2008-04-17, 15:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Agent
Jag ifrågasätter inget av ovanstående, och har inte gjort det tidigare heller, varför det framstår som märkligt att du går i polemik. Regleringen angående utvisning av EU-medborgare hittar du här:

http://ec.europa.eu/youreurope/nav/sv/citizens/living/restrictions-and-limitations/other-grounds/index_sv.html

Danskarna anser sig ha hittat en lucka i lagen i alla fall och de använder den idag till 100%. Ingen vad jag vet har ifrågasatt detta. Danskarna dömde inte mannen för enbart misshandel, han dömdes även som ett hot mot det danska samhället. För att han skapat problem i kollektivtrafiken som är nödvändigt för att upprätthålla välfärdsystemet i landet Danmark.

jag skall se om jag kan snoka fram artikeln.
Citera
2008-04-17, 15:57
Medlem
Doncos avatar
Infrastruktur

Förstår inte varför de trilskas med att ha T-banan öppen ända ut dit (långt åt helvete på den blåa linjen). Kan inte befolkningen i Republiken Tensta sköta sig så ska de inte ha någon T-bana.

Lustigt att folk (folk å folk) fortfarande försvarar deras rätt att kunna ta sig till andra platser.

Vill de ta sig någonstans kan de ju göra som resten av oss som inte har T-bana - GÅ !
Citera
2008-04-18, 17:17
Medlem
Drapåtrissors avatar
Jobbar ihop med en trevlig turk som har bott i Tensta i 20 år och vet hur det gått utför med området mer än dom flesta. För det första går det inte att kalla 18-24 åringar för ungdomar utan mer passande är gangstrar. Och enligt honom är det enda som kan bromsa utvecklingen är att utvisa hela familjen när slöddret inte vill leva i ett civilicerat samhälle. Men vilken ryggradslös politiker skulle våga föreslå det?
Citera
2008-04-18, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Jobbar ihop med en trevlig turk som har bott i Tensta i 20 år och vet hur det gått utför med området mer än dom flesta. För det första går det inte att kalla 18-24 åringar för ungdomar utan mer passande är gangstrar. Och enligt honom är det enda som kan bromsa utvecklingen är att utvisa hela familjen när slöddret inte vill leva i ett civilicerat samhälle. Men vilken ryggradslös politiker skulle våga föreslå det?
Jobbade med en bosnier och chilenare som bott i Tensta i 20 och 10 år och dom sa ungefär samma sak, invandrare har i regel en betydligt sundare syn på vad man bör göra med vissa grupper som sänker standarden på detta land.
Citera
2008-04-18, 21:34
Medlem
Dags igen...
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=762146

I sommar ska dygnetrunt trafiken dras igång, ska bli väldigt intressant och se hur det går..
Citera
2008-04-18, 22:01
Medlem
Pawelks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunkie
Dags igen...

I sommar ska dygnetrunt trafiken dras igång, ska bli väldigt intressant och se hur det går..

I sommar blir det nog lugnt, då får de flesta bidrag av socialen för att åka på semester till hemlandet.
Citera
2008-04-18, 22:04
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hunkie
Dags igen...

Verkligen - Tänk att sitta på blå linje en lördagsmorgon klockan 4:15 på väg till Husby - MUMMA...

OnT:

Det kommer gå åt helvete. Hoppas att polisen får igenom sitt förslag att krogarna i City ska stänga senast 03:00 för att stävja bråk inne i city och på T-banan.
Citera
2008-04-18, 22:05
Medlem
Doncos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kroppskultur
Jobbade med en bosnier och chilenare som bott i Tensta i 20 och 10 år och dom sa ungefär samma sak, invandrare har i regel en betydligt sundare syn på vad man bör göra med vissa grupper som sänker standarden på detta land.

Lustigt det där... De invandrare som vill göra rätt för sig i Sverige har jag aldrig haft något emot. De flesta här på I&I vet vilka vi inte vill ha i landet. Skulle vara bra om vi kunde få mer draghjälp av de redan integrerade invandrarna.
Citera
2008-04-19, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donco
Lustigt det där... De invandrare som vill göra rätt för sig i Sverige har jag aldrig haft något emot. De flesta här på I&I vet vilka vi inte vill ha i landet. Skulle vara bra om vi kunde få mer draghjälp av de redan integrerade invandrarna.
Jag arbetar med en mängd invandrare från i stort sett hela världen och dom kan vara härligt politiskt okorrekta, där har vi faktikst något vi kan lära av blattarna.
Citera
2008-04-19, 11:02
Medlem
Spoke_islands avatar
Känner många invandrare som jobbar o sköter sig som tycker att daltet med blatteligister går åt helvete för långt! Dom vill att busarna, deras familjer o hela släkt ska sparkas tillbaks dit dom kommer ifrån när dom inte vill anpassa sig! Dom hånskrattar åt svenska politiker!
Citera
2008-04-19, 11:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spoke_island
Känner många invandrare som jobbar o sköter sig som tycker att daltet med blatteligister går åt helvete för långt! Dom vill att busarna, deras familjer o hela släkt ska sparkas tillbaks dit dom kommer ifrån när dom inte vill anpassa sig! Dom hånskrattar åt svenska politiker!

När ska dom göra sig höra?

En själv blir ju annars anklagad för rasism, isalfobi och dra alla över samma kam pga homogen folkgrupp?

Se bara dagiset med somalier
Citera
2010-08-17, 08:01
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Provar i den här tråden.
På radio stockholm nu på morgonen sa de att lokaltrafiken i Tensta var inställd p.g.a. ordningsproblem. Vad kan det vara för typ av problem tro? Hittar inget mera info. inte ens SLs hemsida har någon information, tror snart jag drömt. Är det silenzio stampa på alla mångkulturella aktiviteter inför valet tro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in