2007-12-30, 18:49
Medlem
Hej
Jag har nu rejla problem med min dator, den fungerar bara i felskert lge och d behver jag hjlp av er.
Vid uppstart s ser jag fel p skrmen, dvs ovntade strck vid uppstart som gr att jag ej kan kra datorn i vanligt lge. Nr jag kr i felskert lge fungerar den bra.
Jag har uppdaterat bios och en hel del drivrutiner inklusive grafikkortet. Jag kr en shuttle SB86i med RADEON X800GT grafikkort

Vad gr jag nu ?

/Ntpolisen
Citera
2007-12-30, 19:19
Medlem
Liknande

Jag sg nu en annan som har samma problem...
http://www.flashback.org/showthread.php?t=594035

Mina skrmdumpar ser vldigt lika som de i trden jag bifogat

/Ntpolisen
Citera
2007-12-30, 19:36
Medlem
Draptrissors avatar
Lste att det fungerar dligt med Nforce ultra chipset. Vad r det fr moderkort?
Citera
2007-12-30, 19:46
Medlem
Moderkort

Jag har intel 915G moderkort

/Ntpolisen
Citera
2007-12-30, 20:22
Medlem
formatera

Hade jag varit dig hade jag formaterat om datorn fr fungerar det i felskert men inte i normal boot s r det nn drivrutin som ligger och spkar.

formatera om om ladda hem dom senaste drvrutinerna frn respektive tillverkares hemsida

annars frskt att ta bort samtliga drivrutiner till grafikkortet och instlaera dom sensaste.

r hundra p att det r en drivrutin som spkar.
Citera
2007-12-30, 20:47
Medlem
mer info

Det konstiga r att p uppstartsbilden innan Windows-startar-upp visare den ocks samma fel, dvs en startbild med ett visst pixelfel, typ rnder i ojmna mnster, m.m.

/Ntpolisen
Citera
2007-12-30, 21:03
Medlem
Draptrissors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nätpolisen
Det konstiga r att p uppstartsbilden innan Windows-startar-upp visare den ocks samma fel, dvs en startbild med ett visst pixelfel, typ rnder i ojmna mnster, m.m.

/Ntpolisen
Hade samma fel p mitt ATI 850XT men butiken hittade inget fel. Till slut kom jag fram till att det var moderkortet som var trasigt. Med nytt moderkort s frsvann problemet. Om mjligt prova kortet i en annan dator.
Citera
2007-12-31, 15:27
Medlem
Lt datorn vara p ett tag knn p grafikkortets flnsar om dom brnns som satan s r det ungenfr 60 grader fr det kan vara dligkylning annars prva grafikorte i en annan datorn d fr du ju garanterat reda p om det r grafikortet som spkar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in