Det har du förstås rätt i men av ett hundratal "reported" i chatloggen borde väl en del vara riktiga eller hur? Jag bottade dessutom 24/7 i ett år i Halaa Basin vilket gjorde att alla som skulle farma primal water lackade som fan eftersom min bot alltid var där.
Håller fast vid min åsikt om att man kan göra i princip vafan man vill å inte bli bannad på EU servrarna, på US däremot verkar det fan så mkt värre =D
På US är det ett helvete, knappt att jag vågar afkbotta där, så illa är det
Efter den nya patchen så har Blizzard lagt in Eleiet-Defensive Systems, även kallat EIDS. Men detta system blir det väldigt, väldigt svårt att använda sig utav bots. EIDS fungerar ungefär på det här sättet, om man ska förklara det med enkla ord.
EIDS lägger upp små "kameror" kan man säga, dessa sätts upp där folk har rapporterat att många bots hänger. Kamerorna är inställda på att reagera på vissa mönster, de kan även snabbt tracka IP:n.
Efter detta så kommer Blizzards Gamemasters att använda kamerorna för att sedan avgöra om det är en bottat char eller en idiot som spelar.
Det kommer alltså dröja ett tag innan det blir relativt säkert att botta igen. Ett nytt program måste göras, där botten rör sig väldigt realistiskt.
Du inte kan skaffa ett nytt konto på samma betalningsmedel om du blivit bannad nu när det nya systemet är här. (Du kan alltså inte betala med samma kreditkort på ditt nya acc om du blir bannad), förmodligen inte samma adress heller.
Dem använder även sig utav ett av windows program där de trackar ner sjävla datorn. Så nu kan dom tracka på mer än IP:n (eftersom dom bannar IP:n) och då räcker det inte med att bara flytta på datorn.
Hursomhelst så är det vi säger konfirmerat, Nihilum var till stor hjälp när det kom till att luska fram informationen eftersom dem har några GM's i guildet.
Namnet EIDS tycker även jag är lite konstigt, men jag tror att det kommer från AID, som betyder hjälp. Kamerorna hjälper ju Blizzard att fånga tjuvar.
Fotnot; allt ovanstående är 100% sant
hmm , dragit up 2 70s redan med samma namn och allt utan att blivit bannad
Tja, skaffade glider elite igår och är alltså helt ny på det, installerade som man ska både glider och ppather enligt guide+videos, laddade ner en 1-20 undead profile och använder pathpogue, men problemet är att när jag startar glidningen så anfaller min rogue inte mobsen utan springer bara ett par steg framåt (åt fel håll) och några steg baklänges. Jag har en tasks.psc fil där jag la in texten som kom med 1-20 undead profilen. Om en mob anfaller mig så är det inget problem med combat eller lootning men att söka upp mobs gör den inte.
Jag är helt ny när det gäller glider så har inte den blekaste vad felet är, nån som vet vad det är?
Nån som skaffat lite honor i helgen nu då när det var AV weekend? Själv fixade jag ihop ca 90k ^^
Självklart! Snittade ungefär 30k / dygn och fick in 37300 som mest.
bottar endast i AV, så nu måste jag farma endel marks från de andra battlegroundsen. Det kommer bli DRYGT!
Kan glömma mitt ovanstående reply, ppather o profiles går tydligen inte ihop, så kör med vanliga pogue just nu innan jag lär mig med waypoints och dylikt och efter lite trilskande så funkar det prima.
Kan någon hjälpa mig med det här? jag fattar inte hur man får igång det och sånt, vart man laddar ner profiler och liknande saker. Någon snäll själ kan väll skicka ett pm till mig och hjälpa mig.
hej hej
Jag har fixat ett par nycklar nu, hur vet jag om dom fungerar? Och vad för sorts nycklar det är?
//EasterN
Starta glider, skriv in nyckeln i programmet. Krävs ev. en omstart av programmet men har för mig det ska stå i loggen om det är vanlig key eller glider elite.
Någon som har tips på lite roliga saker att farma? Inte för att tjäna guld utan exempelvis "rare pets"? Fick mig en Captured Firefly precis och är lite småtaggad.