2007-12-30, 08:41
Medlem
jansbys avatar
Ntt konstigt hnde med min dataor igrkvll, frst brjade det frsvinna musik frn den, sen frsvann ett antal bilder, sen filmerna. Gjorde en virus skning och skulle se om jag hittade ntt, men det gjorde jag inte.
S jag gjorde en system terstllning och gick tillbaka 2 dagar, men sen nr jag skulle g in p min externa hrddisk var ALLT frsvunnet, men det str nd att det bara r 149 Gig ledigt av 298.

Har klickat i den s man ser dolda filer. Har ocks skt p ngon fil jag hade p hrdisken men jag hittar inte ngot.
Tnkte gra en system terstllning till, men d fanns det helt pltsligt inga terstllningspunkter kvar?
Riktigt sjukt.

http://data.fuskbugg.se/skalman01/namn5l%F6s.bmp . S ser det ut nr jag gr in p C:\ , brukar vl inte vara en massa sna filer ?

Ngon som vet om man kan p ngot sett kan f tillbaka filerna?
Citera
2007-12-30, 11:14
Medlem
testa kra en chkdsk
Citera
2007-12-30, 11:40
Medlem
jansbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zekel
testa kra en chkdsk

Testade precis det, en sn ruta kom upp med 3 olika saker, o s rknade den i %.. sen efter den 3dje hnde inget mer, rutan stngdes och det r precis som innan jag krde den
Citera
2007-12-30, 22:07
Medlem
Jag kan ha haft ett liknande problem. Det brjade med att jag inte hittade vanliga paint eller andra tillbehr s som diskdefragmenteraren. Jag fortsatte som vanligt och efter ett tag mrker jag att musik ocks frsvunnit...

Jag kommer inte riktigt ihg vad jag gjorde t problemet tyvrr. Jag har fr mig att jag anvnde mig av "Spinrite", som terstller 1or och 0or p hrddisken.

r det riktigt viktiga filer som brjar frsvinna och du vill "f fram dom" kan du enkelt anvnda "Easy recovery" eller liknande program fr terstllning av filer.
Citera
2007-12-30, 22:14
Medlem
Har ingen aningn om vad det kan bero p, men som tidigare sa, terstllning av filer r ett bra tipps. Jag anvnder sjlv Media Rescue Pro.
Citera
2007-12-30, 22:40
Medlem
jansbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oskan
Jag kan ha haft ett liknande problem. Det brjade med att jag inte hittade vanliga paint eller andra tillbehr s som diskdefragmenteraren. Jag fortsatte som vanligt och efter ett tag mrker jag att musik ocks frsvunnit...

Jag kommer inte riktigt ihg vad jag gjorde t problemet tyvrr. Jag har fr mig att jag anvnde mig av "Spinrite", som terstller 1or och 0or p hrddisken.

r det riktigt viktiga filer som brjar frsvinna och du vill "f fram dom" kan du enkelt anvnda "Easy recovery" eller liknande program fr terstllning av filer.

Jag laddade hem Easy Recovery . Till min gldje hittade den alla filer o allt jag var av med. Men nr jag skulle kopiera ver dom till C:\ stod det att jag inte kunde det eftersom det bara var en trail-version, jobbigt vrre.
Hur ska jag nu gra?
Citera
2007-12-31, 01:47
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jansby
Jag laddade hem Easy Recovery . Till min gldje hittade den alla filer o allt jag var av med. Men nr jag skulle kopiera ver dom till C:\ stod det att jag inte kunde det eftersom det bara var en trail-version, jobbigt vrre.
Hur ska jag nu gra?

Leta upp ett crack, hittas frslagsvis, p valfri torrentsida, testa t ex http:/www.torrentscan.org du kommer att behva en torrentklient ocks som t ex BitComet eller uTorrent
Citera
2007-12-31, 14:28
Medlem
jansbys avatar
Sja, hittade allt med Easy Recovery och allt r terstllt, tack alla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in