2008-06-15, 21:20
Medlem
endymion@ vad är tmc?
Aldrig hört talas om.
2008-06-15, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dille
Men bytar du till dig HR's på B.net så är du inte legit. Eftersom att alla höga runor är med 99% säkerhet fuskade och du kan byta till dig dom för löjligt låga summor.

Det SKA vara riktigt svårt att hitta runor. En gul är långt ifrån värdelös, det är faktiskt en riktigt bra runa och spelar man legit så är det riktigt svårt att hitta högre än Gul/Vex.

Jag tycker dessutom att det är roligt att spela D2 och har levlat 20+ karaktärer genom hela spelet helt solo! Sen är det bara en bonus om jag får en Gul från HF. Men jag bygger aldrig mina karaktärer utifrån höga runewords, man kan klara det på väldigt mycket sämre saker ganska enkelt om man vet hur man ska spela.

SP = Single Player = Absolut 100% fritt från fusk och man måste sola hela spelet. Dessutom kan man inte få Torch eller Anni som är löjligt övermäktiga. Det finns ett riktigt bra legit SP-community på dii.net. Helt befriat från idiotin som genomsyrar b.net.

Man kan dessutom använda ATMA för att organisera alla sina saker man hittar och behöver inga mulor!

Där finns också riktigt många bra spelare på dii.net SP-community. Här finns alla som verkligen älskar att spela spelet och kan allt om det. Det är också där man hittar alla konstiga builds och roliga turneringar med intressanta regler som gör att spelet känns nytt och fräsht hela tiden.

imovanish: Jag håller helt med. Dom flesta som är på B.net verkar avsky att spela spelet. Alla ska rushas igenom hela spelet och vill hela tiden spela så lite som möjligt själva. Dom vill inte samla saker heller så dom botar eller får dupes gratis. Många KÖPER dupes från diverse sidor på nätet. Det finns ju ingen mening med att spela det då? Byta spel om ni inte tycker det är roligt! Men ge fan i att förstöra spelet för alla andra, nu är det dock redan för sent.

jag klarade sp med en fury druid när jag va typ 10 år men de va rätt tråkigt tycker jag, det gick ju så jäkla segt i hell... på bnet är inte gul värd ett skit, man kan få gratis från en del om man vill... jag skyller dupes på blizzard dom har knappast brytt sig ett skit på ett par år förutom baals eye buggen... det finns huur många botar som helst och icke-perm saker så det är ganska värdelöst faktiskt... och så har man 6 mule acc -.-ska testa de du sa tror jag
2008-06-15, 22:00
Medlem
Harikiriis avatar
Slänger upp mitt acc också.

BrainDamage

SC-LADDER-EUROPE
2008-06-15, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jagharenmt5
jag klarade sp med en fury druid när jag va typ 10 år men de va rätt tråkigt tycker jag, det gick ju så jäkla segt i hell... på bnet är inte gul värd ett skit, man kan få gratis från en del om man vill... jag skyller dupes på blizzard dom har knappast brytt sig ett skit på ett par år förutom baals eye buggen... det finns huur många botar som helst och icke-perm saker så det är ganska värdelöst faktiskt... och så har man 6 mule acc -.-ska testa de du sa tror jag

Det är Hell som är roligt ju! N+NM är alltid enkelt, det är i Hell man börjar spela på riktigt. Men det är inte så segt faktiskt. I SP kan du köra med /players8-kommandot. Det gör så att fienderna blir lika svåra som när man är 8 spelare i MP. Men du får också mer XP! Detta är helt legit eftersom att svårhetsgraden ökar i samma takt som XP-ökningen.

Om du kör Normal och Nightmare på /players8 så levlar man i bra takt och behöver inte grinda en massa, räcker med att questa för att nå respektabel level i början av Hell! I Hell brukar dom flesta sänka till /players1-3 för annars blir det helt för svårt om man inte har en twinkad Hammerdin eller liknande.

I dii.net SP-community så finns det även 2 "mods" som är legit. Den ena är Runeword Mod som gör så att du kan ha Ladder-Runewords i SP. Den andra är Red Rune Mod som gör texten till alla runor när man trycker på ALT röda.

ATMA är också tillåtet. Det är en stash utanför spelet kan man säga som organiserar alla ens saker i olika kategorier. Du kan öppna dina karaktärer i programet och byta deras utrustning och lägga saker du hittar i stashen med enkel drag'n'drop. Det innebär att du hur enkelt som helst kan samla på dig alla saker du hittar utan att behöva en enda mula!

En sista sak med SP som är bra är att du har en permanent karta. Om du inte bytar svårighetsgrad eller spelar över TCP/IP så kommer kartan att sparas. Nästa gång du startar ett spel med samma karaktär så kan du se det du redan utforskat!

Alla andra mods är förbjudna. Alla andra kommandon förutom /players8 är förbjudna. Alla andra tredjepartsprogram är förbjudna.

Gå till http://forums.diabloii.net/forumdisplay.php?f=3 för att komma till SP-forumet. Läs alla stickies så är du snart igång!
2008-06-15, 22:26
Medlem
asteaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wada
Nej. Läs tråden för fan...

ska jag bläddra igenom mer än 1000 inlägg?? tard

jag ville bara vara snel och säga cp
2008-06-16, 07:15
Medlem
Googlas avatar
Vissa servrar kanske har grön text, varför det :P?
2008-06-16, 11:21
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googla
Vissa servrar kanske har grön text, varför det :P?

vissa games? Det är fusk! Det gick att göra förut utan fusk.
2008-06-16, 13:29
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Du ska helst inte lägga några poäng i Energy, men om du kör utan ladder-runewords så förstår jag varför man lägger en del poäng där för att kunna kasta CE. Men om du har ladder-runewords så är det bara till att skaffa en Insight till din Merc (Ral+Tir+Tal+Sol). Den fixar dina manaproblem enkelt. Använd också Spirit svärd (Tal+Thul+Ort+Amn) för en fin bonus till skills, vitality, FHR och Mana!
Spelar inte på ladder... Såg att du skrev om att det fanns en patch som gjorde att man fick ladder runewords i SP men den har jag inte nedladdad... Men nåja, med ca 100 poäng i Energy behöver jag ju knappt dricka potions trots flitigt användande av CE och Revive, och den bekvämligheten gör ju att jag får mer tid över att hålla mig borta från fienden... På så sätt jämnar det väl ut sig att jag har lite mindre poäng över till Vitality...
Citat:
Det andra problemet är lite mer svårlöst. Men Attract gör så att finderna inte attackerar dig, utan en av deras egna istället. Du kastar den på en fiende, och alla andra börjar slå på den! Dom kommer inte döda den men det är mycket enklare för dig att ha ihjäl din första fiende och börja bygga din armé. Attract är användbart till mycket, du kan kontrollera alla fiendera på skärmen när du lärt dig använda den. Men ibland drar den till sig fiender från utanför skärmen också, men den är fortfarande en av dom bästa magierna i hela spelet när det kommer till Crowd Control.

Gå också till Act1 Bloodmoor och bygg din armé varje gång du startar nytt spel!

När du kommer till Act5 i en svårighetsgrad och har räddat Anya så kan du gå in i portalen och göra skellett av fienderna som ligger där.
Det är inte att få mina första skelett jag har problem med, jag har problem med situationer då man kommer till en ny bana och fienderna "ligger i bakhåll" direkt vid dörren och slår ihjäl en så fort man sticker in näsan... Min build går ju ut på att skeletten skall finnas mellan mig och fienderna, men i dessa fall går det ju inte eftersom fienderna direkt jag kommer in i banan dyker upp brevid mig...

Attract kanske kan fungera även i denna situation... Eller fylla sitt bälte med potions of rejuvinations och panikspringa och panikdricka i hopp om det bästa... Eller att be en kompis som har fler hitpoints hjälpa en via LAN... Det sista alternativet är egentligen det enda som jag tycker känns säkert, ifall man skulle spela på HC... Fast det gör jag ju inte...
Citat:
Tänk också på att kasta Amp på alla fiender innan du kastar CE. För CE gör 50% Physical och 50% Fire. Det innebär att Amp höjer den fysiska skadan av CE.
Jepp, det har jag själv också räknat ut... =)
2008-06-16, 18:17
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drakbacke
endymion@ vad är tmc?
Aldrig hört talas om.

TMC är ett program som ändrar fcr(faster cast rate) och fhr(faster hit recovery). Dvs dubehöver inte lika mkt items som ger t.e.x fcr för att kunna kasta spells fort, även ias(increase attack speed) gäller.

Kör du t.e.x en smiter så avråder jag dig att använda TMC för då slår gubben för snabbt och träffar typ bara 1/6 slag.

Ska även tipsa folket som vill köra seriöst på B-net att kika in http://www.theamazonbasin.com/d2/forums/ Riktigt bra forum för tips tricks innom allt i d2 (om man vill köra seriöst) Den enda nackdelen är att dom flesta spelar på US realms.
2008-06-16, 20:17
Medlem
vilken tid är reseten i sverige?
2008-06-16, 20:26
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av imovanish
Varför spelar man när det bara är massa fusk? Känns jävligt meningslöst och tråkigt?

Har du lite koll på läget piskar du skiten ur både farcasters och tmc-apor. Det är inga I-win-grejer det är frågan om direkt, och de som kör såntdär i pvp brukar vara rätt kackiga spelare.

Vad folk kör för cheats i pvm skiter jag högaktningsfullt i :>

----

Nån som ska köra classic det här racet då?
2008-06-16, 20:27
Medlem
Grimmjows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kokomander
Är det inte levlingen och item-letandet som är själva tjusningen med spelet?

Inte alls!
Det är att döda de flesta monster på 1-slag

Sen är det också kul att hoppa på Baal på hell med kompisar som boostar en

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in