2017-06-25, 19:47
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Att bjuda in Birkan Tore var väl ändå kontraproduktivt. Han får dom andra att framstå som tja precis som det dom är antar jag. Det gråtande mediumet, det pladdrande mediumet, noll-koll mediumet, näsan-i-vädret mediumet, goa tant-mediumet. Iskalla eller neurotiska. Birkan är nåt annat. Vad det är frågan om vet jag inte, men han käkar dom andra till frukost, om han nu vore sån vilket han givetvis inte är.
Han är onekligen en intressant person. Läste ett reportage med honom i det aktuella numret av tidningen "Nära". Han verkar vara en klok och sympatisk person.
Senast redigerad av enfindam 2017-06-25 kl. 20:23.
Citera
2017-06-25, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enfindam
Vi har snarare upplevt en massa saker som har gjort oss övertygade. Upplevelser ska man ta på allvar även om dom inte kan "bevisas".

Jag tvivlar inte på att folk upplever märkliga saker. Men det finns NOLL bevis för att dessa påstådda upplevelser skulle vara av paranormal karaktär och det finns massvis med bevisade naturliga förklaringar till diverse upplevelser.

Och visst kan man ta sina upplevelser på allvar om man vill. Men att helt utan någon form av bevis anta att en upplevelse är övernaturlig är helt enkelt idiotiskt. Så än en gång, du får gärna sitta och predika dina irrationella anekdoter och påståenden, men så länge du inte backar upp det med belägg så kommer det som sagt inte att framstå som något annat än trams. (Annat än för de som redan lagt sitt rationella tänkande på hyllan då såklart)
Senast redigerad av Sir. 2017-06-25 kl. 22:24.
Citera
2017-06-25, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TwoThousand
Det har alltid varit viktigare att rädda liv..
Exakt vad har det med saken att göra? Det finns såvitt jag vet ingen dikotomi mellan att rädda liv och att backa upp sina påståenden med bevis.

Citat:
Om vi är vän med Gud och han ger oss övernaturliga förmågor, hur berör det dig?
Det berör mig inte det minsta så länge ni inte exempelvis tar betalt av desperata, sörjande människor för att stå och hitta på att ni kan tala med döda. Ska ni ta betalt för en sådan tjänst så ska ni först testas vetenskapligt så vi vet att det inte rör sig om (genomvidrigt) bedrägeri.

Citat:
Varför skulle vi bevisa för dig att det vi säger är sanning när du är en förnekare?
Därför att jag skulle sluta vara en "förnekare" om du presenterade bevis, exempelvis.
Du kan ju börja med att presentera ett bevis för något övernaturligt så får vi se om jag är en "förnekare" eller inte.

Citat:
Som för alla andra finns det ett straff för det och kommer att bestraffas för det!
Straff för vad?
Citat:
Det är smutsigt i religiösa ögon, det du gör är olagligt i himmelriket, erkänn honom eller försvinn som den senaste tvivlaren.
Presentera bevis för att det finns en gud så lovar jag att erkänna hans existens.
(FB) Bevisa att Gud existerar (Sammanfogad tråd /Mod) Över 2000 sidor och noll bevis. In och ändra på det.
Citera
2017-06-25, 22:30
Medlem
Citat:
Han är onekligen en intressant person. Läste ett reportage med honom i det aktuella numret av tidningen "Nära". Han verkar vara en klok och sympatisk person.

Självklart framställer en charlatan sig själv som sympatisk.
Citera
2017-06-26, 03:49
Medlem
Citat:

Okej, tack för det tipset. Min normala läsning av tidskrifter brukar inskränka sig till dom mer vetenskapligt inriktade men här är jag definitivt beredd att göra ett undantag. Han verkar ju inte bara ytterst känslomässigt stabil, utan också mycket intelligent och klok, för att inte tala om godhjärtad. Hoppas jag inte har fel, det vore verkligen deprimerande men det får man väl aldrig veta, suck. Kanske på andra sidan, som de övertygat troende skulle säga antar jag.
Citera
2017-06-26, 07:38
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir.
Jag tvivlar inte på att folk upplever märkliga saker. Men det finns NOLL bevis för att dessa påstådda upplevelser skulle vara av paranormal karaktär och det finns massvis med bevisade naturliga förklaringar till diverse upplevelser.

Och visst kan man ta sina upplevelser på allvar om man vill. Men att helt utan någon form av bevis anta att en upplevelse är övernaturlig är helt enkelt idiotiskt. Så än en gång, du får gärna sitta och predika dina irrationella anekdoter och påståenden, men så länge du inte backar upp det med belägg så kommer det som sagt inte att framstå som något annat än trams. (Annat än för de som redan lagt sitt rationella tänkande på hyllan då såklart)
Jag tror inte att någon önskar att ha sådana här upplevelser, det kan vara mycket skrämmande. Varför skulle man hitta på det? Än så länge finns det väldigt små möjligheter att bevisa upplevelser av det här slaget eftersom dom härrör från en annan dimension Vi får väl se vad framtiden har att erbjuda.
Citera
2017-06-26, 07:50
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Jag tror inte att någon önskar att ha sådana här upplevelser, det kan vara mycket skrämmande. Varför skulle man hitta på det?
Här är några anledningar till att folk hittar på saker: Ära, berömmelse, pengar och makt.

Tror du att jag hittade på den skrämmande upplevelsen att du inte har någon paranormal förmåga?
Citera
2017-06-26, 09:00
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Här är några anledningar till att folk hittar på saker: Ära, berömmelse, pengar och makt.

Tror du att jag hittade på den skrämmande upplevelsen att du inte har någon paranormal förmåga?
Jag talar om majoriteten, helt vanliga människor, som upplever märkliga fenomen i sina hem.
Citera
2017-06-26, 09:05
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag talar om majoriteten, helt vanliga människor, som upplever märkliga fenomen i sina hem.

Då kan vi ju lägga till: okunskap, nervositet, sinnessjukdomar, önsketänkande.
Citera
2017-06-26, 09:13
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då kan vi ju lägga till: okunskap, nervositet, sinnessjukdomar, önsketänkande.
Hur många av deltagarna i "Det Okända" tror du har sådana problem och tror du att de skulle hantera att ett helt TV-team kom hem till dom om så var fallet? De medium som medverkar bekräftar ju också att deras upplevelser var riktiga.
Citera
2017-06-26, 09:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Hur många av deltagarna i "Det Okända" tror du har sådana problem och tror du att de skulle hantera att ett helt TV-team kom hem till dom om så var fallet? De medium som medverkar bekräftar ju också att deras upplevelser var riktiga.

Så gott som alla har antagligen en önskan att synas i tv, så där passar ConnyKlassons "ära och berömmelse" fint in..

Mediumen/programmet bekräftar för övrigt ingenting.
Citera
2017-06-26, 09:35
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Så gott som alla har antagligen en önskan att synas i tv, så där passar ConnyKlassons "ära och berömmelse" fint in..

Mediumen/programmet bekräftar för övrigt ingenting.
Så behöver inte vara fallet. En del har länge tvekat om att ta kontakt men har inte sett någon annan möjlighet. Varför tror du att alla vill synas i TV? Det är väl inget drömscenario, precis.
Senast redigerad av enfindam 2017-06-26 kl. 09:53.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in