• 1
  • 2
2007-12-28, 03:11
Medlem
Aftonbladet har presenterat sin lista på Sveriges viktigaste makthavare. Mest anmärkningsvärt i min bok är att de har placerat sin nätredaktör på 64:e plats. Även smilfinken Anton Abele får plats, plats 89 till och med. Vad tycker ni om listan, saknar ni någon? Själv tycker jag att Filip och Fredrik borde varit högre upp.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article1528498.ab
Citera
2007-12-28, 03:42
Medlem
man_över_bords avatar
Ha ha vilket trams. "Makteliten"...jo men visst.
Citera
2007-12-28, 04:00
Medlem
Bajsfacistens avatar
Jag tycker listan är ganska bra. Men Zlatan så högt tycker jag inte. Att de placerat sin egen närredaktör så högt på listan tycker jag absolut inte är märkvärdigt aftonhoran har endå stor makt över den mindre vetande människors åsikter och samtalsämnen, se bara hur många trådar här på FB som länkar tilll aftonhoran. De drar ju igång många drev och populistiskt skit, som påverkar politiker och reella makthavare.

Tycka vad man vill om aftonhoran men makt har den.
Citera
2007-12-28, 05:54
Medlem
CrimsonIdols avatar
Zlatan som #9 är ett skämt...det är ett subjektivt fucking skämt...
Han engegerar en stor del(den manliga?) av befolkningen...men har ingen reell makt...som Wallenbergarna
Han är bara en subkultur...en förortshjälte som kan ersättas av Marcus Allbäck eller Elmander när som helst i ett svenskt fungerande lag...
Det enda han kommer bli ihågkommen för är att gett blattarna i Rosengård lite hopp om att bli assimilerade samtidigt som dom stjäl en moped eller gängdunkar ner nån oskyldig....
Låt dom hoppas o tro...
Citera
2007-12-28, 06:14
Medlem
panterpupps avatar
Ja, vad fan gör Zlatan på nr 9? Vad gör han på listan öht??

Och Janne Josefsson på 22 eller vad det var...han har skaffat sig oförtjänt makt med lyckade reportage i början av karriären. Nu är han bara löjlig...

Vilken lista
Citera
2007-12-28, 06:35
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av panterpupp
Ja, vad fan gör Zlatan på nr 9? Vad gör han på listan öht??

Och Janne Josefsson på 22 eller vad det var...han har skaffat sig oförtjänt makt med lyckade reportage i början av karriären. Nu är han bara löjlig...

Vilken lista
Janne Josefsson verkar mer rimligt i såna fall...köttfärs på ICA nån?
Men jag förstår ej Zlatan som maktfaktor...
Ska han inspirera förortskids att bli fotbollspelare eller?
Ge dom falska förhoppningar om att tjäna vinsten på sina bingolotter..eller få 60 mille/år och en fotomodell med stora lökar?
Hur många promille av befolkningen/per årtusende har Zlatans talang...och ändå LÄTT kan ersättas av en "socialdemokratisk" spelare som Allbäck...
Citera
2007-12-28, 07:00
Medlem
panterpupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrimsonIdol
Janne Josefsson verkar mer rimligt i såna fall...köttfärs på ICA nån?
Men jag förstår ej Zlatan som maktfaktor...
Ska han inspirera förortskids att bli fotbollspelare eller?
Ge dom falska förhoppningar om att tjäna vinsten på sina bingolotter..eller få 60 mille/år och en fotomodell med stora lökar?
Hur många promille av befolkningen/per årtusende har Zlatans talang...och ändå LÄTT kan ersättas av en "socialdemokratisk" spelare som Allbäck...
Ja, köttfärs var fan som helst, nån?

Josefsson tycker att han är så jävla bra så han ger sig på den största kedjan direkt. Den matchar hans ego.
Citera
2007-12-28, 08:54
Medlem
dr.Albanens avatar
konstigt att inte Christer Björkman hamnade överst, typiskt AB annars
Citera
2007-12-28, 09:03
Medlem
Yeah right.

Jasså Znollan Zlatan har mer "makt" än skolministern, Kungen, M. Wallengberg och Lundby-Wedin (ledare för landets största fack och en tuuuung maktfaktor speciellt när sossepacket styr men annars också). Även tunga aktörer som Volvochefen, HM-chefen och ordförandet i Ericsson är bakom Znollan....

Vilket jävla skämt, pinsamt.

Fråga, vad kan AB inte tänka sig göra för att klia Znollans stora ego ? Självklart belönas också Znollan med artikelns i särklass största bild, Znollan-egot måste tillfredsställas till varje pris....

Fråga2, nån som minns vilket år Znollan gjorde mål i landslaget sist ? Han som är så "viktig" för Sverige....

EDIT. Jag noterar också att jämställdhets- och integrationsministern inte ens platsar på AB:s 100 lista...
Citera
2007-12-28, 09:52
Medlem
dr.Albanens avatar
tror zlatan gjorde mål senast oktober 2005,mot island..
Citera
2007-12-28, 10:08
Medlem
Det stämmer. Tycker det är svagt med tanke på att hans enda uppgift i landslaget är just att sätta den, snacka om överskattad.
Citera
2007-12-28, 10:29
Medlem
showbizs avatar
En maktlista med ett 15årigt barn på ska man nog ta med en lastbil salt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in