Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-12-27, 11:31
Medlem
C9h18o6s avatar
Skulle vilja byta namn på datan, när jag starta den för första så skrev jag ju mitt namn å efter namn som datan skulle heta! Nu är jag trött att min namn å efter namn står över allt.... hur byter jag detta...

deet står typ C:/dokument/(MITT_NAMN_Å_EFTER_NAMN)/bög mappen/sugakuk filmen.röv aa ni förstår!

Har du läst ända hit förstår du att jag inte är bra på datorer! så snälla hjälp...

mvh // c9
Citera
2007-12-27, 11:34
Medlem
RickardGBGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C9h18o6
Skulle vilja byta namn på datan, när jag starta den för första så skrev jag ju mitt namn å efter namn som datan skulle heta! Nu är jag trött att min namn å efter namn står över allt.... hur byter jag detta...

Har du läst ända hit förstår du att jag inte är bra på datorer! så snälla hjälp...

mvh // c9

Start, högerklicka på den här datorn, tryck sedan på egenskaper och sedan datornamn, voila!
Citera
2007-12-27, 11:34
Medlem
Vi kan inte läsa tankar, så berätta kanske vad du har för Windows så blir det enklare att hjälpa dig.

Och by the way: det heter datorn inte datan. Data = informationen som t.ex. skickas mellan två datorer Men det är antagligen ditt användarkonto du ska byta namn på, inte datornamnet.

Start menyn -> inställningar -> kontrollpanelen -> användarkonton -> ändra konto -> väl vilket konto du vill ändra -> ändra namn.
Citera
2007-12-27, 11:37
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RickardGBG
Start, högerklicka på den här datorn, tryck sedan på egenskaper och sedan datornamn, voila!

har inget som heter "dator namn" när man höger klickar på den här datorn...?? men gick in på egenskaper när jag höger klickat å såg datanamn å bytte... men det står mitt namn å efter namn förtfarande! ??!

mvh // c9

ps: när jag uppnar en film t.ex. så står deet C:/dokument/(MITT_NAMN_Å_EFTER_NAMN)/... windos nyaste tror jag att jag har?!? XP eller ??!
Citera
2007-12-27, 11:38
Medlem
RickardGBGs avatar
Citat:
har inget som heter "dator namn" när man höger klickar på den här datorn...?? men gick in på egenskaper när jag höger klickat å såg datanamn å bytte... men det står mitt namn å efter namn förtfarande! ??!

mvh // c9

Byt namn på mappen då?
Citera
2007-12-27, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alekks
Vi kan inte läsa tankar, så berätta kanske vad du har för Windows så blir det enklare att hjälpa dig.

Och by the way: det heter datorn inte datan. Data = informationen som t.ex. skickas mellan två datorer Men det är antagligen ditt användarkonto du ska byta namn på, inte datornamnet.

Start menyn -> inställningar -> kontrollpanelen -> användarkonton -> ändra konto -> väl vilket konto du vill ändra -> ändra namn.
...
Citera
2007-12-27, 11:41
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:
Byt namn på mappen då?

inte så fördet står längst ner på filmen.. C:/document and settings/mitt namn å skit/skrivbord/fimen

fattar ni inte?!
Citera
2007-12-27, 11:42
Medlem
RickardGBGs avatar
Citat:
inte så fördet står längst ner på filmen.. C:/document and settings/mitt namn å skit/skrivbord/fimen

fattar ni inte?!
Citera
2007-12-27, 11:44
Medlem
C9h18o6s avatar
Citat:

vadför paja min tråd om du inte tänker hjälpa.. jag är inte bra på datorer!
sorry!
Citera
2007-12-27, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alekks

Men vad är det för fel!?

Läs vad jag skrev i mitt första inlägg i den här tråden. LÖSNINGEN STÅR DÄR. Andra gången jag quotar mig själv nu.
Citera
2007-12-27, 12:32
Medlem
apskafts avatar
Tror inte du kan ändra namnet eftersom det är en systemmapp,i vilket fall som helst kan du inte ändra genom att högerklicka på C:/dokument/ditt "namn"............
Det går inte på min dator i allafall
Citera
2007-12-27, 12:37
Medlem

Så ändrar du namnet på ditt konto.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in