2007-12-29, 11:11
Medlem
rovbin84s avatar
Tjenare, minns frut att det inte var vrt att kra XP 64bits Windows.
Finns det nog med drivisar nu fr att det ska vara vrt att ha?
re nn hr som kr med det?

Kr sjlv med 32bits XP nu, och ja.. jag har en 64bits processor.
Citera
2007-12-29, 12:01
Medlem
project_xs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rovbin84
Tjenare, minns frut att det inte var vrt att kra XP 64bits Windows.
Finns det nog med drivisar nu fr att det ska vara vrt att ha?
re nn hr som kr med det?

Kr sjlv med 32bits XP nu, och ja.. jag har en 64bits processor.

Det har blivit allt bttre std fr 64-bitars plattformar genom ren, och nu finns det nog ett ganska bra utbud av drivrutiner till 64-bitars. Men frgan r vad man kan tjna p det. Enda anledningen jag ser till varfr man ska g frn 32->64-bitars r att man kan ha mer ram-minne. Annars inga frdelar tror jag....

Kr sjlv 32-bitars n s lnge..
Citera
2007-12-29, 12:26
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av project_x
Det har blivit allt bttre std fr 64-bitars plattformar genom ren, och nu finns det nog ett ganska bra utbud av drivrutiner till 64-bitars. Men frgan r vad man kan tjna p det. Enda anledningen jag ser till varfr man ska g frn 32->64-bitars r att man kan ha mer ram-minne. Annars inga frdelar tror jag....

Kr sjlv 32-bitars n s lnge..

Jass okej.. man tycker ju att datorn borde jobba bttre med 64bitars.

Citat:
Enda anledningen jag ser till varfr man ska g frn 32->64-bitars r att man kan ha mer ram-minne

Det dr vrkar ju vara en rtt bra anledning att uppgradera till 64bitar.
Citera
2007-12-29, 15:54
Medlem
32 bitars kan bara hantera runt 3,5GB i ram s vill man utnyttja sina 4GB+ krvs 64 bitars. Sen fr man ven en prestanda boost om man har en processor som klarar av 64 bitars (vilket alla moderna cpuer gr), denna boost r dock inte allt fr stor idagslget men den finns dr. Men fr att utnyttja det optimalt krvs att det r 64 bitars anpassat hela ledet. Dvs CPU > OS > Mjukvara (program som spel).
Citera
2007-12-29, 16:29
Medlem
rovbin84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZitreXx
32 bitars kan bara hantera runt 3,5GB i ram s vill man utnyttja sina 4GB+ krvs 64 bitars. Sen fr man ven en prestanda boost om man har en processor som klarar av 64 bitars (vilket alla moderna cpuer gr), denna boost r dock inte allt fr stor idagslget men den finns dr. Men fr att utnyttja det optimalt krvs att det r 64 bitars anpassat hela ledet. Dvs CPU > OS > Mjukvara (program som spel).

Aha okej, men d kr jag p mitt 32bitar fortfarande, vill d verkligen inte lgga in Vista.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in