• 1
  • 2
2007-12-29, 17:08
Medlem
StoneWolfs avatar
När jag läser Rober D Hare´s checklista för psykopater så hittar jag inget om humor. Dock kan man väl tolka munvighet och charm som sådant men för mig är det en skillnad mellan charm och humor. Någon som vet om psykopater brukar ha humor? Jag vet dock att psykopater älskar när man driver med andra men inte med psykopaten själv.
Citera
2007-12-29, 21:54
Medlem
Jag förstår inte riktigt hur du menar med just kvinnliga psykopater, är det skillnad på en manlig och kvinnlig psykopat?

Det ända jag kan tänka mig skillnaden mellan dom är väl aggression/våld?

Men är deras Humor olika också?
Citera
2007-12-29, 22:39
Medlem
Aisha Svenssons avatar
En kvinnlig fullblodspsykopat som jag känner ler aldrig och skrattar definitivt aldrig. Talar med entonig, nästan lite "anklagande" röst. Blir sur, mulnar och ser arg ut när någon drar skämt och när de skrattar, för hon vill ju vara i centrum. Hon har ingen humor alls. Tycker att skämt är förargliga och säger med en suck, "jaja".

En manlig som jag var ihop med kunde berätta skojiga saker och skratta åt sådant som han själv gjort, practical jokes han iscensatt tex. Men tyckte inte andras historier var roliga. Skrattade aldrig åt humor i filmer. Hans anekdoter tycktes mest vara för att få vara i centrum, det var roliga saker han berättade, men jag vet inte om han själv var hjärnan bakom dem, snarare var det nog hans kompisar som hittat på grejerna, och han tog åt sig äran. Kompisarna var ju inte där när han berättade så... mytoman.
Citera
2007-12-29, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson
En kvinnlig fullblodspsykopat som jag känner ler aldrig och skrattar definitivt aldrig. Talar med entonig, nästan lite "anklagande" röst. Blir sur, mulnar och ser arg ut när någon drar skämt och när de skrattar, för hon vill ju vara i centrum. Hon har ingen humor alls. Tycker att skämt är förargliga och säger med en suck, "jaja".

En manlig som jag var ihop med kunde berätta skojiga saker och skratta åt sådant som han själv gjort, practical jokes han iscensatt tex. Men tyckte inte andras historier var roliga. Skrattade aldrig åt humor i filmer. Hans anekdoter tycktes mest vara för att få vara i centrum, det var roliga saker han berättade, men jag vet inte om han själv var hjärnan bakom dem, snarare var det nog hans kompisar som hittat på grejerna, och han tog åt sig äran. Kompisarna var ju inte där när han berättade så... mytoman.
Jasså det var ju underligt, är du säker på att hon var psykopat? Det finns ett flertal psykiska störningar man kan ha som gör att man blir känslolös. Jag kan dock hålla med om att dessa individer inte gillar om man skämtar om dom eftersom dom hatar kritik och dom tar säkert skämtet som kritik. Fast detta gör vanliga också, jag och säkert många andra gillar inte att man skämtar om en själv.

Jag har för mig att psykopater har exakt alla andra känslor som en vanlig människa har förutom empati. Fast psykopater skiljer sig säkert från varandra precis som vanliga människor skiljer sig från varandra. Så psykopater borde självklart ha humor är inte det sant?
Citera
2007-12-29, 22:57
Medlem
DenLedes avatar
Så ett av kriterierna för att se om någon är psykopat är att människan saknar självdistans. Att man inte tex. vågar skämta om sig själv?

Intressant iakttagelse
Citera
2007-12-29, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede
Så ett av kriterierna för att se om någon är psykopaat är att människan saknar självdistans. Att man inte tex. vågar skämta om sig själv?

Intressant iakttagelse

Vad är självdistans?
Citera
2007-12-29, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Psyko:-)
Vad är självdistans?

Hört talas om google?
Citera
2007-12-29, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olga22
Hört talas om google?
Ja, jag sökte på ordet självdistans och det kom upp oändliga med tråkiga saker om kändisar osv. Testade även söka på wikipedia(kanske ine världens bästa sida men den funkar) men det fanns inget där också.

Dessutom så vill jag har ett komplicerat och långt skrivet svar av personen jag frågade och jag vill icke ta reda på det själv. Eftersom jag vill få en sån perfekt uppfattning om vad det betyder och inte massa blabla som finns i artiklar om olika folk, även ifall dessa förklarar vad det betyder.
Citera
2007-12-29, 23:39
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ja, jag sökte på ordet självdistans och det kom upp oändliga med tråkiga saker om kändisar osv. Testade även söka på wikipedia(kanske ine världens bästa sida men den funkar) men det fanns inget där också.

Dessutom så vill jag har ett komplicerat och långt skrivet svar av personen jag frågade och jag vill icke ta reda på det själv. Eftersom jag vill få en sån perfekt uppfattning om vad det betyder och inte massa blabla som finns i artiklar om olika folk, även ifall dessa förklarar vad det betyder.
Nu är jag inte personen du frågade men ett bra exempel på självdistans är en person som är tjock och inte tar illa upp när någon skämtar om det, utan tvärtom kan komma med skämt om det själv t.o.m....
Citera
2007-12-29, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Nu är jag inte personen du frågade men ett bra exempel på självdistans är en person som är tjock och inte tar illa upp när någon skämtar om det, utan tvärtom kan komma med skämt om det själv t.o.m....
Ah ok tack!

Men detta med självdistans "normala" människor måste ju inte heller ha det va?
Citera
2007-12-29, 23:55
Medlem
DenLedes avatar
Citat:
Ah ok tack!

Men detta med självdistans "normala" människor måste ju inte heller ha det va?
Nä!
Men det hjälper en att kunna avslöja en psykopat. Genom att man kan utesluta större delen av befolkningen, som visar sin självdistans.
Citera
2007-12-30, 00:15
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aisha Svensson

Den psykopat jag tänker på har extremt dålig självdistans. När jag skämtar om mig själv då skrattar hon så passande men när jag drar ett liknande skämt om henne så blir hon skitsur och ska anklaga mig för en massa saker.

Anledningen till att jag fråga om kvinnliga psykopater har humor är för att förutse om en snygg tjej man träffar på stan skulle vara psykopat så man slipper en massa besvär. Har träffat på en fullblodspsykopat på jobbet och en andra som jag misstänker är det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in