Efter många om och men så har jag lyckats installera XUbuntu på min XPS m1330 och det verkar som allt fungerade tills häromdagen.
Från början fungerade samtlig hårdvara som jag testade men idag så har nätverket lagt av. Det trådlösa har kan ansluta till min router (linksys wrt54g) och jag får IP som vanligt. Det som är konstigt är följande:
Jag kan pinga routern men inte pinga några andra sido, altså, ingen tillgång till Internet. Nästa steg var att kolla konfigurationen på routern, men det gick inte eftersom jag inte kom in på routern, jag kan pinga den men inte administrera den.
Det är inte bara trådlösa som har lagt av, trådanslutningen är det samma sak med, det är jag inte säker på om det fungerade från början, men hur som helst så får jag IP av routern. Om jag testar i Vista fungerar allt klockrent....
Något annat som jag tänkte få igång någon gång är Multimediaknapparna, som exempelvis volymkontrollen och så vidare.....
Men mitt största problem är nätverket.... Någon som vet vad detta är eller har en fix på det?
Har dock inte testat på något annat nätverk.....
Wlan: Intel PRO/Wireless 4965AGN