• 1
  • 2
2007-12-29, 22:53
Medlem
CashBlows avatar
Har börjat en kur med Zyban för att bryta mitt nikotinberoende. Det verkar fungera men det känns konstigt med ett konstant "sug" efter något som är odefinierbart.

Men jag blir jävligt kåt av Zyban. Inbillar jag mig eller har fler samma erfarenhet?

Det är inte precis tid för vårkänslor än...
Citera
2007-12-29, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CashBlow
Har börjat en kur med Zyban för att bryta mitt nikotinberoende. Det verkar fungera men det känns konstigt med ett konstant "sug" efter något som är odefinierbart.

Men jag blir jävligt kåt av Zyban. Inbillar jag mig eller har fler samma erfarenhet?

Det är inte precis tid för vårkänslor än...
vinterkänslor då?
Citera
2007-12-29, 23:13
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av douche
vinterkänslor då?

Vinterkänslor? Vad är det för nånting? Depression och idiotiska julbestyr?
Citera
2007-12-30, 01:45
Medlem
Macgarvers avatar
mm, dopamin o noradrenalin gör många kåta.

Remeron gjorde mej lite sugen i början men det försvann snabbt för att ersättas av fettma o senilitet.

Jag funderar lite om zyban. Tror du inte att du får svårare o sluta med den än med ciggen?
Citera
2007-12-31, 14:37
Medlem
CashBlows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver

Remeron gjorde mej lite sugen i början men det försvann snabbt för att ersättas av fettma o senilitet.

Jag funderar lite om zyban. Tror du inte att du får svårare o sluta med den än med ciggen?

Nej, det tror jag inte. Man slutar helt tvärt och då har det gått så lång tid att man förhoppningsvis inte saknar nikotin heller.
Citera
2007-12-31, 14:57
Medlem
vessleäckels avatar
jag äter zyban mot depression..snusar också
Citera
2008-01-02, 22:59
Bannlyst
Det kan vara bristen på nikotin som gör dig kåtare.
Citera
2009-02-09, 15:05
Medlem
reinkarnerads avatar
Rökning hämmar ju den sexuella potensen genom att hämma blodcirkulationen i de små kärlen. De som slutar brukar nästan alltid känna ökad lust.
Citera
2009-03-11, 17:26
Medlem
Missbabybelles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Macgarver

Instämmer
Citera
2009-03-11, 19:08
Medlem
Macgarvers avatar
Mm, visst stämmer det att jag blev fet och glömsk missbaby, helt korrekt. Det intressanta i kaksmeten vore ju dock och veta hur det gick för TS.

Är h*n idag fri från både nikotin och Zyban a.k.a antideppen Voxra?
Citera
2009-03-11, 19:27
Medlem
weed-mans avatar
Kan någon förklara varför en antidepp-medicin används för att bryta ett nikotin-beroende?
Citera
2009-03-11, 19:38
Medlem
snuptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av weed-man
Kan någon förklara varför en antidepp-medicin används för att bryta ett nikotin-beroende?

Kortfattat så höjer medicinen halten dopamin i skallen och därför får du inte samma tillfredsställande känsla när du röker och suget för nikotin minskar. Man får helt enkelt inte ut så mycket alls av att ta en cigg/snus längre. Ämnet i sig liknar i strukturen fenetylaminer och är centralstimulerande men inte särskilt "skön" att ta i russyfte.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in