2007-12-28, 21:09
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Ursäkta? Blandar JAG bort korten?!

Det var du som ville ha bevis för att personalen hade blivit anfallen. Jag tror nog att du fick bevis. Håller du inte med?

Ja, det hade tydligen förekommit i något enstaka fall. Och?

Saken är ju att det inte var den primära anledningen till att de stängde ner stationen och att det inte existerar någo entligt SL gällande hotbild mot anställda utanför den. Att de stängde ner stationen är primärt ett misslyckande för polisen, inte för SL. Att SL däremot inte uppfyller sitt åtagande mot Rinkbyborna på något annat sätt är obegripligt och oförsvarligt.
Du vill inte skilja mellan polisen och SL samt stationen och Rinkeby i övrigt och det är ett dåligt försökt att blanda bort korten.
Citera
2007-12-28, 21:13
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengrot
Visserligen så kan man kritisera SL för mycket. Det är ett ganska uselt företag, men att begära att de ska ha beredskap för att sätta in alternativ trafik för att en station blir bombad på julafton tycker jag är att begära lite väl mycket.

Tycker att de gör helt rätt som stänger stationen i en sån här mycket speciell situation.

Jag skulle tro att SL har beredskap för att sätta in alternativ trafik hela tiden. Möjligen att julhelgen kommit in i bilden, men då borde man ursäktat sig med det.

Tyvärr är det nog så illa att SL:s chefer blivit sura på packet i Rinkeby och tänkt att äh, det är ju bara Rinkeby och sen skitit totalt i alla kunder där ute som har lika stor rätt som alla andra att transportera sig med allmänna medel.
Citera
2007-12-28, 21:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Ja, det hade tydligen förekommit i något enstaka fall. Och?
När man inte ens kan stävja blattarna med väktare och hund, då är det helt okej enligt dig? Det är så det ska vara? Att det bara hände i ett enstaka fall tror jag inte. Ring SL:s pressjour och bekräfta de uppgifterna, så får vi väl se.
Citera
2007-12-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Undrar vad Mona Sahlin tänkte när hon såg detta på Tv och förmodligen briefades om detta på riksdagskansliet? Tycker hon att dessa invandraryngels härjningar i våra förprter är berikand för Sverige?

Hon kan väl fråga sin kompis Nalin Pekgul? Denna är ju bosatt i området, eller, är hon inte det längre?

Det var förresten länge sen man såg Pekgul framträda.

Varför har ingen tidning intervjuat Nalin Pekgul i frågan?
Citera
2007-12-28, 21:16
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
När man inte ens kan stävja blattarna med väktare och hund, då är det helt okej enligt dig? Det är så det ska vara? Att det bara hände i ett enstaka fall tror jag inte. Ring SL:s pressjour och bekräfta de uppgifterna, så får vi väl se.

Du vill inte fatta eller hur? Ok, då är jag klar med dig.
Citera
2007-12-28, 21:45
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Hon kan väl fråga sin kompis Nalin Pekgul? Denna är ju bosatt i området, eller, är hon inte det längre?

Det var förresten länge sen man såg Pekgul framträda.

Varför har ingen tidning intervjuat Nalin Pekgul i frågan?
Vill minnas att hon flyttade därifrån för nåt år sen, ville väl inte låta sina ungar växa upp där eller hur det nu var.

Men bra gjort av SL att ställa in trafiken till den här stationen när både deras anställda och deras passagerare riskerar livet där..
Citera
2007-12-28, 21:46
Medlem
StigAllans avatar
När börjar Rinkebyföräldrarna vandra i trakterna sina för att hålla ordning på ungarna?
Att det ska behövas poliser för att hålla ordning i en förort visar bara vilka värdelösa människor som bor i just den förorten.
Citera
2007-12-28, 22:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Du vill inte fatta eller hur? Ok, då är jag klar med dig.

Jag förstår vad du menar Ignatius. Naturligtvis har även boende i Rinkeby rätt till kollektivtrafik. Men att sätta in extrabussar mellan Rinkeby t-banestation till närliggande station, ja det känns väl lite omotiverat med tanke på att:
nästa station ligger inom rimligt gångavstånd.
Det finns mig veterligt redan bussar som går från Rinkeby, inte sant?
Alltså är det omotiverat att sätta in extrabuss. Det finns alternativ kollektivtrafik som det är.
Bussar man folk till närliggande station, ja då åker sannolikt ungarna med. Nu får man betala biljettpriset som normalt och då blir antagligen ungarna mindre benägna att åka med, enkom för att känna sig stora o starka när nästa station tvingas stänga.
Det är inte så att Rinkebyinevånarna är fångar i sin egen kommundel bara för att t-banestationen är tillfälligt stängd.

Alternativ finns!
Citera
2007-12-28, 22:08
Medlem
Citat:
Jag skulle tro att SL har beredskap för att sätta in alternativ trafik hela tiden. Möjligen att julhelgen kommit in i bilden, men då borde man ursäktat sig med det.

Tyvärr är det nog så illa att SL:s chefer blivit sura på packet i Rinkeby och tänkt att äh, det är ju bara Rinkeby och sen skitit totalt i alla kunder där ute som har lika stor rätt som alla andra att transportera sig med allmänna medel.
Lägger du fram sådana befängda påståenden som att SL-cheferna håller på med någon sorts hämdaktion mot rinkebyborna så får du komma med några källor till det. Ditt utmålande av rinkebyborna som offer är löjligt.
Inse istället att det finns problem i Rinkeby som gör det omöjligt att upprätthålla vissa samhällsfunktioner.
Citera
2007-12-28, 22:10
Medlem
Vad man skulle kunna hoppas på att ju en reaktion bland de boende själva.

De skulle t ex kunna samlas till ett möte där de diskuterar igenom frågan och uppmanar varandra - de som är föräldrar - att övervaka sina ungar bättre.

Det sägs att det finns en utomordentligt aktiv social kontroll i invandrartäta områden när det t ex gäller att bevaka unga kvinnors beteende. Att skvaller sprids blixtsnabbt har t ex Nalin Pekgul beskrivit.

Då kan de hålla koll på sina raketskjutande pojkar också.
Citera
2007-12-28, 22:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Winston Smith
Vad man skulle kunna hoppas på att ju en reaktion bland de boende själva.

De skulle t ex kunna samlas till ett möte där de diskuterar igenom frågan och uppmanar varandra - de som är föräldrar - att övervaka sina ungar bättre.

Det sägs att det finns en utomordentligt aktiv social kontroll i invandrartäta områden när det t ex gäller att bevaka unga kvinnors beteende. Att skvaller sprids blixtsnabbt har t ex Nalin Pekgul beskrivit.

Då kan de hålla koll på sina raketskjutande pojkar också.
Detta skulle strida mot den ”fredliga” religionen islam. Där har mannen alltid rätt och är oantastbar.
Citera
2007-12-28, 22:15
Medlem
Finns det inga moderatorer som kan flytta denna tråd till --> Kriminella nätverk och brottslighet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in