2008-04-17, 10:46
Medlem
Voffelstjernas avatar
Ungdomarna där vill ha någon fiende att kämpa mot, förut var det svenska ungdomar. Fast eftersom det inte finns några kvar i området så går de på väktare och sl personal. Iofs har jag inget emot att väktarna får stryk, fast att skjuta rakter är onödigt. Tanken var väl att locka fram väktarna, det fungerade iaf.
I moskeerna så predikas det varje gång att de måste kämpa mot de otrogna hundarna. Live-stream från saudiarabien bl.a.
Citera
2008-04-17, 11:09
Medlem
Mad monks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Det är naturligtvis helt åt helvetet att polisen inte kan garantera Rinkebyborna en fungerande kollektivtrafik på grund av ordningsproblem. Att det sedan SL totalt verkar skita i att ordna ersättningsbusssar är ingenting annat än rasism.

Javisst är det hemskt att de inte har det som i sina egna länder där allt fungerar som smort. Å andra sidan är vi på väg mot att få liknande samhälle som deras eget det dom har flytt ifrån som det heter.

Att vi svenskar är såpass toleranta att vi accepterar detta asocial beteende är för mig är det ett under. Hur kuvat får ett folk bli egentligen?
Citera
2008-04-17, 11:11
Medlem
Rhesus-Minuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Muslimer, utan tvekan är det muslimer som jävlas mest. Buddister och Hinduer ser man så gott som aldrig i sammanhang som gatuvåld och liknande.
Spoke, Kafir ställde en retorisk fråga...
Citera
2008-04-17, 13:10
Bannlyst
Alla som tror att man kan integrera hela grupperingar och klaner av lågutbildade muslimer i ett modernt västerländskt samhälle borde omedelbart söka läkare.

Den muslimska kulturen och det sekulära samhället är ett omöjligt äktenskap.
Det har aldrig fungerat någonstans i hela världen ännu.

---------------------------------------------------------------

Om jag är i tex Thailand och skjuter rakteret i tunnelbanan? Vad fan tror ni händer då? Jo - följande 1. Böter, 2 Fängelse, 3 livstids utvisning.

Om jag blir utan pengar i spanien, tror ni då att jag kan gå till socialen där?
Nej, - jag hänvisas till ambassaden och mitt försäkringsbolag.

Muhammedanerna i Sverige gillar alltförofta att bli försörjda av det allmänna.
Andra är MÄN och vill klara sig själva och hjälpa till.

50% av alla pengar till våra förorter betalar faktisk svenska kvinnor.
Hur många undersköterskor måste betala inkomstskatt för att en Abdulla skall
gå i skolan? - jo 2 st. 10 000 - 12 000 mån kostar enbart skolan för en elev i en förort. Dagisplats lika mycket.

Tacksamhet ha aldrig varit högt på listan. Dessa lågutbildade bråkmakare förstår inte hur ett välfärdsamhälle fungerar överhuvudtaget.
Senast redigerad av Kafir 2008-04-17 kl. 13:40.
Citera
2008-04-17, 13:22
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
Om jag blir utan pengar i spanien, tror ni då att jag kan gå till socialen där? Nej, - jag hänvisas till ambassaden och mitt försäkringsbolag.

Är du verkligen helt säker på det där?
Citera
2008-04-17, 13:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Är du verkligen helt säker på det där?

JA. I Danmark utvisade man en engelsman som slagit och spottat på en busschaffis omedelbums efter böter. Man utvisade också en estländare direkt som snattat i en butik för över 1000 kr.

Man kan se rubriker typ "8 familjer satta på gatan". Om föräldrar inte kan hålla styr på sina ungar i ett bostadsområde har fastighetsägaren lagens fulla rätt att slänga ut hela familjen med polisens hjälp. När jounalisterna sedan interjuvar de skötsamma invandrarna i området är de jätteglada över denna nya lag, "nu törs vi gå ut på kvällarna, osv."

Danska jurister hävdar att danska staten har rätten att döma utlänningar hårdare. Man utvisar utan att blinka åldringsrånare tom födda i Danmark.

Så får man ordning i samhället. Ut med det ointegrerbara slöddret.
I Tyskland har polisen fått bemyndigande att dela ut böter i fantasisummor
till utlänningar om du tex bråkar på gatan eller kappkör kan du få en böteslapp direkt i handen på tex 5000 och även 10 000 euro.

Tror du på fullaste allvar att du kan knalla in på soss i Spanien om du tex blivit rånad och är utan pengar hem? Nänä, du hänvisas till ditt försäkringsbolag alt konsulat.
Senast redigerad av Kafir 2008-04-17 kl. 13:45.
Citera
2008-04-17, 13:41
Medlem
He-man fans avatar
Kommer nu "asylsökarna" få hjälp av kommunen med flyttning av dom till andra orter där kommunalt trafik funkar?. Ja menar, det är ju synd att dom förstörde för sig själva med flit( ).
Det "kanske" inte händer igen dom kanske bättrar sig säkerligen. Trotsallt dom har ju Blaha på sin sida (HOST HOST)
Senast redigerad av He-man fan 2008-04-17 kl. 13:44.
Citera
2008-04-17, 13:45
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Tror du på fullaste allvar att du kan knalla in på soss i Spanien om du tex blivit rånad och är utan pengar hem? Nänä, du hänvisas till ditt försäkringsbolag alt konsulat.

Är osäker eftersom vi nu pratar om EU-medborgare. Orkar inte googla.
Citera
2008-04-17, 13:53
Bannlyst
Citat:
Är osäker eftersom vi nu pratar om EU-medborgare. Orkar inte googla.

Danskarna utvisar tom svenskar som dummar sig.
Citera
2008-04-17, 13:59
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Danskarna utvisar tom svenskar som dummar sig.

Jaså?

Vad som iallafall är säkert är att man som EU-medborgare kan inkassera socialbidrag i vilken annan EU-medlemsstat som helst, förutsatt att man är skriven i densamma.

Fri rörlighet.
Citera
2008-04-17, 15:26
Bannlyst
Citat:
Jaså?

Vad som iallafall är säkert är att man som EU-medborgare kan inkassera socialbidrag i vilken annan EU-medlemsstat som helst, förutsatt att man är skriven i densamma.

Fri rörlighet.

Om du går fram o spottar på en polis i Danmark blir du utvisad direkt.
Då är du inte skriven i Danmark mer.

Danskarna hänvisar till en nationel lag som skall garantera samhällsfunktionerna
och att välfärdstaten fungerar ordentligt.

- Killen som misshandlade busschaffören ansåg man förorsakade förseningar och problem för många människor i kollektivtrafiken och man såg det som en attack på det danska samhället i stort och att mannen hotade välfärdstaten på sikt. Därför kunde man utvisa honom från Danmark. Man hänvisade närmast till grundlagen. Han blev helt enkelt en persona non grata.

I Holland får du röka brajja och i Sverige finns det bara folköl. Det betyder inte att du kan frakta brajja fritt till sverige. EU är betydligt flexiblare än man tror.

I Belgien får inga asylsökare dagpengar, enbart vad de behöver. Tyskland tar inte in folk pga humanitära skäl osv. Jämför tex Finlands asylpolitk med Sveriges. - Det är ju natt o dag.
Senast redigerad av Kafir 2008-04-17 kl. 15:31.
Citera
2008-04-17, 15:40
Medlem
Agent|Os avatar
Citat:
Om du går fram o spottar på en polis i Danmark blir du utvisad direkt.
Då är du inte skriven i Danmark mer.

Danskarna hänvisar till en nationel lag som skall garantera samhällsfunktionerna
och att välfärdstaten fungerar ordentligt.

- Killen som misshandlade busschaffören ansåg man förorsakade förseningar och problem för många människor i kollektivtrafiken och man såg det som en attack på det danska samhället i stort och att mannen hotade välfärdstaten på sikt. Därför kunde man utvisa honom från Danmark. Man hänvisade närmast till grundlagen. Han blev helt enkelt en persona non grata.

I Holland får du röka brajja och i Sverige finns det bara folköl. Det betyder inte att du kan frakta brajja fritt till sverige. EU är betydligt flexiblare än man tror.

I Belgien får inga asylsökare dagpengar, enbart vad de behöver. Tyskland tar inte in folk pga humanitära skäl osv. Jämför tex Finlands asylpolitk med Sveriges. - Det är ju natt o dag.

Jag ifrågasätter inget av ovanstående, och har inte gjort det tidigare heller, varför det framstår som märkligt att du går i polemik. Regleringen angående utvisning av EU-medborgare hittar du här:

http://ec.europa.eu/youreurope/nav/sv/citizens/living/restrictions-and-limitations/other-grounds/index_sv.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in