2007-12-28, 19:41
Medlem
Min dator har flippat fullständigt. Den är grymt seg, den hittar inga ljudenheter???!!!!!!!, det popar up en massa skitsajter osv.

Jag har virus scannat med Norton, Nod 32 o Kaspersky, men inget säger sig hitta något. Skulle bli sjukt tacksam för tips som löser problemen, typ andra, bättre anti-virus program eller liknande.
Citera
2007-12-28, 19:50
Medlem
kvints avatar
Sökt igenom datorn med Ad-aware?
Citera
2007-12-28, 19:50
Medlem
det låter som du har drabbats av spyware ladda hem
Spybot - Search & Destroy

http://www.safer-networking.org/sv/index.html
Citera
2007-12-28, 20:02
Medlem
Har testat båda. Det sjukaste är att datorn plötsligt inte hittar ljudkortet och andra enheter i enhetshanteraren.
Citera
2007-12-28, 20:12
Medlem
ok hittade programmen något? har du testat att göra en systemåterställning
Citera
2007-12-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenta2
ok hittade programmen något? har du testat att göra en systemåterställning

programmen hittade lite skit, men de tog jag bort. problemet med ljudkortet kvarstår. Hur gör jag systemåterställning?
Citera
2007-12-28, 20:29
Medlem
skriv in %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe i kör

nu kommer det upp en ruta tryck bara på nästa nu kommer det upp en kalender där du får välj månad och dag innan problemen kom
datumet måste vara mörkblått på siffrorna som du skall använda
Citera
2007-12-29, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kenta2
skriv in %SystemRoot%\system32\restore\rstrui.exe i kör

nu kommer det upp en ruta tryck bara på nästa nu kommer det upp en kalender där du får välj månad och dag innan problemen kom
datumet måste vara mörkblått på siffrorna som du skall använda

Bra tips men jag kan bara gå en dag tillbaka i tiden tyvärr. jag får spel på skitburken snart. det tar 3 minuter att öppna en sida på internet och det kommer upp en rutjefvel i varje browser som säger "Warning Found suspect data" och en bluff-scan drar i gång. For full scan klick here osv. Är väl ngt virus. JAg har kört alla anit-virus program jag känner till men datorn mupar sig fortfarande. Heeeeeeeeelp please!
Citera
2007-12-29, 21:06
Medlem
Det enklaste är väl att du sparar alla viktiga filer och alla andra filer som du vill ha kvar och formaterar så kommer det med största sannolikhet ordna sig.
Citera
2007-12-29, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Det enklaste är väl att du sparar alla viktiga filer och alla andra filer som du vill ha kvar och formaterar så kommer det med största sannolikhet ordna sig.

Tänkte jag skulle slippa det. Borde inte ngt virusprogram kunna fixa till det ändå? Behöver man ha windows på skiva för att kunna formatera om datorn eller hur funkar det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in