2007-12-25, 22:49
Medlem
Hallå och God forts. på Julen

håller på att försöka att installera drivrutinerna till ljudkortet men lyckas inte. Vad är problemet ? På hp hemsida står det att de är en drivrutin som heter "ADI SoundMAX High-Definition (HD) Audio Driver for Microsoft Windows XP" och i mina specifikationer till datorn står det "HP Premier Sound™ High Definition Audio 24-bit DAC,"
och de drivrutiner som finns på hp funkar inte..
Får ett meddeladne där där det står
"bussdrivrutin för HD Audio erfodras och denna hittades inte på datorn"
Vad gör ja för att komma vidare med mitt ljudproblem ?
Tacksam för svar
Citera
2007-12-25, 22:54
Bannlyst
förutom soundmax så ska det finnas en del andra drivrutiner som man behöver för att kunna spela upp ljud. Installera alla. Jag har själv en nx 8220 så jag vet.
Citera
2007-12-25, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
förutom soundmax så ska det finnas en del andra drivrutiner som man behöver för att kunna spela upp ljud. Installera alla. Jag har själv en nx 8220 så jag vet.

har provat allt nu,.. Finns bara det kvar enligt enhetshanteraren
Citera
2007-12-26, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L

Har provat att updatera drivrutin från xp skivans kattalog I386, googlat mig fram till det.. Men det hjälpte inte... blev irriterad och provade installera en annan drivrutin för ett annat ljudkort... Gick ju så klart inte men tänkte att ja provar att uppdatera drivrutinen från xp skivans kattalog I386 igen..
Dååå äntligen så funkade allt...
Fattar inte vad ja gjort men ändå... Nu funkardet så tack för hjälpen :-p
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in