Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-12-29, 00:00
Medlem
bergelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condemned
Ja du åt alltså så mycket som du klarade av? Det förutsätter jag att han gör också. Klart att han kommer tappa i vikt, men det kommer snabbt tillbaks. Därför är det bättre att äta det man klarar av och vänta ut influensan innan han börjar pressa i sig mat.
+1
Det är ingen mening att trycka i sig mat om kroppen säger ifrån, bättre att vänta ut som du säger. Och resultaten kommer snabbt tillbaka
Citera
2007-12-29, 00:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Condemned
Ja du åt alltså så mycket som du klarade av? Det förutsätter jag att han gör också. Klart att han kommer tappa i vikt, men det kommer snabbt tillbaks. Därför är det bättre att äta det man klarar av och vänta ut influensan innan han börjar pressa i sig mat.

Mja.... Klara av o klara av, jag spydde ju. Men jag drog inte ner på kaloriintaget. Skinka klarade jag inte av att äta så det struntade jag helt i. Levde mest på proteindrinkar och mjölk.
Citera
2007-12-29, 00:06
Medlem
Condemneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Mja.... Klara av o klara av, jag spydde ju. Men jag drog inte ner på kaloriintaget. Skinka klarade jag inte av att äta så det struntade jag helt i. Levde mest på proteindrinkar och mjölk.
Du försökte, det gick inte ner, du tog något annat. Alltså det du klarade av.
Citera
2007-12-29, 00:56
Medlem
Artygs avatar
Spydde nyss, och det var rejäl omgång. Allt jag ätit idag gick åt pipan. Idag har jag ändå lyckats få i mig mer än de andra dagarna, men det är skönt nu när man spytt. Jag får hoppas på bättre tider.

Yoghurt och fiberrik mat är bra för magen, right ? Något annat man kan äta ?
Citera
2015-04-16, 20:57
Bannlyst
Har samma problem som ts. Gått ner tre kilo på tre dagar. Hur lång tid tar det innnan man kan äta normalt igen/aptiten återställs?
Citera
2015-04-16, 21:30
Medlem
MuscleSharks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ClayGuida
Har samma problem som ts. Gått ner tre kilo på tre dagar. Hur lång tid tar det innnan man kan äta normalt igen/aptiten återställs?

Det kan variera. Men oroa dig inte över förlorade gains. När man har maginfluensa så förlorar man en hel del vatten. Muskelmassa tappar du inte på några dagar. Den vikt som du tappat får du tillbaka så fort som du blivit frisk och kan äta och dricka ordentligt.
Hur lång tid det tar varierar, men vanligtvis blir man bra inom 2-7 dagar. Drick vatten och ät lätt.
Proppa inte i dig en massa mat för det klarar inte kroppen av. Ett tips är att ta probiotika så att de goda bakterierna i tarmarna kan återställa tarmfloran.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in