Citat:
Ursprungligen postat av
TwoThousand
Det har alltid varit viktigare att rädda liv..
Exakt vad har det med saken att göra? Det finns såvitt jag vet ingen dikotomi mellan att rädda liv och att backa upp sina påståenden med bevis.
Citat:
Om vi är vän med Gud och han ger oss övernaturliga förmågor, hur berör det dig?
Det berör mig inte det minsta så länge ni inte exempelvis tar betalt av desperata, sörjande människor för att stå och hitta på att ni kan tala med döda. Ska ni ta betalt för en sådan tjänst så ska ni först testas vetenskapligt så vi vet att det inte rör sig om (genomvidrigt) bedrägeri.
Citat:
Varför skulle vi bevisa för dig att det vi säger är sanning när du är en förnekare?
Därför att jag skulle sluta vara en "förnekare" om du presenterade bevis, exempelvis.
Du kan ju börja med att presentera ett bevis för något övernaturligt så får vi se om jag är en "förnekare" eller inte.
Citat:
Som för alla andra finns det ett straff för det och kommer att bestraffas för det!
Straff för vad?
Citat:
Det är smutsigt i religiösa ögon, det du gör är olagligt i himmelriket, erkänn honom eller försvinn som den senaste tvivlaren.
Presentera bevis för att det finns en gud så lovar jag att erkänna hans existens.
(FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod) Över 2000 sidor och noll bevis. In och ändra på det.