2008-06-15, 18:15
Medlem
finns det nån svensk d2 community/site kvar eller?
enda svenskar som spelar d2 som jag hittar over da interweb är här typ
2008-06-15, 19:17
Medlem
Överviktigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wanker
Alla ladder gubbar/gummor flyttas till nonladder. Man får behålla sina saker iaf fast man hamnar ju på Nl som sagt

Vad menas med Non ladder då? Kan man inte lvla mer då eller?
2008-06-15, 19:24
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överviktig
Vad menas med Non ladder då? Kan man inte lvla mer då eller?

När du skapar din gubbe så får du välja om den ska vara ladder eller non ladder. Det är knappt någon skillnad mellan dem förutom att laddern startar om lite då och då. (det finns lite fler items på non ladder). Du kan fortsätta levla på nonladder.
2008-06-15, 19:41
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
När du skapar din gubbe så får du välja om den ska vara ladder eller non ladder. Det är knappt någon skillnad mellan dem förutom att laddern startar om lite då och då. (det finns lite fler items på non ladder). Du kan fortsätta levla på nonladder.

Man kan hitta lite mer items och göra lite mer runord på laddern inte på non laddern

Och på laddern så finns det även en top1000 lista (vem som är högst level)
2008-06-15, 19:52
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
Man kan hitta lite mer items och göra lite mer runord på laddern inte på non laddern

Och på laddern så finns det även en top1000 lista (vem som är högst level)

Jaja, man kan hitta och skapa fler items men alla dem finns redan på nonladder + att du har alla bugg prylar.
2008-06-15, 19:57
Medlem
Överviktigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn

Aha, vad bra Trodde dem Tog bort alla gubbar så man fick börja om.
När man dör så förlorar ju allt man har på sig, blir inte det lite jobbigt längre fram om man har hittat nåt jävligt värdefullt och sedan råkar dö och torskar det?
Senast redigerad av Överviktig 2008-06-15 kl. 20:01.
2008-06-15, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endymion
2st turliga hf´s = 2x gul. 2x gul + ruby i cube = vex Alltså fattas en pul som är ganska izi att hitta vart som helst... t.ex. nightmare hf, så svår va den

Men det är inte helt enkelt att få två Gul från Hell HF. Allt från Hel till Gul kan droppas, alltså 11 möjliga drops. Du lär få spela igenom spelet till Hell HF med MINST 10 karaktärer, antagligen bra många fler, om du inte har löjligt mycket tur. Då har jag räknat med att du kan cuba upp lägre runor också.

Om du inte fuskar så tar det ganska många speltimmar att få så många karaktärer dit. Men visst går det, har själv en VEX i SP HC.

Men det är så det ska vara. Blizzard designade runewords och runor så att det ska vara riktigt svårt att få tag i dom bästa. Det skulle vara näst intill omöjligt att få tag i dom högsta runorna och göra Enigma, Infinity o.s.v.
Bara ytterst få och dedikerade spelare skulle kunna skryta om att ha höga runewords.
Men tyvärr så fuskade idioterna sönder B.net och nu har alla dessa runor och runewords. Hela spelet är förstört. Därför kan man enbart spela SP om man seriöst tycker det är roligt att spela D2.
Senast redigerad av dille 2008-06-15 kl. 20:15.
2008-06-15, 20:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Men det är inte helt enkelt att få två Gul från Hell HF. Allt från Hel till Gul kan droppas, alltså 11 möjliga drops. Du lär få spela igenom spelet till Hell HF med MINST 10 karaktärer, antagligen bra många fler, om du inte har löjligt mycket tur. Då har jag räknat med att du kan cuba upp lägre runor också.

Om du inte fuskar så tar det ganska många speltimmar att få så många karaktärer dit. Men visst går det, har själv en VEX i SP HC.

Men det är så det ska vara. Blizzard designade runewords och runor så att det ska vara riktigt svårt att få tag i dom bästa. Det skulle vara näst intill omöjligt att få tag i dom högsta runorna och göra Enigma, Infinity o.s.v.
Bara ytterst få och dedikerade spelare skulle kunna skryta om att ha höga runewords.
Men tyvärr så fuskade idioterna sönder B.net och nu har alla dessa runor och runewords. Hela spelet är förstört. Därför kan man enbart spela SP om man seriöst tycker det är roligt att spela D2.

men seriöst varför skulle man lvla upp 10 gubbar för att hitta 2 gul?? gul är värdelös lika bra att satsa på en och göra bra byten . SP är?
2008-06-15, 20:23
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dille

Jovisst äre så, men jag fick um på nm och gul på hell, med en char (PerHammar <3) Men med lite luck så går det

Har spelat tillochfrån sen typ 1.09 och då kanske jag hitta som högst en ist.(blev skitglad när jag hittade en KO i cowlvl, det var mig en hög runa för mig då)
Men i denna ladder som jag spelat ganska mkt i, så har jag hittat 3hrs och vex ist och lite sådant. Så jag tror dom höjt dropchanserna lite.

Men i fuskväg så tycker jag maphack och tmc är helt okej att använda, så det kommer jag fortsätta med efter reset! Dupes och sånt kan dra åt skogen
2008-06-15, 20:24
Bannlyst
Varför spelar man när det bara är massa fusk? Känns jävligt meningslöst och tråkigt?
2008-06-15, 20:27
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
Varför spelar man när det bara är massa fusk? Känns jävligt meningslöst och tråkigt?

Ptja... Det är riktigt kul iaf
2008-06-15, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenmt5
men seriöst varför skulle man lvla upp 10 gubbar för att hitta 2 gul?? gul är värdelös lika bra att satsa på en och göra bra byten . SP är?

Men bytar du till dig HR's på B.net så är du inte legit. Eftersom att alla höga runor är med 99% säkerhet fuskade och du kan byta till dig dom för löjligt låga summor.

Det SKA vara riktigt svårt att hitta runor. En gul är långt ifrån värdelös, det är faktiskt en riktigt bra runa och spelar man legit så är det riktigt svårt att hitta högre än Gul/Vex.

Jag tycker dessutom att det är roligt att spela D2 och har levlat 20+ karaktärer genom hela spelet helt solo! Sen är det bara en bonus om jag får en Gul från HF. Men jag bygger aldrig mina karaktärer utifrån höga runewords, man kan klara det på väldigt mycket sämre saker ganska enkelt om man vet hur man ska spela.

SP = Single Player = Absolut 100% fritt från fusk och man måste sola hela spelet. Dessutom kan man inte få Torch eller Anni som är löjligt övermäktiga. Det finns ett riktigt bra legit SP-community på dii.net. Helt befriat från idiotin som genomsyrar b.net.

Man kan dessutom använda ATMA för att organisera alla sina saker man hittar och behöver inga mulor!

Där finns också riktigt många bra spelare på dii.net SP-community. Här finns alla som verkligen älskar att spela spelet och kan allt om det. Det är också där man hittar alla konstiga builds och roliga turneringar med intressanta regler som gör att spelet känns nytt och fräsht hela tiden.

imovanish: Jag håller helt med. Dom flesta som är på B.net verkar avsky att spela spelet. Alla ska rushas igenom hela spelet och vill hela tiden spela så lite som möjligt själva. Dom vill inte samla saker heller så dom botar eller får dupes gratis. Många KÖPER dupes från diverse sidor på nätet. Det finns ju ingen mening med att spela det då? Byta spel om ni inte tycker det är roligt! Men ge fan i att förstöra spelet för alla andra, nu är det dock redan för sent.
Senast redigerad av dille 2008-06-15 kl. 21:15.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in