2007-12-29, 15:51
Medlem
gugglianos avatar
som rubriken säger så har jag gjort en nasty no-no, tvättat en dunjacka med sköljmedel(i sköljningen asså)nu luktar den illa när man haft den på sig så pass man blivit varm och svettats lite i den. är det försent att göra nånting åt det??
Citera
2007-12-29, 16:12
Medlem
No_Remorses avatar
Nu är ju inte jag någon mästare på detta med tvätt men borde man inte kunna tvätta den igen utan sköljmedel??
Citera
2007-12-29, 17:27
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No_Remorse
Nu är ju inte jag någon mästare på detta med tvätt men borde man inte kunna tvätta den igen utan sköljmedel??

funkar inte i detta fall åtminstone

en gång såg jag i nån affär som sålde sängkläder, duntäcken,kuddar mm. att de hade en särskild sorts sköljmedel för dun 0ch en jätteskylt förkunnade att dun och vanliga sköljmedel ALDRIG skulle kombineras,faaaaaaaaaaan om man fått tag på det sköljmedel INNAN tvätt med comfort
Citera
2007-12-29, 17:53
Medlem
Dsfhs avatar
Hoppas att det var en sån där ful fjällräven jacka i sånna fall
Citera
2007-12-29, 18:03
Medlem
coinoperatedboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfh

qftw
Citera
2007-12-29, 19:59
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfh

nejps. en adidas varm o go som 17 ända ner i 30minus(om den kombineras med HH underställ)men jag drar mig såklart för att använda den, då den luktar sådär härsket. Kanske man ska förvara den fryst ett tag och se om det fräschar upp den?
Citera
2007-12-29, 20:10
Medlem
jag tvättade min dunjacka förut, utan sköljmedel då luktade den också ofräscht och jag har för mig att de va dunet som inte hade torkat riktigt
Citera
2007-12-29, 20:32
Medlem
gugglianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bauerczx
jag tvättade min dunjacka förut, utan sköljmedel då luktade den också ofräscht och jag har för mig att de va dunet som inte hade torkat riktigt

tumlade min med tennisbollar, så den var krut-torr. jag får väl säga att den tillhört nån pundande kändis om nån kommenterar lukten
Citera
2007-12-29, 20:46
Medlem
snufkin420s avatar
Häng den på vädring över natten......
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in