• 1
  • 2
2007-12-28, 22:54
Medlem
Artygs avatar
Jag misstänker att jag har maginfluensa, min matlust har sjunkit, jag får spykänsla varje gång jag äter samt att min avföring är lös (dock inte diarré).

Jag brukar vanligtvis kunna äta rätt mycket, flera gånger per dag. Men nu kan jag knappt få i mig ett glas vatten.

Jag är orolig för att tappa vikt, då jag kämpat ett par veckor för att få upp den (och har lyckats bra!).

Tips på hur jag får upp min aptit igen ?
Citera
2007-12-28, 23:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Jag misstänker att jag har maginfluensa, min matlust har sjunkit, jag får spykänsla varje gång jag äter samt att min avföring är lös (dock inte diarré).

Jag brukar vanligtvis kunna äta rätt mycket, flera gånger per dag. Men nu kan jag knappt få i mig ett glas vatten.

Jag är orolig för att tappa vikt, då jag kämpat ett par veckor för att få upp den (och har lyckats bra!).

Om du misstänker att du har maginfluensa, varför pallrar du dig isåfall inte iväg till närmaste vårdcentral/sjukhus?
Citera
2007-12-28, 23:07
Medlem
Condemneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artyg
Vänta ut influensan.(jag fick ju inte tipsa om B-12 för spudwish )
Citera
2007-12-28, 23:18
Bannlyst
Cannabis är nog det bästa botmedlet, fast sen om du har det eller kan få tag på det är en annan sak:P Men jag lovar dig att du blir hungrig.
Citera
2007-12-28, 23:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Condemned
Vänta ut influensan.(jag fick ju inte tipsa om B-12 för spudwish )

Man tappar ENORMT mycket om man inte äter.
Citera
2007-12-28, 23:21
Medlem
Condemneds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Man tappar ENORMT mycket om man inte äter.
Och var skrev jag att han inte skulle äta någonting?
Citera
2007-12-28, 23:23
Bannlyst
Citat:
Och var skrev jag att han inte skulle äta någonting?

Han skriver att han inte kan äta och undrar om aptit. Och du ger han vänta ut influensa. Ditt svar är 110% värdelöst hur man än vrider och vänder på det isåfall.
Citera
2007-12-28, 23:27
Bannlyst
Drick lite blåbärssoppa och hoppas på bättre tider!
Citera
2007-12-28, 23:27
Medlem
bergelins avatar
Du ska inte tvinga i dig mat om kroppen säger ifrån. Du kommer tappa mycket om du ligger still och inte äter, det är sant. Det tar dock inte långt tid att återfå muskelmassan och styrkan man hade innan man blev sjuk.
Fria EAA (tex EsaPro) kan vara något dock..
Citera
2007-12-28, 23:28
Medlem
Condemneds avatar
Citat:
Han skriver att han inte kan äta och undrar om aptit. Och du ger han vänta ut influensa. Ditt svar är 110% värdelöst hur man än vrider och vänder på det isåfall.
Han skriver att hans matlust har sjunkit och att han har svårt att äta, inte att han svälter.
Och om han nu har influensa och på något sätt ökar sin aptit så att han äter mer under sjukdomsperioden så kommer han antagligen bara att spy upp det(med tanke på att han håller på att spy nu när han äter) och må ännu värre.

Influensor går oftast över väldigt fort, på några dagar ibland en vecka och under den tiden kommer han ändå mest tappa vätska.
Citera
2007-12-28, 23:49
Bannlyst
Citat:
Han skriver att hans matlust har sjunkit och att han har svårt att äta, inte att han svälter.
Och om han nu har influensa och på något sätt ökar sin aptit så att han äter mer under sjukdomsperioden så kommer han antagligen bara att spy upp det(med tanke på att han håller på att spy nu när han äter) och må ännu värre.

Influensor går oftast över väldigt fort, på några dagar ibland en vecka och under den tiden kommer han ändå mest tappa vätska.

Beror på hur lite han äter. 3 mackor med 2 skinkbitar och en liten middag? Han kommer tappa mycket. Jag har också haft maginfluensa det är pain. Hade någon version av vinterkräksjukan för inte många dagar sedan. Efter jag spytt upp det jag ätit så åt jag nytt och det fick jag behålla. Drack många proteindrycker (just esapro som en över sa) och drack mycket fet mjölk.
Citera
2007-12-28, 23:58
Medlem
Condemneds avatar
Citat:
Beror på hur lite han äter. 3 mackor med 2 skinkbitar och en liten middag? Han kommer tappa mycket. Jag har också haft maginfluensa det är pain. Hade någon version av vinterkräksjukan för inte många dagar sedan. Efter jag spytt upp det jag ätit så åt jag nytt och det fick jag behålla. Drack många proteindrycker (just esapro som en över sa) och drack mycket fet mjölk.
Ja du åt alltså så mycket som du klarade av? Det förutsätter jag att han gör också. Klart att han kommer tappa i vikt, men det kommer snabbt tillbaks. Därför är det bättre att äta det man klarar av och vänta ut influensan innan han börjar pressa i sig mat.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in