Citat:
Jag tror firefox status hänger kvar av gammal vana. egentligen är den ju bara en trög, tråkig browser med få funktioner.
Oohh.. en riktig flamebait som jag inte kan motstå
Få funktioner?
För mig är just extensions som är grejen. Det att jag kan själv välja bland tusentals tillägg för att få webläsaren som jag vill. Att den drar minne är inget problem. Jag har 23 extensions igång, förvisso har jag sällan mer än ett tiotal flikar igång samtidigt och då drar den runt 110-140MB, men vad är det i sammanhanget nu är ju minnena så billiga att säljarna kastar dem efter en när man går förbi affären (köpte 2GB 800Mhz igår för 549)
Jag kör vista oftast och har ständigt minst 1.2GB ledigt minne som man inte vet vad man ska göra av.
Jag vet inte om det har någon betydelse, men jag tror det, sen jag bytte till betgränsad användare, skippade adblock och gick över till hostsman (som lägger till alla reklamservrar i hostsfilen för blockning) så är min firefox lika snabb som IE och inte många millisekunder från Opera, eller den snabbaste av dem alla: K-meleon när man surfar. Visst det tar tre fyra sekunder att öppna Firefox första gången efter en omstart, men med tanke på vad FF kan erbjuda jämfört med Opera så är värt det alla gånger.
Men visst, det är gammal vana som är svår att ändra på när man väl lärt sig vad man kan göra med firefox, då är det svårt att titta bakåt på Opera o.dyl.