Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
En kvinnlig fullblodspsykopat som jag känner ler aldrig och skrattar definitivt aldrig. Talar med entonig, nästan lite "anklagande" röst. Blir sur, mulnar och ser arg ut när någon drar skämt och när de skrattar, för hon vill ju vara i centrum. Hon har ingen humor alls. Tycker att skämt är förargliga och säger med en suck, "jaja".
En manlig som jag var ihop med kunde berätta skojiga saker och skratta åt sådant som han själv gjort, practical jokes han iscensatt tex. Men tyckte inte andras historier var roliga. Skrattade aldrig åt humor i filmer. Hans anekdoter tycktes mest vara för att få vara i centrum, det var roliga saker han berättade, men jag vet inte om han själv var hjärnan bakom dem, snarare var det nog hans kompisar som hittat på grejerna, och han tog åt sig äran. Kompisarna var ju inte där när han berättade så... mytoman.
Jasså det var ju underligt, är du säker på att hon var psykopat? Det finns ett flertal psykiska störningar man kan ha som gör att man blir känslolös. Jag kan dock hålla med om att dessa individer inte gillar om man skämtar om dom eftersom dom hatar kritik och dom tar säkert skämtet som kritik. Fast detta gör vanliga också, jag och säkert många andra gillar inte att man skämtar om en själv.
Jag har för mig att psykopater har exakt alla andra känslor som en vanlig människa har förutom empati. Fast psykopater skiljer sig säkert från varandra precis som vanliga människor skiljer sig från varandra. Så psykopater borde självklart ha humor är inte det sant?