2008-02-18, 19:50
Moderator
Falukropps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salachtin
Vad fan. Alltså kan man bygga övermäktiga karaktärer genom att fokusera på skada/liv och sluta jaga breakpoints. Hur känd är den här modden?

Inte sådär överdrivet känd konstigt nog. Den har väl vart publik nåt år eller två så man tycker att varenda käft borde köra den. Eller så är det bara det att den är så uppenbar att folk inte håller på och lamar med den.
Vad som är intressant är att det inte dykt upp tidigare, det har varit möjligt att abusa detta sen 1.00, och är det nåt spel som blivit undersökt ner på atomnivå så är det D2.

Har stött på ett par necros i d2c som kört skiten. Kanske är värre i d2x, vad vet jag. Känns som det är mer kids som lirar det senare överlag, no offense mot de här på forumet som kör d2x.
2008-02-19, 02:05
Medlem
slippys avatar
Temporarily banned from this realm. Fan vad jag hata diablo II. Precis bytt till mig min Eni. Hehe..mepperuns på uppskattningsvis 1½ minut.
2008-02-19, 10:47
Medlem
Salachtins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Inte sådär överdrivet känd konstigt nog. Den har väl vart publik nåt år eller två så man tycker att varenda käft borde köra den. Eller så är det bara det att den är så uppenbar att folk inte håller på och lamar med den.
Vad som är intressant är att det inte dykt upp tidigare, det har varit möjligt att abusa detta sen 1.00, och är det nåt spel som blivit undersökt ner på atomnivå så är det D2.
Mjo. Blir ju sugen på att börja spela mer aktivt och missbruka skroten rejält nu.
Citat:
Ursprungligen postat av Falukropp
Har stött på ett par necros i d2c som kört skiten. Kanske är värre i d2x, vad vet jag. Känns som det är mer kids som lirar det senare överlag, no offense mot de här på forumet som kör d2x.
Jo, nog är det mycket ungar i LoD. Medelåldern verkar vara ungefär 12.
Citat:
Ursprungligen postat av Hkarn
Protip:
http://www.edgeofnowhere.cc/viewtopic.php?t=325796
Antar att man måste redigera grejorna själv med ANIM_D2_Edit och D2excel för att få effekt?
2008-02-19, 11:16
Medlem
Alltså, tycker ni verkligen att DibbeII är retro?
Möjligtvis ettan, men tvåan?..
2008-02-19, 11:24
Medlem
Salachtins avatar
Nej.
2008-02-19, 17:31
Medlem
slippys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skaliss
Alltså, tycker ni verkligen att DibbeII är retro?
Möjligtvis ettan, men tvåan?..

Håller med. Knappast retro. Å andra sidan strunat jag i var tråden ligger nu när jag väkl har hittat hit
2008-02-19, 18:25
Medlem
Schnauzers avatar
inte retro
2008-02-19, 20:08
Medlem
Hkarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salachtin
Antar att man måste redigera grejorna själv med ANIM_D2_Edit och D2excel för att få effekt?

Det kan man göra. Men om du laddar ner RedVex så kan du köra med en plugin och då är det mycket lättare att ändra. Bara skriva % i en .ini fil.
2008-02-20, 16:13
Medlem
slippys avatar
Citat:
Det kan man göra. Men om du laddar ner RedVex så kan du köra med en plugin och då är det mycket lättare att ändra. Bara skriva % i en .ini fil.

Jag får inte scripten i RedVex att fungera i Vista x64. RedVex krashar så fort jag laddar ett script. Någon som har en lösning?
2008-02-20, 16:42
Medlem
csts avatar
Min lvl 83 thorw barb

Andi face
Highlords
Enigma
Razorskin
Vampire handskarna
War Traveller
2 BK ringar.
Två stycken Demon Arch Etheral spjut.
Baba torch
anni
och massa SC med poison dmg
2008-02-22, 15:43
Medlem
soups avatar
Citat:
Min java Svarta Mannen

Hufud: Shako um
Amu: Mara 2x%
Kropp: CoH Wire fleece
Sköld: Stormshield cham
Vapen: eth 173/5 upped titans
Vapen 2: wand med lower resist
Bälte: Thundergods
Ring1: bk 5
Ring2: bk 5
Vantar: Draculs grasp
Dojjor: Aldurs boots

Min melee Sorc
Hufud: Dream (Io Jah Pul) deamonhead
amu: Angelics amulet
kropp: Fortitude ap
Sköld1: Dream (Io Jah Pul) Hyperion
Sköld2: Spirit
Vapen1: Passion (Dol Ort Eld Lem) Phase blade
Vapen2: Call to arms (Amn Ral Mal Ist Ohm) 4 bo
Bälte: Arachnids
Ring1: Angelics ring
Ring2: Ravenfrost 19 22x
Vantar: Frostburn
Dojjor: Craftade casters boots

Är hyffsat sugen på att trejda din skiller/infinity, om du vill det dvs, vad vill du ha?

hur funkar sorcen? pvpar du bara med deN?
2008-02-23, 09:12
Medlem
TheCs avatar
Hur och var (vilka poster) redigerar man för att byta ut Blizzards standard battlenet-server mot en egen? (pvpgn).

Kör D2-Lod under Linux/Ubuntu.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in