2008-04-26, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dear_Joan
Är de värt i dagsläget att leta upp ett gammalt Diablo 2 och lira ?
Single player alltså och jag har inte lirat de förr.

Bästa RPG-spelet som gjorts! Spela inte singleplayer utan bnet det är riktigt skoj
2008-04-26, 10:04
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Muerte
Kul att det fortfarande finns folk som spelar Diablo 2. Själv har jag, efter sju års spelande, lagt ned det. Sist jag spelade var det alldeles för mycket folk med TPPK, det blir så tråkigt då, speciellt eftersom jag spelar hardcore.
Hur funkar egentligen TPKK?? Jag har förstått att det är Town Portal Player Killer(s) som förkortningen står för, men kan man döda andra spelare i Diablo 2 utan att båda har deklarerat sig själva som "hostile"?? Om så är fallet, borde inte Blizzard ha blivit pressade till att låta spelare stänga av PvP via serverinställningarna, för uppenbarligen verkar ju folk vara väldigt irriterade på PK's??

Använder player killers annars town portals som en snabb flyktväg som de åker in genom, lägger av ett par spells/pilar och sedan snabbt flyr ut genom igen för att inte själv riskera att bli dödade??
Citat:
Jag har bara spelat det i LAN och pyttelite i single player, men jag tycker inte det verkar vara något större fel på SP... Den största nackdelen är väl att det är lite knepigare att få tag på unika saker i SP när folk inte kan byta med varann, men om det är så mycket player killers och sånt på BNET så har man ju helt klart en fördel i single player och LAN... Sen är det ju sämre ping på BNET än vad man får över LAN också...
Senast redigerad av Nemesis1 2008-04-26 kl. 10:07.
2008-04-26, 10:15
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Hur funkar egentligen TPKK?? Jag har förstått att det är Town Portal Player Killer(s) som förkortningen står för, men kan man döda andra spelare i Diablo 2 utan att båda har deklarerat sig själva som "hostile"?? Om så är fallet, borde inte Blizzard ha blivit pressade till att låta spelare stänga av PvP via serverinställningarna, för uppenbarligen verkar ju folk vara väldigt irriterade på PK's??

Använder player killers annars town portals som en snabb flyktväg som de åker in genom, lägger av ett par spells/pilar och sedan snabbt flyr ut genom igen för att inte själv riskera att bli dödade??Jag har bara spelat det i LAN och pyttelite i single player, men jag tycker inte det verkar vara något större fel på SP... Den största nackdelen är väl att det är lite knepigare att få tag på unika saker i SP när folk inte kan byta med varann, men om det är så mycket player killers och sånt på BNET så har man ju helt klart en fördel i single player och LAN... Sen är det ju sämre ping på BNET än vad man får över LAN också...

TPPK är ett program som dödar folk. Programet är inte vanligt på softcore där man lever upp. Programet gör så att din gubbe teleporterar till en spelare och spammar hammare tex. Sen så går programmet till stan och tar unally med alla. Då kommer hammarna som fortfarande finns kvar att döda. När tppkarn gör hostile mot dig så blir du också hostile mot han.

Jag tycker också man borde kunna ställa in om pvp ska vara på eller inte.

Det lättaste sättet att undvika tppkare är (förutom att lira med pass) att köra med ett annat fusk som heter chicken. Det stänger ner ditt spel på 1 sekund när du har lite hp, mycket ping eller att nån hostilar mot dig.
Senast redigerad av Hkarn 2008-04-26 kl. 10:17.
2008-04-26, 11:58
Medlem
Nemesis1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
TPPK är ett program som dödar folk. Programet är inte vanligt på softcore där man lever upp. Programet gör så att din gubbe teleporterar till en spelare och spammar hammare tex. Sen så går programmet till stan och tar unally med alla. Då kommer hammarna som fortfarande finns kvar att döda. När tppkarn gör hostile mot dig så blir du också hostile mot han.

Jag tycker också man borde kunna ställa in om pvp ska vara på eller inte.
Ja, det borde man ju, det är ju lite orättvist mot de som spelar på public servers annars... Speciellt om det är på hardcore så är det ju spelare som håller på sådär nästan lika illa som mördare IRL...

Hardcore verkar annars vara en ganska häftigt inslag i Diablo 2, jag vet inte om mina nerver skulle klara det men de som verkligen klarar av HC kan ju nästan ses som riktiga hjältar, för riskerar man att förlora en massa hårt arbete för en missbedömning så krävs ju faktiskt en hel del mod... Dock så måste det vara ganska stor skillnad på de olika gubbarna, jag har klarat ut Diablo 2 på Normal och Nightmare med en skelettnecromancer och han dog bara en gång vid Diablo på Normal (och då har jag bara klarat ut Diablo 2 en enda gång förr, på Normal med en Bowazon)... Närstridsgubbar måste ju annars ha det mycket svårare på HC, de verkar mycket mer sårbara och tycks ha svårare att fly om saker och ting går fel...

Förutom skelettnecromancer verkar en assassin med en bra shadow master och kraftiga fällor vara relativt trygg... Eller en druid med björnar/vargar... Eller en amazon med en stark valkyria... Hur som helst är en av de saker jag gillar mest med Diablo 2 summonings, i många andra spel varar de ju bara en begränsad tid och är dessutom ofta ganska svaga... Hellgate: London tycker jag dock också har ganska bra varelser som kan framkallas, just nu håller jag på att spela igenom det spelet i single player med just en summoner men det kanske är lite OT...
2008-04-28, 16:20
Medlem
Spaz.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Ja, det borde man ju, det är ju lite orättvist mot de som spelar på public servers annars... Speciellt om det är på hardcore så är det ju spelare som håller på sådär nästan lika illa som mördare IRL...

Hardcore verkar annars vara en ganska häftigt inslag i Diablo 2, jag vet inte om mina nerver skulle klara det men de som verkligen klarar av HC kan ju nästan ses som riktiga hjältar, för riskerar man att förlora en massa hårt arbete för en missbedömning så krävs ju faktiskt en hel del mod... Dock så måste det vara ganska stor skillnad på de olika gubbarna, jag har klarat ut Diablo 2 på Normal och Nightmare med en skelettnecromancer och han dog bara en gång vid Diablo på Normal (och då har jag bara klarat ut Diablo 2 en enda gång förr, på Normal med en Bowazon)... Närstridsgubbar måste ju annars ha det mycket svårare på HC, de verkar mycket mer sårbara och tycks ha svårare att fly om saker och ting går fel...

Förutom skelettnecromancer verkar en assassin med en bra shadow master och kraftiga fällor vara relativt trygg... Eller en druid med björnar/vargar... Eller en amazon med en stark valkyria... Hur som helst är en av de saker jag gillar mest med Diablo 2 summonings, i många andra spel varar de ju bara en begränsad tid och är dessutom ofta ganska svaga... Hellgate: London tycker jag dock också har ganska bra varelser som kan framkallas, just nu håller jag på att spela igenom det spelet i single player med just en summoner men det kanske är lite OT...

Svarar på det fetstilta
Nej, att vara HC "pk"-are (player-killer) är inget oetiskt, om det utförs UTAN program. Utförs det med PROGRAM är det givetvis orättvis och en smula omoraliskt, men att göra det till någon big deal är överdrivet.
sedan 1.10 (2003 ngn gång var det väl?) har erfarna HC-spelare levt med PK-are och man får helt enkelt lära sig att leva med dem eftersom att spelet är dött ur uppdateringssynvinkel!
Och ja, jag har varit PK-are sen 1.09 av/an på hardcore och jag har ända tills senaste patchen aldrig använt mig av något som helst fusk. inte ens BOT, men jag kan medge att jag har använt mig av "tppk"-mod's som det kallas på senare dagar, men man tröttnar fort och det är roligare utan
har aldrig fuskat i en duel dock, det är ju bara pointless

anyways, tänkte bara skriva ett inlägg i ren nostalgi eftersom att jag just nu biter på naglarna inför en uppföljare, diablo3, Hypen om att en uppföljare i farten är nu STÖRRE än någonsin...
Och jag ska bli den första att köpa skiten i Sverige iaf, muhaha.
Diablo har i princip varit som en passion för mig, och är väl fortf. spelar fortf av/an och har många gånger deltagit i ligor/tävlingar och kört endless med poängdueller mot erfarna spealre ;b

besök http://www.diablo3.com och läs och ta del av HYPEN!
Diablo3 announcement på WWI @ 29th june! remember this!
Senast redigerad av Spaz. 2008-04-28 kl. 16:22.
2008-04-30, 02:15
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Har en lvl 80 paladin med fullt davis_boys set, så säg till om ni vill bli hjälpta med nåt, eller bara vill spela. (Och, nej jag har inte fuskat eller använt program.)

Har alla set delar + 2 Deathspades. Set nr 2 är samma bara annan sköld samt ett vapen utan namn. :P
Senast redigerad av SvarifaxxALaUe 2008-04-30 kl. 02:22.
2008-04-30, 08:25
Medlem
Tjena killar, tänkte börja lira Diablo2 + LOD men då jag är ganska fattig i nuläget kan jag inte sticka & köpa, undrar därför om det är någon som slutat lira men som slappläser lite här som skulle vara villig att ge bort sin cd-key? Skulle uppskattas.
För övrigt ser det ut som om ni fått igång en riktig härlig diskussion ang. PK
Förlåt om jag bryter
2008-04-30, 15:54
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Uicker
Tjena killar, tänkte börja lira Diablo2 + LOD men då jag är ganska fattig i nuläget kan jag inte sticka & köpa, undrar därför om det är någon som slutat lira men som slappläser lite här som skulle vara villig att ge bort sin cd-key? Skulle uppskattas.
För övrigt ser det ut som om ni fått igång en riktig härlig diskussion ang. PK
Förlåt om jag bryter

...
Köp själv.

För att detta inlägg inte ska vara helt värdelöst tycker jag du ska leta efter nån som delar ut hela hårddisken på DC. cd keyn ligger i nån av .mpq filerna. Sen laddar du ner en cd key viewer och tar keyn eller packar upp mpq och kollar.
2008-04-30, 19:36
Medlem
Big Ms avatar
Citat:
Det är ett helt annorlunda spel i singelplayer än på battlenet.
I singleplayer följer du historien och blir glad när du hittar halvbra saker
Du dör av buggiga monster.

På battlenet dödar du samma monster 1000 ggr och byter till dig bättre saker. Tills sist blir du dödad av PK eller lagg.
2008-04-30, 20:35
Medlem
Vet någon var man kan hitta s.k. strategy guides till de olika klasserna i spelet? Till exempel hur du ska välja skillsen osv för att göra din character hardcore?
2008-05-01, 02:34
Medlem
4blindaflators avatar
Någon som lirar hcl? adda mig isåfall /f a snoe, förbannat svårt att hitta folk och trada med och oftast är det inte mer än 5-6 games uppe och ibland inte ett enda. Började spela för typ 1 vecka sen men har en hel del saker, hela angelics magefist steeldriver twitch sigonsköld osv.

EDIT
hmm googla d2 builds bara och vill du ha en bowazon eller en hammerdin osv =d2 hammerdin builds i google.
Senast redigerad av 4blindaflator 2008-05-01 kl. 02:38.
2008-05-01, 02:43
Medlem
superwears avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4blindaflator
Någon som lirar hcl? adda mig isåfall /f a snoe, förbannat svårt att hitta folk och trada med och oftast är det inte mer än 5-6 games uppe och ibland inte ett enda. Började spela för typ 1 vecka sen men har en hel del saker, hela angelics magefist steeldriver twitch sigonsköld osv.

EDIT
hmm googla d2 builds bara och vill du ha en bowazon eller en hammerdin osv =d2 hammerdin builds i google.

har tyvärr nyss slutat. Spelade förra laddern, hade en på hcl laddern o några 90+ hcl'are också. Ja public går inte att spela på nm/hell

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in