Flashback bygger pepparkakshus!
2007-12-27, 12:45
Medlem
ETHIRTEENs avatar
Är en total noob när det gäller datorer (nästan) iaf på grafik korts fronten och upgradering av prylar i datorn. fick en Compaq Presario SR5219ES nyligen och kom fram till att mkt är crap i datorn. så jag tänkte uppgradera grafik kort till något i stil med Nvidia geforce 7900 eller ATI Radeon x1900 och just nu har jag ett inbyggt Geforce 6150se nforce 430 , min fråga är om detta kommer gå ? eller måste jag göra några större utbyten för att det ska funka.Vet tex inte ens om det kommer funka tillsammans med resten av datorns innehåll.

Är grovt intresserad av att kunna spela spel som Soldiers of fortune 3 call of duty 4 och crysis .

Mycket tacksam för hjälp.
Citera
2007-12-27, 12:53
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETHIRTEEN
Är en total noob när det gäller datorer (nästan) iaf på grafik korts fronten och upgradering av prylar i datorn. fick en Compaq Presario SR5219ES nyligen och kom fram till att mkt är crap i datorn. så jag tänkte uppgradera grafik kort till något i stil med Nvidia geforce 7900 eller ATI Radeon x1900 och just nu har jag ett inbyggt Geforce 6150se nforce 430 , min fråga är om detta kommer gå ? eller måste jag göra några större utbyten för att det ska funka.Vet tex inte ens om det kommer funka tillsammans med resten av datorns innehåll.

Är grovt intresserad av att kunna spela spel som Soldiers of fortune 3 call of duty 4 och crysis .

Mycket tacksam för hjälp.
Din dator har en 16x PCI-express-plats. Det betyder att du kan sätta in ett nytt PCI-e grafikkort.

Om jag var du, skulle jag lägga någon tusing till (om du har möjligheten) på grafikkortet. Du kommer inte att gilla att "uppgradera", för att märka att du måste ha allt på "low".
Citera
2007-12-27, 13:17
Medlem
ETHIRTEENs avatar
Okej vilka kort kan du då rekomendera ?, i prisklass runt 2000 kr till 3000 kr
kan även tänka mig köpa beggat kort om det är i bra skick. Vill som sagt inte köpa något för att lista ut att jag endå måste byta det innom snar framtid.
Citera
2007-12-27, 13:59
Medlem
Mr Mojo Risin's avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ETHIRTEEN
Okej vilka kort kan du då rekomendera ?, i prisklass runt 2000 kr till 3000 kr
kan även tänka mig köpa beggat kort om det är i bra skick. Vill som sagt inte köpa något för att lista ut att jag endå måste byta det innom snar framtid.
"Billigast" (fast tillräckligt för Crysis): http://www.inwarehouse.se/Product.as...5288&node=1183 (2300kr)

Sen finns det en uppsjö av kort som blir något/en hel del bättre, men som är dyrare.

Du skall titta efter 8800. Det finns en miljard modeller, men även den billigaste klarar Crysis (om än ej på very high).

Såhär, ungefär, i fallande ordning vad gäller suffix:

Ultra
GTX
GTS (g92)
GT
GTS (ej g92)
Citera
2007-12-27, 14:22
Medlem
ETHIRTEENs avatar
okej låter bra.. tack så mycket för hjälpen !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in