2007-12-30, 16:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Brahe
Blir inte de kamerorna stulna lika snabbt som de kommer upp i de där berikade områdena?

Snarare så blir väl linserna övermålade eller så slås helt enkelt kamerorna sönder istället...
Citera
2008-01-04, 20:54
Medlem
che_danis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drapåtrissor
Som vanligt härjar slöddret hej vilt i våra problemområden. http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=728197 Varför gör dom på detta viset? Gissar att det är det gamla vanliga utanförskapet som spökar igen.
Ungdomar som har ingenting att göra och som skapar just dessa rubriker i tidningar.
Men snart blir Rinkeby svenskt!
Citera
2008-01-04, 23:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av che_dani
Men snart blir Rinkeby svenskt!
Hur skulle det gå till?
Citera
2008-01-05, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Hur skulle det gå till?
dem kommer lyx renovera hela rinkeby som husby och hyreslägenheterna kommer bli bostadsrätter så kommer dem mesta lever på socialen att skickas upp till landet dem har råd att köpa fast inte har inkomst för att köpa lägenheten.. förövrigt dessa attacker mot tunnelbannan är bara snorungar där deras föräldrar har inte koll på dem.plus att jag bor rinkeby så tycker många tråkigt komma trött från jobbet på kvället och man ska byta bussar till för åka till rinkeby.gärningsmännens somalier marockaner zigenare åldrar 13-15år går i ivo klass allså särklassen
Citera
2008-01-05, 17:51
Medlem
Bengrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hassaw
dem kommer lyx renovera hela rinkeby som husby och hyreslägenheterna kommer bli bostadsrätter så kommer dem mesta lever på socialen att skickas upp till landet dem har råd att köpa fast inte har inkomst för att köpa lägenheten.. förövrigt dessa attacker mot tunnelbannan är bara snorungar där deras föräldrar har inte koll på dem.plus att jag bor rinkeby så tycker många tråkigt komma trött från jobbet på kvället och man ska byta bussar till för åka till rinkeby.gärningsmännens somalier marockaner zigenare åldrar 13-15år går i ivo klass allså särklassen

Varför skapar ni inte medborgargarden och går ut och uppfostrar ungjävlarna för? Vi svenskar får rätt mycket kritik för att vi inte lägger oss i. Nu har ni ju chansen att visa att ni bryr er och vill samma saker som de flesta svenskar, nämligen att det ska vara lugn och ro kring det område man bor i.
Citera
2008-01-05, 18:05
Medlem
aryan_utophias avatar
Beväpnade väktare (med hagelgevär) kanske skulle hjälpa

Hur som helst tycker jag SL kunde stänga ner hela skiten, onödigt att slösa pengar på horderna från 3:e världen. De kan väl gå om de nu måste in till stan och förpesta tillvaron för Stockholms invånare.
Citera
2008-01-06, 16:27
Medlem
Baus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Robin Wood
Rinkebyborna kan ju betala extra skatt för att få en trygg busslinje, bara vi slipper!
Annat alternativ är att skötsamma flyttar därifrån!

Bepansrade bussar med skottsäkra fönster och inredning som inte kan ta eld.
Citera
2008-01-06, 17:00
Medlem
che_danis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Hur skulle det gå till?
Om du har läst, så kommer de att renovera och kicka alla som bor av socialen, lägenheterna kommer bli dyrare.
Lägenheterna kommer att bli både små ettor och till större familjer vilket gör att många studenter kommer att flytta in till bl.a Hjulsta, Tensta och Rinkeby, då de har Kista väldigt nära.

Det finn redan studenter som har flyttat in, hit (bor här) till Tensta som jag tycker är positivt att få se svenska ungdomar här.
Självklart finns det än många svenskar här, men det är äldre människor som man aldrig ser eftersom de är hemma "instängda" eller så har man bara glömt bort dem eller nåt.
Citera
2008-01-08, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Varför skapar ni inte medborgargarden och går ut och uppfostrar ungjävlarna för? Vi svenskar får rätt mycket kritik för att vi inte lägger oss i. Nu har ni ju chansen att visa att ni bryr er och vill samma saker som de flesta svenskar, nämligen att det ska vara lugn och ro kring det område man bor i.
du vet svenska lagstiftningen är dåligt i sverige,sist jag vittnade var zigenare bråk nån hade KNIV huggit nån annan jag skulle vittna om vem som var skyldiga tänk han e min granne.jag villde inte vittna så hotade polisen mig med fängelse straff om jag inte kom till rättegång...men polisen i rinkeby hade en vecka period spaningar på dessa snorungar som smäller fyrverki många åkte fast jag tror föräldrarna fick böter......som sagt lösningen tycker jag eller strängare straff för dessa barn eller förbjud fyrverkier totalt och låt staten skjuta fyrverkiererna i det speciala område
Citera
2008-04-17, 04:36
Medlem
Drapåtrissors avatar
Väktare tvingas låsa in sig jagade av ungdomsgäng http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=761558 Det verkar bara bli värre och värre tyvärr.
Senast redigerad av Drapåtrissor 2008-04-17 kl. 04:45.
Citera
2008-04-17, 04:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hassaw

I Danmark slänger man ut hela familjen ur lägenheterna om ungarna inte sköter sig. I Danmark utvisade man inte för länge sedan en snubbe som slagit till en busschafför. - Så löser man problem...

Förresten är det buddister, muslimer eller hinduer eller kristna som jävlas
på tunnelbanan mest?
Senast redigerad av Kafir 2008-04-17 kl. 04:52.
Citera
2008-04-17, 07:15
Medlem
Spoke_islands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kafir
I Danmark slänger man ut hela familjen ur lägenheterna om ungarna inte sköter sig. I Danmark utvisade man inte för länge sedan en snubbe som slagit till en busschafför. - Så löser man problem...

Förresten är det buddister, muslimer eller hinduer eller kristna som jävlas
på tunnelbanan mest?
Muslimer, utan tvekan är det muslimer som jävlas mest. Buddister och Hinduer ser man så gott som aldrig i sammanhang som gatuvåld och liknande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in