2007-12-25, 17:09
Medlem
Har en hårddisk som jag använder till att göra en total kopia av min nuvarande dator genom Acronis TrueImage. Detta så att jag slipper installera om program i fortsättningen.
Nu undrar jag dock ifall jag behöver oroa mig för att hårddisken kan bli sämre eller om jag borde göra rutinmässiga kontroller av hårddisken för att se till att ingen data förloras? Jag vill ju inte stå där med en trasig systemdisk och sedan upptäcka att backup-disken inte funkar.

Backup-disken har det svalt och skönt, den sitter i chassit fast helt ifrånkopplad.
Citera
2007-12-25, 18:32
Medlem
noonelses avatar
Jag skulle nog inte orka bry mig om att kolla den. Låt den sitta i chassit som du säger utan att vara inkopplad. Hur stor är chansen att båda diskarna går sönder ? Speciellt då den ena inte är inkopplad och utsätts för slitage. Du behöver inte göra några kontroller. Om du har jättekänslig data på hårddisken så skaffa en online backup av den. Se storegate.se för sådana lösningar.
Citera
2007-12-25, 21:10
Medlem
Vill bara veta ifall något kan ske även när hårddisken inte är ikopplad, och om jag i så fall behöver göra kontroller.

Så verkar inte vara fallet, så jag tackar för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in