Citat:
Ursprungligen postat av
CompressorVane
Jag håller inte med det du säger.
Du vet inte allt och kan inte göra det heller, vetenskapen har kanske kommit en promille dit den borde om ens det. Det borde till och med du förstå!?
Du eller jag vet inte allt, du agerar som att du gör det ändå.
Så du kanske ska ta lite avstånd och fundera lite till?
Klart du inte kan hålla med i det Menlonson skriver, du begriper ju helt enkelt inte det han skriver och förklarar fast det är så enkelt….
Nu försöker du göra som alla andra paranormalt troende stollar, gömma dig bakom påhittade tramsargument som ”vetenskapen har kanske kommit en promille” vilket torde vara din variant på ”vetenskapen vet inte allt”…?
Jodå, vi vet att vetenskapen inte vet allt och aldrig kommer att veta allt, därför att det alltid finns nytt att lära och att utforska.
Men hur skulle du själv reagera om någon påstår saker som går helt emot vad t ex en tillverkare av en turbo säger…? Låt säga att du har en Turbonetic xxxx som det är allmänt känt klarar ett luftflöde inom sitt maximala arbetsområde som kan ge säg 1000hk, vilket är vad tillverkaren säger och kan demonstrera, ett otal kända motorbyggare, fristående som t ex biltillverkare, som intygar samma sak. Men så dyker det upp några som påstår att de lätt tar ut 100 000Hk, men de har inga som helst seriösa bevis. Hur skulle du agera då…? Skulle du tro dem…? Skulle du kräva att de seriöst bevisar sin sak…?
Om de svarar att du är en fegis som inte vågar testa själv, hur skulle du svara…?
Jag skulle kunna skissa upp otaliga liknande scenarion där vi har omvända förhållanden där du knappast skulle vara lika naiv som du är med det paranormala….
Du är en fegis som inte kan ta en seriös diskussion och svara hederligt på de frågor jag och andra ställer, t ex varför inte valfri forskare också direkt skulle upptäcka att slagruta eller medium ”fungerar” om de stressade, för enligt dig så ska ju det tydligen vara så lätt bara man vågar testa själv…?
Så vad för fel har då alla dessa forskare gjort som testat medium och slagrutor gång på gång genom åren med totalt fiasko och bara mer och mer framkommer hur dessa påstådda företeelser är bluff, och de kan förklara varför medium och slagrutor inte funkar så som ni troende försöker påstå….
Kan du ge oss en seriös hållbar förklaring…?
Varför har det aldrig någonsin kunnat ens påvisas fungera, trots belöningar på flera miljoner….? Om det verkligen funkade och var så lätt som du försöker påstås, och så många som ska kunna detta, så borde det ju vara kö och slagsmål framför porten till testen av folk som vill komma först och raka åt sig belöningen i ett nafs…. Men, det är sannerligen inte mycket till kö….
Nästan så man kan tro att intresset för att testa sig seriöst och bevisa denna påstådda funktion är synnerligen mager….. Vad kan det bero på….?