Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, det borde man ju, det är ju lite orättvist mot de som spelar på public servers annars... Speciellt om det är på hardcore så är det ju spelare som håller på sådär nästan lika illa som mördare IRL...
Hardcore verkar annars vara en ganska häftigt inslag i Diablo 2, jag vet inte om mina nerver skulle klara det men de som verkligen klarar av HC kan ju nästan ses som riktiga hjältar, för riskerar man att förlora en massa hårt arbete för en missbedömning så krävs ju faktiskt en hel del mod... Dock så måste det vara ganska stor skillnad på de olika gubbarna, jag har klarat ut Diablo 2 på Normal och Nightmare med en skelettnecromancer och han dog bara en gång vid Diablo på Normal (och då har jag bara klarat ut Diablo 2 en enda gång förr, på Normal med en Bowazon)... Närstridsgubbar måste ju annars ha det mycket svårare på HC, de verkar mycket mer sårbara och tycks ha svårare att fly om saker och ting går fel...
Förutom skelettnecromancer verkar en assassin med en bra shadow master och kraftiga fällor vara relativt trygg... Eller en druid med björnar/vargar... Eller en amazon med en stark valkyria... Hur som helst är en av de saker jag gillar mest med Diablo 2 summonings, i många andra spel varar de ju bara en begränsad tid och är dessutom ofta ganska svaga... Hellgate: London tycker jag dock också har ganska bra varelser som kan framkallas, just nu håller jag på att spela igenom det spelet i single player med just en summoner men det kanske är lite OT...
Svarar på det
fetstilta
Nej, att vara HC "pk"-are (player-killer) är inget oetiskt, om det utförs UTAN program. Utförs det med PROGRAM är det givetvis orättvis och en smula omoraliskt, men att göra det till någon big deal är överdrivet.
sedan 1.10 (2003 ngn gång var det väl?) har erfarna HC-spelare levt med PK-are och man får helt enkelt lära sig att leva med dem eftersom att spelet är dött ur uppdateringssynvinkel!
Och ja, jag har varit PK-are sen 1.09 av/an på hardcore och jag har ända tills senaste patchen aldrig använt mig av något som helst fusk. inte ens BOT, men jag kan medge att jag har använt mig av "tppk"-mod's som det kallas på senare dagar, men man tröttnar fort och det är roligare utan

har aldrig fuskat i en duel dock, det är ju bara pointless
anyways, tänkte bara skriva ett inlägg i ren nostalgi eftersom att jag just nu biter på naglarna inför en uppföljare, diablo3, Hypen om att en uppföljare i farten är nu STÖRRE än någonsin...
Och jag ska bli den första att köpa skiten i Sverige iaf, muhaha.
Diablo har i princip varit som en passion för mig, och är väl fortf. spelar fortf av/an och har många gånger deltagit i ligor/tävlingar och kört endless med poängdueller mot erfarna spealre ;b
besök
http://www.diablo3.com och läs och ta del av HYPEN!
Diablo3 announcement på WWI @ 29th june! remember this!