• 2
  • 3
2007-12-29, 19:30
Medlem
Psynovas avatar
D undrar jag, vad r nackdelarna med att mnskligheten skulle d ut och ersttas av en hgre intelligens?
Citera
2007-12-29, 21:06
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psynova
Vare sig det skulle bli en klon eller inte s blir man nd oddlig...

Sen att man frmodligen skulle ha mjlighet till vrldens schysstaste scenarion i programmet skulle nog gra ens liv mycket mer intressant!

Men, fattar du inte? Det r inte DU som fr uppleva det. Det blir en dator med dina minnen. Allting blir svart fr dig.
Citera
2007-12-30, 12:56
Medlem
harrowdownhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Men, fattar du inte? Det r inte DU som fr uppleva det. Det blir en dator med dina minnen. Allting blir svart fr dig.
Det beror vl lite p hur man definierar jaget. Om man blir medvetsls en kort stund och sen vaknar s vill man ju nd ha det till att det r samma person bde fre och efter..
Citera
2007-12-30, 16:03
Medlem
Rans avatar
Citat:
Kan du inte g ivg och predika fr ngra kristna om din dualism istllet fr att prata trams?
Klart som fan att det r du om allt som r du kopieras till en dator och fortstter existera som "du". Om jag kopierar din hjrna, skickar informationen om den via radio till ett rymdskepp och sedan bygger upp hjrnan igen och frstr hjrnan nere p jorden, s r hjrnan p rymdskeppet PRECIS lika mycket du som hjrnan p jorden. Ingen information ndras. Hjrnan i rymdskeppet r identisk med hjrnan p jorden, men hjrnan p jorden var inte totalt identisk med hjrnan p jorden 10 sekunder tidigare, s hjrnan p rymdskeppet r faktiskt mer "du" n vad du var fr 10 sekunder sedan.
Citera
2007-12-30, 20:21
Medlem
Psynovas avatar
Citat:

Klart det r jag. Allt kopieras in i programmet, och mitt medvetande fortstter dr... =)
Citera
2008-02-02, 19:23
Medlem
nessaehs avatar
Citat:

Jag frstr hur du tnker men jag hller inte med.. Idag vet man ju inte till fullo vad medvetandet r.. Frgor som "gr det att kopiera?" eller "gr det att verfra?" r nnu obesvarade.

Lt mig dra en liten paralell... frn lnk: http://www.wired.com/wired/archive/3.10/moravec.html

" In high school, when another student maintained that no machine could ever be truly human, Moravec suggested replacing human neurons, one at a time, using man-made components that would have the equivalent function. At what point, he asked, would humanness disappear? If a wholly artificial entity is still able to act human in every way, how could we prove that it isn't human?"

Att succesivt byta ut celler mot nanorobotar r ju motsvarande vad som hnder rent biologiskt, nr hjrnceller byts ut. r det inte efter ca 7 r man bytt ut alla celler i ens kropp?
S d r frgan? r du ens idag samma person som du var som barn? Har du samma medvetande som d? Eller r du en kopia med samma minnen? Det r ju omjligt o besvara eller hur?
Citera
2008-02-02, 21:51
Medlem
Sk upp Meyr Briggs testet och se kategorin "Sensings". Att ta bort dessa r min vg till transhumansim.
Citera
2008-02-03, 22:38
Medlem
Tebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gagg_OLF
Sk upp Meyr Briggs testet och se kategorin "Sensings". Att ta bort dessa r min vg till transhumansim.
Jag hoppas jag inte gr dig allt fr besviken men Freud och Jung sysslade inte med ngon form av vetenskaplig forskining och deras teorier br inte tas serist.

Frvrigt s gjorde Rapport idag ett kortare inslag om peronslighetstester, dr bla. Meyr-Briggs tas upp. http://svt.se/play?a=342596
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in