Citat:
Ursprungligen postat av jagharenmt5
jag klarade sp med en fury druid när jag va typ 10 år men de va rätt tråkigt tycker jag, det gick ju så jäkla segt i hell... på bnet är inte gul värd ett skit, man kan få gratis från en del om man vill... jag skyller dupes på blizzard dom har knappast brytt sig ett skit på ett par år förutom baals eye buggen... det finns huur många botar som helst och icke-perm saker så det är ganska värdelöst faktiskt... och så har man 6 mule acc -.-ska testa de du sa tror jag

Det är Hell som är roligt ju! N+NM är alltid enkelt, det är i Hell man börjar spela på riktigt. Men det är inte så segt faktiskt. I SP kan du köra med /players8-kommandot. Det gör så att fienderna blir lika svåra som när man är 8 spelare i MP. Men du får också mer XP! Detta är helt legit eftersom att svårhetsgraden ökar i samma takt som XP-ökningen.
Om du kör Normal och Nightmare på /players8 så levlar man i bra takt och behöver inte grinda en massa, räcker med att questa för att nå respektabel level i början av Hell! I Hell brukar dom flesta sänka till /players1-3 för annars blir det helt för svårt om man inte har en twinkad Hammerdin eller liknande.
I dii.net SP-community så finns det även 2 "mods" som är legit. Den ena är Runeword Mod som gör så att du kan ha Ladder-Runewords i SP. Den andra är Red Rune Mod som gör texten till alla runor när man trycker på ALT röda.
ATMA är också tillåtet. Det är en stash utanför spelet kan man säga som organiserar alla ens saker i olika kategorier. Du kan öppna dina karaktärer i programet och byta deras utrustning och lägga saker du hittar i stashen med enkel drag'n'drop. Det innebär att du hur enkelt som helst kan samla på dig alla saker du hittar utan att behöva en enda mula!
En sista sak med SP som är bra är att du har en permanent karta. Om du inte bytar svårighetsgrad eller spelar över TCP/IP så kommer kartan att sparas. Nästa gång du startar ett spel med samma karaktär så kan du se det du redan utforskat!
Alla andra mods är förbjudna. Alla andra kommandon förutom /players8 är förbjudna. Alla andra tredjepartsprogram är förbjudna.
Gå till
http://forums.diabloii.net/forumdisplay.php?f=3 för att komma till SP-forumet. Läs alla stickies så är du snart igång!