Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Men, fattar du inte? Det r inte DU som fr uppleva det. Det blir en dator med dina minnen. Allting blir svart fr dig.
Jag frstr hur du tnker men jag hller inte med.. Idag vet man ju inte till fullo vad medvetandet r.. Frgor som "gr det att kopiera?" eller "gr det att verfra?" r nnu obesvarade.
Lt mig dra en liten paralell... frn lnk:
http://www.wired.com/wired/archive/3.10/moravec.html
" In high school, when another student maintained that no machine could ever be truly human, Moravec suggested replacing human neurons, one at a time, using man-made components that would have the equivalent function. At what point, he asked, would humanness disappear? If a wholly artificial entity is still able to act human in every way, how could we prove that it isn't human?"
Att succesivt byta ut celler mot nanorobotar r ju motsvarande vad som hnder rent biologiskt, nr hjrnceller byts ut. r det inte efter ca 7 r man bytt ut alla celler i ens kropp?
S d r frgan? r du ens idag samma person som du var som barn? Har du samma medvetande som d? Eller r du en kopia med samma minnen? Det r ju omjligt o besvara eller hur?