2007-12-30, 00:18
Medlem
Jag har en disk med en partition men jag ville ha två partitioner så jag använde partition magic, som brukar fungera. Men denna gång hängde sig programmet innan uppdelningen var klar. Nu går det inte att starta windows (inte konstigt...) och partitionen är defekt säger den om man försöker installera xp på nytt.

Kan man åtgärda detta på något enkelt sätt utan att bli av med alla data som var på disken, tex med hjälp av typ hirens boot cd eller nån livedist av linux eller helt enkelt chkdsk?.
Citera
2007-12-30, 02:16
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Jag har en disk med en partition men jag ville ha två partitioner så jag använde partition magic, som brukar fungera. Men denna gång hängde sig programmet innan uppdelningen var klar. Nu går det inte att starta windows (inte konstigt...) och partitionen är defekt säger den om man försöker installera xp på nytt.

Kan man åtgärda detta på något enkelt sätt utan att bli av med alla data som var på disken, tex med hjälp av typ hirens boot cd eller nån livedist av linux eller helt enkelt chkdsk?.

Börja med att köra chkdsk såklart, funkar inte det, kan du försöka rätta till det med TestDisk
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in