2007-12-25, 17:17
Medlem
Hej, jag har en live-cd med DSL-n på som jag brände nyss, men när jag ska installera DSL till min hårddisk händer det inget, hade tänkt installera på mitt fickminne, men jag förstår verkligen inte hur jag ska göra.

Tack på förhand.
Citera
2007-12-25, 17:21
Medlem
katten80s avatar
http://damnsmalllinux.org/wiki/index...SB_Flash_Drive
Citera
2007-12-25, 17:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katten80
http://damnsmalllinux.org/wiki/index...SB_Flash_Drive

fan:P tack så mycket
Citera
2007-12-25, 18:33
Medlem
ännu mera problem...

Använder denna tråd lite ytterligare för att inte vara jobbig, tack vare guiden Katten80 länkade lyckades jag installera DSL på mitt flashminne. Men, när jag ska boota startar den ändå XP direkt. Jag har ändrat boot priority i BIOS till at t boota genom usb-portarna (removable drives med andra ord) först, sedan CD-ROM och sist hårddisken, men BIOS verkar itne upptäcka DSL i mitt flashminne, kan någon hjälpa?
Citera
2007-12-25, 18:58
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av distress
Använder denna tråd lite ytterligare för att inte vara jobbig, tack vare guiden Katten80 länkade lyckades jag installera DSL på mitt flashminne. Men, när jag ska boota startar den ändå XP direkt. Jag har ändrat boot priority i BIOS till at t boota genom usb-portarna (removable drives med andra ord) först, sedan CD-ROM och sist hårddisken, men BIOS verkar itne upptäcka DSL i mitt flashminne, kan någon hjälpa?

Jag har inget exakt svar att komma med, men min misstanke är att du som jag lider av ett USB-minne som helt enkelt vägrar låta sig bootas.
Jag har nämligen provat med alla olika sätt som finns, däribland HPs program för att göra just bootbara USB-minnen...men inget funkar.

Efter att ha forskat lite så visade det sig att detta är ovanligt men händer vissa minnen och mitt är ett av dem tydligen...
Har ett Sandisk Cruzer Micro, som förutom detta funkar klockrent.
Men boota från det går icke!
Citera
2007-12-25, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MondoBizarro
Jag har inget exakt svar att komma med, men min misstanke är att du som jag lider av ett USB-minne som helt enkelt vägrar låta sig bootas.
Jag har nämligen provat med alla olika sätt som finns, däribland HPs program för att göra just bootbara USB-minnen...men inget funkar.

Efter att ha forskat lite så visade det sig att detta är ovanligt men händer vissa minnen och mitt är ett av dem tydligen...
Har ett Sandisk Cruzer Micro, som förutom detta funkar klockrent.
Men boota från det går icke!

Ja, läste om att det här var ganska vanligt, och just nu kör jag på ett Flashminne som ursprungligen är en mp3 från Clas Ohlson, inga direkta kvalitetsgrejer direkt, Men jag har ett till Flashminne här någonstans som jag får prova med. Tack för svaret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in