2007-12-26, 21:04
Medlem
Slordimons avatar
För ett tag sen var jag i Dublin och fick där en bränd DVD-R skiva full med foton och liknande.
När jag sen försökte öpna den hemma på datorn verkar den vara tom, jag har pratat med mina vänner som var med och fick en likadan skiva. Inte heller någon av de har nåt material.
Ett tag trodde jag att dom helt enkelt hade glömt bränna skivorna, men jag kom på att vi hade dom i handbagaget när vi flög..

Så därför är frågan, raderades DVD-skivorna när dom fördes genom tullröntgen?

(Mod får flytta om det är i fel avdelning.)
Citera
2007-12-27, 14:39
Medlem
merlin2s avatar
för det första, dvd-r går inte att radera, du menar nog dvd-rw (multisession inte inräknat)

för det andra, skivorna är skrivna digitalt, inte magnetiskt så det borde inte raderats av tullröntgenen.

för det tredje, är du säker på att det finns något på skivorna? har du sett bilderna på just skivan? gå till it kompis som du har eller ett itcafe och fråga om det verkligen finns något på skivan!

edit: kom på, din läsare kanske inte kan läsa dvd-r utan bara dvd+r (högst osannoligt men kanske)
Citera
2007-12-27, 14:53
Medlem
AdaLovelaces avatar
Säker på att du kan läsa dvd-r på datorn? Samma gäller kanske kompisarna. men jag är lite osäker på hur det ser ut för jag har inte testar nån dvd som är fel -dvs med innehåll, jag har dvd+r på min dator vet jag i alla fall -sen jag försökte bränna på en dvd-r
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in