2007-12-31, 13:29
Medlem
LittleBigOnes avatar
visst olika från maskin till maskin. körde lite benpress för ett tag sen, dock ganska korta pga att jag hade ont i ett knä. kkörde iaf 12 reps på 200kg. bör maxa ca. 270kg
(har tränat på gym lite mer än en månad)
Citera
2007-12-31, 17:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrBetty
Jag är byggare och inte styrkelyftare så jag har inget behov av att ta så tungt som möjligt. Jag tillhör inte den (m)enskakan m a o

310X1,
285X1
155X3
Dina stats är imponerande i styrka men jag hade lika stora lår och rygg som dig i 16 års åldern efter 1 år av träning

Kanske för att jag inte tränar mer byggning, inte gjort det på 1 år, bara styrka..

Statsen är .. Knäböj 320, Marklyft 300, bänkpress 170RAW.

Sedan har ja 8 SV-rekord...

Var av att jag lyft mest genom tiderna som 18 åring i sverige............
Citera
2007-12-31, 18:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trokic
Kanske för att jag inte tränar mer byggning, inte gjort det på 1 år, bara styrka..

Statsen är .. Knäböj 320, Marklyft 300, bänkpress 170RAW.

Sedan har ja 8 SV-rekord...

Var av att jag lyft mest genom tiderna som 18 åring i sverige............

Du är grymt stark det tror jag ingen motsätter, men måste du gå in i exakt varenda tråd som inte har med styrkelyft att göra och skryta om dina stats och säga att allt alla gör som inte har med styrkelyft att göra suger?
Citera
2008-01-01, 14:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greger12
Du är grymt stark det tror jag ingen motsätter, men måste du gå in i exakt varenda tråd som inte har med styrkelyft att göra och skryta om dina stats och säga att allt alla gör som inte har med styrkelyft att göra suger?

Ne.

Tyckte bara det var dumt att jämföra styrka i benpress... då de flesta är olika osv osv osv....

I knäböj är de mesta likt,. Stången kan ha betydelse, magnasia på ryggen osv. Men INGA stora skillnader, Knäböj är knäböj, medan benpressarn kan vara mycket olika.
Citera
2008-01-01, 15:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Trokic
Ne.

Tyckte bara det var dumt att jämföra styrka i benpress... då de flesta är olika osv osv osv....

I knäböj är de mesta likt,. Stången kan ha betydelse, magnasia på ryggen osv. Men INGA stora skillnader, Knäböj är knäböj, medan benpressarn kan vara mycket olika.

jo det är sant, men kan ändå gämföra mäst som en kul grej för dom som gillar övningen, visst det skiljer men är det värkligen så mycket det skiljer? dom 3 benpressar jag testat har alla sett olika ut men tagit på ett urnifär lika mycket på dom, +- 30kg kanske ifrån den jag tog minst till högst, men ska man gämföra styrka i benen exakt så får man givetvis ta knäböj.
Citera
2008-01-01, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av greger12
jo det är sant, men kan ändå gämföra mäst som en kul grej för dom som gillar övningen, visst det skiljer men är det värkligen så mycket det skiljer? dom 3 benpressar jag testat har alla sett olika ut men tagit på ett urnifär lika mycket på dom, +- 30kg kanske ifrån den jag tog minst till högst, men ska man gämföra styrka i benen exakt så får man givetvis ta knäböj.

Som jag sa innan så kör jag inte benpress als ofta. Undviker det i mina program. Kör olika knäböj varianter.....

Men för mig så känns 700 mycket tyngre än i en annan, osv...

Som du själv sa.. 30 kg, det är en del det

Tänk bara húr svårt det är att öka 2,5 kg i bänkpress!
Citera
2008-01-02, 10:17
Bannlyst
kanonövning!

Genom att variera fötterna position kan du få en mycket bra tränining för benen. Själv kör jag på 300 med 15 reps. Det är väl sådär men allt beror mycket på vinkeln med
Citera
2008-09-07, 12:55
Medlem
Suomis avatar
Tänkte leta upp en benpress-tråd men som de flesta andra trådar om styrka har Trokic förstört denna med sin narcissism. Så ignorera tidigare inlägg i tråden.

http://www.youtube.com/watch?v=BWba6AYMUoE

Var bara tvungen att länka till denna. Trodde mig få se mig en stark unge me fick mig ett jävla gott skratt istället. Antar att snubben inte hört talas om ROM än...
Citera
2008-09-07, 13:21
Medlem
Devil Insides avatar
Jag har för mig att jag har gjort en åtta på 200kg strikt men jag lyfter inte särskilt tungt längre i benpressen. Jag koncentrerar mig på knäböj numera.
Citera
2009-03-22, 01:33
Medlem
Jag kör 2*8 på 170 kg i maskin där man sitter raklång. Vad skulle det motsvara i en riktig benpress?

Är jag stark i benen eller inte?
Citera
2009-03-22, 01:36
Bannlyst
idiotisk tråd.

Ingen benpressmaskin är den andra lik och det blir därför helt olika förutsättningar beroende på vilken maskin man sitter i och därför helt omöjligt att jämföra.

Jag tar nära på 3 ton skulle jag gissa om maskinen i fråga bara har några graders lutning.. bra va?
Citera
2009-03-22, 01:48
Medlem
Dreass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sandb3rg__
Jag kör 2*8 på 170 kg i maskin där man sitter raklång. Vad skulle det motsvara i en riktig benpress?

Är jag stark i benen eller inte?
Varför i helvete bumpar du en sån här tråd? Ganska svårt att veta då som MyName säger, alla maskiner är olika! Hur sitter man raklång förresten? Ligga raklång vet jag att man kan göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in