som blizz säger för att hålla bot-haters glada
2008-01-21, 01:31
Medlem
Stewie_griffins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Krisp
Funderar på att köpa glider så man kan bota upp en gubbe(har inte orken att lvla igen), så därför har jag en fråga som lyder såhär: Hur lång tid tar det 1-70?

3-5 veckor säger jag
2008-01-21, 03:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
Har inte varit någon ban-wave det senaste halvåret.

Lär komma en ny ban-wave snart. Dom har ju gjort rätt många temporära avstängningar mot folk som blivit reportade ofta i AV senaste veckan
Även gått ut med att det skulle bli hårdare tag mot bots

Det tråkiga med Glider är ju att den läser av filer i wow och därför är ganska enkel att upptäcka av warden. Spelar ingen roll hur försiktig man är eller om man kör egna profiler/waypoints, blir man upptäckt så hamnar man på listan och blir bannad nästa wave

Fördelen med Pirox och andra auto-it script var att dom inte går att upptäcka
2008-01-21, 09:18
Medlem
ap3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Counterx
Lär komma en ny ban-wave snart. Dom har ju gjort rätt många temporära avstängningar mot folk som blivit reportade ofta i AV senaste veckan

Det tråkiga med Glider är ju att den läser av filer i wow och därför är ganska enkel att upptäcka av warden. Spelar ingen roll hur försiktig man är eller om man kör egna profiler/waypoints, blir man upptäckt så hamnar man på listan och blir bannad nästa wave

Ytterligare en domedagsprofet...
Tror inte att det kommer en ny banwave (i ordets rätta bemärkelse), däremot tror jag vi får se en hel del folk bli bannade pga bottning i bg's. Blizz verkar köra rätt hårt på att städa upp AV.

Sen är ju nästa alla bans player reports.

Ang pirox så spelar det ingen roll om warden upptäcker det eller ej, med tanke på att pirox verkligen skriker "bot!" och man får en player report ändå.
2008-01-21, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Counterx

Temp bans har dom ju ständigt gjort i AV på reportade, men det är ju i nästan varje fall bara de som står stilla i grottan.

Nya banwaves pratas det om varje dag i glider communityt, alltid bara tomt prat, och ang warden så kan vi ju tacka gliders trip-wire som stänger ner wow såfort warden börjar uppdatera.
2008-01-21, 10:31
Medlem
Thedoits avatar
Tjo, har just börjat använda glider för jag orkar ej dra upp min egna gubbe. Min fråga är dock, går det att göra någon sorts waypoint från graveyarden eller så? För när boten dör springer den inte tillbaka till sitt corpse utan bara sätter sig där och afkar. Använder ett glider pack så har förinställda ställen där den ska köa så det flyter på men det blir bara problem när den dör. Så om någon vet hhur man kan lägga till en waypoint i packet eller hur ska man göra?
2008-01-21, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Tjo, har just börjat använda glider för jag orkar ej dra upp min egna gubbe. Min fråga är dock, går det att göra någon sorts waypoint från graveyarden eller så? För när boten dör springer den inte tillbaka till sitt corpse utan bara sätter sig där och afkar. Använder ett glider pack så har förinställda ställen där den ska köa så det flyter på men det blir bara problem när den dör. Så om någon vet hhur man kan lägga till en waypoint i packet eller hur ska man göra?

Dels måste du ju ställa in i glider om det inte redan är inställt "auto ressurrect if profile got ghostwaypoints" eller vad det står. Minns inte ordagrant. Sen måste profilen du ha precis som du säger waypoints från graven också alla profiler har inte det men du kan göra egna ghost waypoints.
2008-01-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stewie_griffin
3-5 veckor säger jag

Ja runt tre stämmer nog bra för min del, brukar ha en del tid över på första gratis månaden när jag blir 70. Då börjar jag såklart med att göra ett trial konto, sen regga keyn såfort trialkontot är skapat så man får 10 dagar extra där
2008-01-21, 12:23
Medlem
garybuseys avatar
Sitter och övervakar min glider genom remote från jobbet, är fortfarande ganska paranoid så jag vågar inte riktigt släppa det, går hyfsat att se det genom remote när man förminskat fönstret lite.
Började glida förra veckan med en level 28 druid, dingade precis level 45 så jag är nöjd.
2008-01-21, 12:41
Medlem
Thedoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shaydeath
Dels måste du ju ställa in i glider om det inte redan är inställt "auto ressurrect if profile got ghostwaypoints" eller vad det står. Minns inte ordagrant. Sen måste profilen du ha precis som du säger waypoints från graven också alla profiler har inte det men du kan göra egna ghost waypoints.

Kollar upp det när man kommer hem då, dock tycker jag det är otroligt skönt me boten . Visst känner jag att jag förstör spel känslan lite men men det är också skönt att slippa det man har gjort 6000000 miljoner om igen ^^. Vart lite segt bara när jag vakna upp idag och såg att boten var död på GYn så tänkte fan men hoppas på att dinga 70 snart. Kan man dinga 70 ganska snabbt om man lirar själv ibland med o questar o lite mysiga saker själv så borde väl speeden ökas lite när man väl har på boten på natten .
2008-01-21, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thedoit
Kollar upp det när man kommer hem då, dock tycker jag det är otroligt skönt me boten . Visst känner jag att jag förstör spel känslan lite men men det är också skönt att slippa det man har gjort 6000000 miljoner om igen ^^. Vart lite segt bara när jag vakna upp idag och såg att boten var död på GYn så tänkte fan men hoppas på att dinga 70 snart. Kan man dinga 70 ganska snabbt om man lirar själv ibland med o questar o lite mysiga saker själv så borde väl speeden ökas lite när man väl har på boten på natten .

Absolut snabbaste sättet är ju som du säger själv, spela när du hinner och orkar, dunka igång boten såfort du lämnar datorn. Manuell leveling är ju alltid snabbast men man orkar ju aldrig sitta 24/7, vilket boten gärna gör åt en så kombinerar man manuell & bot går det undan.
2008-01-21, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av garybusey
Sitter och övervakar min glider genom remote från jobbet, är fortfarande ganska paranoid så jag vågar inte riktigt släppa det, går hyfsat att se det genom remote när man förminskat fönstret lite.
Började glida förra veckan med en level 28 druid, dingade precis level 45 så jag är nöjd.

Hehe härligt.
Jag har precis börjat bota på ett trial konto, jag hade eg lagt av men vafan jag har blivit arbetslös så det är perfekt tillfälle att bota när man ändå sitter hemma om dagarna så har man full koll från soffan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in