2007-12-28, 19:21
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
http://www.dn.se/DNet/jsp/polopoly.jsp?d=1298&a=728197

http://www.svt.se/svt/jsp/Crosslink.jsp?d=33538&a=1010733

http://www.sr.se/stockholm/nyheter/artikel.asp?artikel=1800012

Var det något mer, negern?

Tack. Det var väl inte så svårt. Jag har viss förståelse för SL:s beslut att stänga stationen, det är inte deras ansvar utan polisens. De borde sett till att garantera medborgarnas säkerhet, det är deras jobb.

Emellertid så är det fortfarande inget argument för SL skall slippa att ersätta kommunikationen med andra fullgoda alternativ. Av tidningsartiklarna framgår det ju att det inte finns någon särskild hotbild mot just personalen.
Dessutom så kör man ju de övriga bussarna som vanligt.
Citera
2007-12-28, 19:26
Bannlyst
Jag tycker att Rinkeby T-bane station samt alla andra allmänna komunikationsmedel med omedelbar verkan skall dras in. Dom vill uppenbarligen själva inte ta ansvar för sina ungjävlar och då skall straffet bli kollektivt.
Citera
2007-12-28, 19:31
Medlem
johnny-62s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Jag tycker att Rinkeby T-bane station samt alla andra allmänna komunikationsmedel med omedelbar verkan skall dras in. Dom vill uppenbarligen själva inte ta ansvar för sina ungjävlar och då skall straffet bli kollektivt.
ja ett kollektivt straff är nog det enda som kan hjälpa, dra in tunnelbana och bussar för dom så kanske kat-tuggarna orkar se efter sina "barn"..
Citera
2007-12-28, 19:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius I
Tack. Det var väl inte så svårt. Jag har viss förståelse för SL:s beslut att stänga stationen, det är inte deras ansvar utan polisens. De borde sett till att garantera medborgarnas säkerhet, det är deras jobb.

Emellertid så är det fortfarande inget argument för SL skall slippa att ersätta kommunikationen med andra fullgoda alternativ. Av tidningsartiklarna framgår det ju att det inte finns någon särskild hotbild mot just personalen.
Dessutom så kör man ju de övriga bussarna som vanligt.
Johan Hedenfalk, säkerhetschef på SL, i en telefonintervju med SVT ABC:

http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?a=1011043&d=43043

Citat:
Det är personal... och även... ehm... väktare... som har en... ehm... är rädda för jobba när det är så mycket ungdomar som smiter emellan... så kan vi inte upprätthålla ordningen.
Citera
2007-12-28, 19:52
Medlem
Kingfishers avatar
I grund och botten är det politikernas fel då dessa inte tillåter att polisen upprättar visitationszoner. Det känns som om det svenska samhället inte är anpassat för att handera dessa kulturyttringar.
Citera
2007-12-28, 20:36
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kingfisher
I grund och botten är det politikernas fel då dessa inte tillåter att polisen upprättar visitationszoner. Det känns som om det svenska samhället inte är anpassat för att handera dessa kulturyttringar.

Undrar vad Mona Sahlin tänkte när hon såg detta på Tv och förmodligen briefades om detta på riksdagskansliet? Tycker hon att dessa invandraryngels härjningar i våra förprter är berikand för Sverige?
Citera
2007-12-28, 20:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av johnny-62
ja ett kollektivt straff är nog det enda som kan hjälpa, dra in tunnelbana och bussar för dom så kanske kat-tuggarna orkar se efter sina "barn"..

Så länge detta patrask inte kan hålla sina ungar och lära dom veta hut, skall inga som helst allmänna färdselsätt erbjudas dom.
Citera
2007-12-28, 20:44
Medlem
Wittgensteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Poopeye
Undrar vad Mona Sahlin tänkte när hon såg detta på Tv och förmodligen briefades om detta på riksdagskansliet? Tycker hon att dessa invandraryngels härjningar i våra förprter är berikand för Sverige?

I hennes störda värld så är allt detta svenskens fel. Jag är förvånad över att hon inte redan uppträtt i TV införd slöja och en gråtmild uppsyn.
Citera
2007-12-28, 20:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Wittgenstein
I hennes störda värld så är allt detta svenskens fel. Jag är förvånad över att hon inte redan uppträtt i TV införd slöja och en gråtmild uppsyn.

Samt att hon klickandes sakta med sina nersmetade kolsvart-ögonskuggiga ogonlock i bruklig ordning Ā la Mona, säger att hon: förstår..
Citera
2007-12-28, 21:00
Medlem
Ignatius Is avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whoopwhoop
Johan Hedenfalk, säkerhetschef på SL, i en telefonintervju med SVT ABC:

http://www.svt.se/svt/road/Classic/shared/mediacenter/index.jsp?a=1011043&d=43043

Du blandar bort korten. Att det har varit problem på stationen är uppenbart och ingenting som behöver diskuteras. Att dra slutsatser om att detta även förhindrar övrig kollektivtrafik låter sig inte göras och därmed bör man kritisera SL för att de inte sett till att upprätthålla sin nivå av samhällsservice trots att de haft möjlighet och skyldighet.
Citera
2007-12-28, 21:03
Bannlyst
Citat:
Du blandar bort korten. Att det har varit problem på stationen är uppenbart och ingenting som behöver diskuteras. Att dra slutsatser om att detta även förhindrar övrig kollektivtrafik låter sig inte göras och därmed bör man kritisera SL för att de inte sett till att upprätthålla sin nivå av samhällsservice trots att de haft möjlighet och skyldighet.
Ursäkta? Blandar JAG bort korten?!

Det var du som ville ha bevis för att personalen hade blivit anfallen. Jag tror nog att du fick bevis. Håller du inte med?
Citera
2007-12-28, 21:06
Medlem
Bengrots avatar
Citat:

Visserligen så kan man kritisera SL för mycket. Det är ett ganska uselt företag, men att begära att de ska ha beredskap för att sätta in alternativ trafik för att en station blir bombad på julafton tycker jag är att begära lite väl mycket.

Tycker att de gör helt rätt som stänger stationen i en sån här mycket speciell situation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in