2007-12-28, 22:24
Medlem
Skrupelfri Knöls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Det är inte så att Rinkebyinevånarna är fångar i sin egen kommundel bara för att t-banestationen är tillfälligt stängd.

Alternativ finns!
Dessvärre är det så. Det skulle vara en ganska god idé att isolera denna stadsdel och dess invånare från den civiliserade delen av Stockholm, ungefär på samma sätt som man gör med zombierna i slutet av boken "Hanteringen av odöda".

Jag bäfvar inför den dag då de drar tvärbanan till Runkeby så att detta ociviliserade patrask fritt tillåts välla in i mitt gamla Bromma...
Citera
2007-12-29, 09:46
Medlem
Robin Woods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Varför skulle de inte kunna det? Har SL förklarat hela Rinkeby en krigszon helt plötsligt?

Rinkebyborna kan ju betala extra skatt för att få en trygg busslinje, bara vi slipper!
Annat alternativ är att skötsamma flyttar därifrån!
Citera
2007-12-29, 11:04
Medlem
Emptypocketss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Jag förstår vad du menar Ignatius. Naturligtvis har även boende i Rinkeby rätt till kollektivtrafik. Men att sätta in extrabussar mellan Rinkeby t-banestation till närliggande station, ja det känns väl lite omotiverat med tanke på att:
nästa station ligger inom rimligt gångavstånd.
Det finns mig veterligt redan bussar som går från Rinkeby, inte sant?
Alltså är det omotiverat att sätta in extrabuss. Det finns alternativ kollektivtrafik som det är.
Bussar man folk till närliggande station, ja då åker sannolikt ungarna med. Nu får man betala biljettpriset som normalt och då blir antagligen ungarna mindre benägna att åka med, enkom för att känna sig stora o starka när nästa station tvingas stänga.
Det är inte så att Rinkebyinevånarna är fångar i sin egen kommundel bara för att t-banestationen är tillfälligt stängd.

Alternativ finns!

Jo det finns 514,540 och 179 som åker mellan Rinkeby och Tensta. Och jag vill bara säga att jag själv bor i Rinkeby och tycker att SL gjorde rätt som ställde in tågen som stannar i Rinkeby, hellre går jag eller åker buss från Tensta än att få en jävla raket i ansiktet.
Citera
2007-12-29, 13:20
Medlem
Helt rätt at SL at ställa in tunnelbanetrafiken och stänga stationen. Med det sättet visar de att man inte kan tollerera vad som helst. Jag tycker att stationen borde hållas stängd över nyår för att förhindra att detta uppstår igen.
Citera
2007-12-29, 19:51
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Brahe
Hur ser hotbilden ut här med fotbollsspektakel kontra körningar i dessa stenkastande och raketskjutande områden mot kollektivtransportörerna?

Vid derbyn är det snutar i varje uppgång där fotbollsslödder väntas passera. Jag har noterat att det på en del tunnelbanestationer - exvis Östermalm och T-centralen - är det numera alltid minst 2 stycken "stationsvärdar" i gula västar (ofta jalla-jallande blattar själva) vid "utsatta uppgångar" (som till stureplan eller plattan) förutom personalen i biljettbåsen.
Citera
2007-12-29, 20:16
Medlem
Daevass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Nej, det är ju just det de inte kommer göra. Det körs ju SL-trafik till och från fotbollsderbyn och det är knappast farbror konstapeln som sätter sig bakom ratten. Att man som SL-förare utsätts för risker torde inte vara ett skäl för att förbjuda arbetet. Därtill är det ju ingen som har stängt av kollektivtrafiken i Spånga i allmänhet utan man har stängt av Rinkebys tunnelbanestation. Det hinder i framkomlighet - särskilt under julhelgen - som det innebär hade man GARANTERAT sett sig tvingade att kompensera någon annanstans.
Hur många i rinkeby firar jul?
Citera
2007-12-29, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Heimer
Helt rätt at SL at ställa in tunnelbanetrafiken och stänga stationen. Med det sättet visar de att man inte kan tollerera vad som helst. Jag tycker att stationen borde hållas stängd över nyår för att förhindra att detta uppstår igen.

Jag tycker att Pinkeby T-bane station skall hållas stängd tills dessa huliganer och deras föräldrar betalar för skadorna. Det borde finnas massor med vittnen, men dom skvallrar ju inte på andra invandrare för att dom hatade svenskarna skall få fast dom.
Citera
2007-12-29, 20:26
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Jag tycker att Pinkeby T-bane station skall hållas stängd tills dessa huliganer och deras föräldrar betalar för skadorna. Det borde finnas massor med vittnen, men dom skvallrar ju inte på andra invandrare för att dom hatade svenskarna skall få fast dom.
Om inte annat så torde ju dom där t-banestationerna vara kameraövervakade, så ska väl inte vara så svårt sätta dit gärningsmännen om viljan finns..
Citera
2007-12-30, 02:45
Bannlyst
Widars Söndag(s)krönika:

Klipp till mot gärningsmännen (2007-12-29 22.04)
http://www.folkbladet.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=2978604

Citat:
I julhelgen terroriserade ett ungdomsgäng passagerarna i ett par tunnelbanestationer i en stökig och fattigsegregerad förort i Stockholm. De sköt smällare och raketer nere på stationerna. Ett akut läge uppstod. Men istället för att klippa till mot gärningsmännen klippte SL och polisen till mot passagerarna och medborgarna. Stationerna hölls stängda på julaftons- och annandagskvällen.
Det var ingen bra reaktion från myndigheternas sida. När trafikbolaget och polisen sträcker vapen inför ungdomar som hotar tryggheten på kollektiva transportmedel, sträcker man samtidigt vapen inför medborgarnas oro och otrygghet.
Att hävda ”resursbrist” när unga kriminella styr och ställer på skolor och tunnelbanestationer är helt orimligt. Sverige är ett av världens rikaste industriländer. Den skattefinansierade välfärdssektorns storlek kan enbart matchas av ett fåtal länder. Resurser finns således.
Men de behöver prioriteras annorlunda.
De som använder våld och hot om våld på skolor och på kollektiva transportmedel måste kunna klippas till snabbt, rejält och resolut i det akuta läget.
Citera
2007-12-30, 10:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
Om inte annat så torde ju dom där t-banestationerna vara kameraövervakade, så ska väl inte vara så svårt sätta dit gärningsmännen om viljan finns..

Precis, det finns tekniska resurser men viljan att verkligen ta fast gärninsmännen vekar inte finnas där helt enkelt.
Citera
2007-12-30, 10:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Widars Söndag(s)krönika:

Klipp till mot gärningsmännen (2007-12-29 22.04)
http://www.folkbladet.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=2978604

Gärningsmännen och deras föräldrar skall få stå till svars för detta anser jag.

Utan en totalt havererad och kravlös massinvandringspolitik hade dessa ghetton aldrig existerat idag.
Citera
2007-12-30, 16:10
Medlem
Bengt Brahes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62

Blir inte de kamerorna stulna lika snabbt som de kommer upp i de där berikade områdena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in