2011-05-05, 17:58
Medlem
Så här ser det ut utanför fjant-Bards bostad på slöddermalm.

Se http://maps.google.se/maps?f=q&sourc...,23.76,,0,4.16
Citera
2011-05-06, 22:05
Medlem
fedupbuttstillstrongs avatar
Det var intressant att sälja sex konstaterar han,enorm förkärlek till tyrolerbrallor...
Fläkte ut sig hyfsat i okej på 80-talet då som sångerskan Barbie,ja kitsch å liberalism ute i fingerspetsarna verkar han ha läggning för men huvudet på skaft verkar han ha och vi på fb duger väl inte att stimulera hans strålande intellekt kan jag tänka mig
Senast redigerad av fedupbuttstillstrong 2011-05-06 kl. 22:10.
Citera
2011-06-06, 00:45
Medlem
dib0sss avatar
Saxat från Aftonbladet:

"Artisten Alexander Bard om när han var så påtänd att han ville äta upp en madrass, hur det är att vara nära att dö – och varför han sålde sex ”Jag vet hur det är att tro man ska dö. Det är ganska få som delar den upplevelsen”"

Tänker aldrig stöda Aftonbladet med deras plustjänst, men blev lite nyfiken på vilka droger han tagit. Vad tar man för drog om man "vill äta en madrass)? Låter som dom där "Jag såg rosa elefanter" historierna.

E (Tror jag garanterat), kokain, cannabis och kanske LSD tom? Nån som vet? Verkar vara relativt drogliberal vilket framgår i hans krönika. http://www.aftonbladet.se/debatt/article7242556.ab
Senast redigerad av dib0ss 2011-06-06 kl. 00:49.
Citera
2011-06-06, 01:34
Medlem
Zauberbergs avatar
"Artisten Alexander Bard om när han var så påtänd att han ville äta upp en madrass Gillar ju honom sen innan och nu kanske lite till.

Läste som hastigast och han pratar ju om E i intervjun i alla fall om jag inte minns fel
Citera
2011-06-09, 14:08
Medlem
JamalKamals avatar
En släkting som har "festat" eller mer korrekt, pundat med Bard vid ett flertal tillfällen för ett antal år sedan berättade att han var riktigt svinig. Han gjorde allt för att trycka ned henne. Det skall tilläggas att hon redan mådde dåligt och kände sig nedtryckt.
Citera
2011-06-09, 16:57
Medlem
Sandozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dib0ss
E (Tror jag garanterat), kokain, cannabis och kanske LSD tom? Nån som vet?

I tidskriften Glänta 2-3.07 uttalar sig Bard om det eventuella värdet av droger i författaryrket:

Citat:
Amfetamin ställer om hjärnan till laserfokus. Förmågan att behandla och tillgodogöra sig information speedas upp flera gånger om. Problemet är förstås att det tar längre tid för kroppen att ställa om sig efter amfetaminruset än den eventuella tidsvinsten under själva ruset. Så amfetamin har för min del bara blivit en nödåtgärd vid tajta deadlines och har ett begränsat värde långsiktigt. Jag har dock många författarkollegor som älskar att arbeta på tjack!

Citat:
Jag skulle aldrig börjat skriva överhuvudtaget utan att först ha tagit droger. Det var drogerna som gjorde mig till författare. Och det var en specifik drog, LSD, som gjorde att jag ville bli filosof. LSD fick mig att förstå hur genuint relativ "världen" är. Hur den värld vi skapar för oss själva genom sinnesintrycken är väsenskild från den nomunenella värld som egentligen finns frunt omkring oss men som vi aldrig kan förstå eller ens kommer i närheten av att lyckas läsa av. Under LSD-ruset fortsätter kroppen att vara en fullt funktionell varelse men fortlever i en värld som ser, låter, luktar genuint annorlunda än den "nyktra" världen. Effekten blir en insikt om att "den nyktra världen" är lika kemiskt-hormonellt påhittad som vilken droginducerad värld som helst. Nykterheten är en illusion och tillvaron förblir ett alltmer svårlöst mysterium.
Citera
2011-06-09, 20:43
Medlem
axelcarlings avatar
Vilket kvalificerat skitsnack. Man blir inte en stroppig, aggresiv och ful jävla gay-bajspackare av att ta LSD.
Citera
2011-07-01, 09:54
Medlem
Brun93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av axelcarling
Vilket kvalificerat skitsnack. Man blir inte en stroppig, aggresiv och ful jävla gay-bajspackare av att ta LSD.

Nej, det blir man inte. Men man kan kanske "respektera" han för det?(Nu vet jag inte exakt vad du tycker om han men jag upplever en ganska negativ attityd)

Jag själv tycker han har extremt mycket bra att säga...

Håller på att landa när jag skriver detta just nu faktiskt.. hehe.
Citera
2011-07-04, 12:59
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandoz
I tidskriften Glänta 2-3.07 uttalar sig Bard om det eventuella värdet av droger i författaryrket:
Citatet om LSD var riktigt bra; Bard har sannerligen förstått "budskapet".

Har klubbat och efterfestat med Barden och får väl instämma i omdömen som "stroppig", "otrevlig", "besserwissrig" o.s.v.

Vilket inte förminskar hans professionella gärning det minsta, snarare tvärtom. Brutal uppriktighet behöver vi mer av.
Citera
2011-09-07, 19:51
Medlem
--68--s avatar
Han är född under namnet Bengt Magnus Bard i Medevi Motala 21 mars 1961 som nummer 2 i en syskonskara på 4, samtliga är födda mellan 1959 och 1967.
Namnet Alexander tog tönten någon gång på 1980-talet då han flyttade till Krukmakargatan 29 i Stockholm.
Senast redigerad av --68-- 2011-09-07 kl. 19:57.
Citera
2011-09-07, 21:46
Medlem
megaman74s avatar
Jag tror Alexander Bard kommer skriva alla bidrag till nästa års melodifestival. Sedan kommer han bedöma alla artister som ska framföra dom och då kommer han nobba alla. Så Bard åker själv till Azerbadjan och Sverige slutar sist med noll poäng.
Citera
2011-09-07, 23:38
Medlem
Sam.adamss avatar
Alexander Bard är en jävla FITTA! Efter att ha sett honom i Idol så märker man vilken sjuk människa han verkar vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in