Citat:
Ursprungligen postat av
putte00
Alexander Bard. Som jag har förstått det så är han medlem här och trålar ständigt efter uppslag precis som alla hans pk TV och tidningskollegor.
Tittar man på Bards föreläsningar och man är något påläst så inser man att Bard knyckt olika teorier av andra och klistrat ihop dem så att det får det att låta som han suttit på kammaren och klurat själv. Hans föreläsningar eller knyckta teorier finns på Youtube.
Jag förstår att universitet som Lund betalar Alexander Bard enorma summor för att snacka om något som redan är känt och som större hjärnor än Bards har kommit på. Det visar bara på vilken dålig koll LU har och att det egentligen är en B skola när småstadspatrask i ledande ställning kastar bort pengar på något som man skulle kunna lägga på någon som faktiskt kommit på något viktigt och gjort en skillnad för mänskligheten än någon som Bard som plankar vad andra gör och sedan är aggressiv som en muslim när någon påtalar det. Med tanke på att det råder en extrem inavel i just Lund så förstår jag att man är efter i utvecklingen och att man måste låta sina polare komma till undsättning för att rädda en på något vis.
Bard spelar in sina föreläsningar så att han kan slipa sina argument när någon kritiserar för att det han framför är redan känt sedan länge. Han får extrema vredesutbrott som de när han attackerar folk för att boosta intresse för sin sak och intresset för honom så att han ska locka mer traffik till sina sidor. Jag tror att Bard är bipolär och behöver medicinsk hjälp.
Läser man Bards bok så är det också en plankning av vad andra sagt. Han marknadsför sig som en stor tänkare och att kunna se runt hörn. Bard tror att om man plankar vad andra säger i andra regioner och applicerar det i en annan, mindre, region så är man smart, listig och slug men jag kan tycka att det är de mest korkade applicerar den typen av upplägg. Människor som inte har den analytiska förmågan och intellektuella kraft som krävs för att generera den typen av analys. De människor som har den typen av intelligens har inte tid att leka lekledare i pk media. De har viktigare saker för sig.
Bard anser sig själv vara forwardlooking men när man följer hans Twitter och ser vilken typ av litteratur som han intresserar sig för så är han en följare av mainstream och han ligger långt efter i sina val av informationskällor där man får olika stora och bra pusselbitar. Om man tittar på allt det Bard har varit med och "skapat" så sätter han alltid sitt egetintresse först och plankar alltid vad andra gör. Är man påläst så ser man att han inte har den intellektuella kapacitet som krävs för att leda andra och vara först med något. Han säger att han är först och strävar efter det men det är stor skillnad mellan att vara det och kopiera vad andra gör (snack). Ingenting av det jag skrivit är fabricerat och kan verifieras. Jag hoppas att Bard läser detta och får ett vredesutbrott som slår alla andra vredesutbrott. Du är bipolär Bard och behöver käka mediciner för att kunna fungera som vi normala människor gör.
Och du kan inte stava din fjant.
Bard säger vad fan han tycker, och är inte så förutsägbar som andra mediapersoner.
Han är motpolen till alla andra som syns och hörs i media. Mera Bard tack.