2007-12-30, 00:18
Medlem
Jag har en disk med en partition men jag ville ha tv partitioner s jag anvnde partition magic, som brukar fungera. Men denna gng hngde sig programmet innan uppdelningen var klar. Nu gr det inte att starta windows (inte konstigt...) och partitionen r defekt sger den om man frsker installera xp p nytt.

Kan man tgrda detta p ngot enkelt stt utan att bli av med alla data som var p disken, tex med hjlp av typ hirens boot cd eller nn livedist av linux eller helt enkelt chkdsk?.
Citera
2007-12-30, 02:16
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Jag har en disk med en partition men jag ville ha tv partitioner s jag anvnde partition magic, som brukar fungera. Men denna gng hngde sig programmet innan uppdelningen var klar. Nu gr det inte att starta windows (inte konstigt...) och partitionen r defekt sger den om man frsker installera xp p nytt.

Kan man tgrda detta p ngot enkelt stt utan att bli av med alla data som var p disken, tex med hjlp av typ hirens boot cd eller nn livedist av linux eller helt enkelt chkdsk?.

Brja med att kra chkdsk sklart, funkar inte det, kan du frska rtta till det med TestDisk
http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_Download
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in