• 1
  • 2
2007-12-27, 12:43
Medlem
apskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Start menyn -> inställningar -> kontrollpanelen -> användarkonton -> ändra konto -> väl vilket konto du vill ändra -> ändra namn.

Så ändrar du namnet på ditt konto.

Läser man frågan som "C9h18o6" har ställt så tror jag inte detta han är ute efter,men JAG kan ju ha fattat fel
Citera
2007-12-27, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apskaft
Läser man frågan som "C9h18o6" har ställt så tror jag inte detta han är ute efter,men JAG kan ju ha fattat fel

I documents and settings så ligger mappen "mina dokument" Fast den är döpt till namnet på kontot. TS har sitt för och efternamn, låt oss säga Anders Andersson, som namn på kontot därför blir hans sökväg till t.ex. skrivbordet: C:\Documents and Settings\Anders Andersson\Skrivbord\

Ändrar han namnet på kontot till Cool_boy_13 så kommer det alltså sökvägen bli:
C:\Documents and Settings\Cool_boy_13\Skrivbord\

D.v.s. lösningen på frågan är att ändra namn på kontot genom att följa denna väg (i XP):
Start Menyn -> Inställningar -> Kontrollpanelen -> Användarkonton -> Ändra Konto -> Välj vilket konto du vill ändra -> Ändra Namn
Citera
2007-12-27, 18:27
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
I documents and settings så ligger mappen "mina dokument" Fast den är döpt till namnet på kontot. TS har sitt för och efternamn, låt oss säga Anders Andersson, som namn på kontot därför blir hans sökväg till t.ex. skrivbordet: C:\Documents and Settings\Anders Andersson\Skrivbord\

Ändrar han namnet på kontot till Cool_boy_13 så kommer det alltså sökvägen bli:
C:\Documents and Settings\Cool_boy_13\Skrivbord\

D.v.s. lösningen på frågan är att ändra namn på kontot genom att följa denna väg (i XP):
Start Menyn -> Inställningar -> Kontrollpanelen -> Användarkonton -> Ändra Konto -> Välj vilket konto du vill ändra -> Ändra Namn

gick in i den här dator och klickade på enhet C: dokument and setting fanns där.. klickar på denna och får upp 2 filer. en av dom heter "Kalle hanson" men denna mapp som är mitt namn går inte att byta namn?? var gör man då?? går inte att byta med andra ord eller??!

får ta bort allt från datorn och göra om allt=(!

tack för alla bra svar..
mvh // c9
Citera
2007-12-27, 18:43
Medlem
Pjosks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
gick in i den här dator och klickade på enhet C: dokument and setting fanns där.. klickar på denna och får upp 2 filer. en av dom heter "Kalle hanson" men denna mapp som är mitt namn går inte att byta namn?? var gör man då?? går inte att byta med andra ord eller??!

får ta bort allt från datorn och göra om allt=(!

tack för alla bra svar..
mvh // c9

Har du testat det? Sluta whina och läs klart alla inlägg för fan
Citera
2007-12-27, 19:44
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk

Har du testat det? Sluta whina och läs klart alla inlägg för fan

trycker start, men det finns inet som heter Inställningar när jag trycker på start!! eller var är ni å petar?! å jag har bytt namn på kontot men det står mitt namn ändå! det är ni som har fastnat på något?!

mvh // c9
Citera
2007-12-27, 21:45
Medlem
apskafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
trycker start, men det finns inet som heter Inställningar när jag trycker på start!! eller var är ni å petar?! å jag har bytt namn på kontot men det står mitt namn ändå! det är ni som har fastnat på något?!

mvh // c9
Försök å hitta kontrollpanelen,den ligger på start men det behöver inte stå inställningar där(gör inte så hos mej).
När DU klickar på start har du ditt "namn" där,är dä du vill ändra?
Citera
2007-12-27, 22:37
Medlem
Pjosks avatar
http://img185.imageshack.us/img185/4048/tutorialcu2.jpg

En bild säger mer än tusen ord
Citera
2007-12-28, 12:41
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pjosk
http://img185.imageshack.us/img185/4048/tutorialcu2.jpg

En bild säger mer än tusen ord

tack tack. men det har jag redan gjort, men mitt namn å efternamn kvar står?!

jag går in på "Den här datorn", klickar på "Acer C:". får upp massor av mappar. men klickar på "Documents and Settings" , får upp en mapp som heter "All Users" och en mapp med mitt namn "Andreas rumphög".. för står ni??? jag har redan bytt namn på kontona, men det kvar står. nu hittade jag en mapp på "Documents and Settings", men när jag vill byta detta namn så kommer det upp att det inte går att flytta denna mapp eller byta namn?!

vad kan hända om jag säter ditt en ny mapp med ett annat namn. sedan uppnar mitt namn och kopierar alla filer där i från, och sätter dessa i denna nya mapp??! kan detta vara farligt för datorn?!

tack å tack..

mvh // c9
Citera
2007-12-28, 12:49
Medlem
C9h18o6s avatar
ville bara säga att det gick att kopiera allt från den mapp till en annan, alla mina ikoner på skrivbordet försvann blev lite , tänkte NEJ! starta om datorn och nu är allt som vanligt fast mitt namn är borta ..

men tack å tack...

mvh // c9

lås tråden!
Citera
2007-12-28, 12:51
Medlem
apskafts avatar
Hej igen

Det är alltså C:\documents\"ditt namn" du vill ändra på?

Det går inte ändra namnet där,det är en systemmapp.

Namnet i start går att ändra men det ändras inte i C:\document............

jag har inte lyckats än,sen kvittar dä va andra säger

Såg nu att du lyckats

grattis
Citera
2007-12-28, 12:53
Medlem
Skapa ett nytt konto, för över alla dina filer från det gamla kontots "mina dokument" till det nya kontots "mina dokument".

Om du skulle få problem igen d.v.s.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in