2007-12-25, 14:43
Medlem
Stoxozs avatar
Hej. Jag hade för en tid sedan ordentliga problem med min dator, och beslutade mig för att uppgradera helt för att slippa dessa problem. Jag fick lägga ner runt 8000 för nya delar då jag bara behöll burken och nätagget, som förövrigt var nytt fast oanvänt. Men nu har jag stött på problem igen. Jag har för närvarande en hårddisk på 250 gig sittandes i just nu, men jag har förfogande för en 200 och en 500 och en 320, alla dom är obrukbara, jag har hört av mig till återförsäljare o skickat in hårddiskarna men dom ska tydligen vara felfria enligt dom. Men problemen uppstår ändå. Det ärså otroligt konstiga problem också, när jag t.ex. laddar ner nåt till en annan disk så kan ibland utorrent ge ett felmeddelande där nedladdningen misslyckades eller att disken är överladdad eller nåt i den stilen, och sen när jag ska navigera i disken så går allt jättesegt och hackigt, jag kan bland annat inte packa upp något för det tar evigheter, bokstavligt talat. Och när jag kopplat in samtliga diskar eller ibland mer än 2, så startar inte ens windows av nån anledning. Och jag förstår verkligen inte varför.
Jag må inte vara världens mest datakunnige person men jag har grejat så mycke med den här datorn fram och tillbaka att jag är bara så otroligt trött på den. Jag vill bara att allt ska funka. Men det är tydligen för mycket begärt.

Finns det nån där ute som kan tänkas hjälpa till eller har nån aning om vad jag borde göra?
Citera
2007-12-25, 16:52
Medlem
datajesuss avatar
det borde inte vara några problem tycker man.. men.. svara på domhär frågorna så är det lättare att hjälpa dej:

* vilken typ av anslutning har diskarna? (sata, ide, scsi, sas)
* vilken typ av kontroller har du? (interna chipset kontroller eller extra på moderkort eller separat)
* vilken modell och tillverkare är respektive disk, ange även tillverkare och modell på moderkortet
* kör du någon form av antivirus
* vilket operativsystem kör du

tror allt är väldigt enkelt avhjälpt om man bara engagerar sej lite
Citera
2007-12-25, 17:11
Medlem
Stoxozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av datajesus
det borde inte vara några problem tycker man.. men.. svara på domhär frågorna så är det lättare att hjälpa dej:

* vilken typ av anslutning har diskarna? (sata, ide, scsi, sas)
* vilken typ av kontroller har du? (interna chipset kontroller eller extra på moderkort eller separat)
* vilken modell och tillverkare är respektive disk, ange även tillverkare och modell på moderkortet
* kör du någon form av antivirus
* vilket operativsystem kör du

tror allt är väldigt enkelt avhjälpt om man bara engagerar sej lite

Det är enbart sata-diskar
Jag använder kontrollerna på moderkortet, det är 4 stycken.

Moderkortet: Asus P5B-MX/WIFI-AP, 946GZ, Socket-775, m-ATX, GbLAN,SATAII, DDR2, VGA, PCI-Ex16

Hårddiskar: den nyaste är en western digital wd3200aaks. Sen är den andra en Samsung SpinPoint T166 500GB SATA2 16MB 7200RPM (Inte ikopplad) Sen har jag en western digital caviar som system-disk tror jag.

jag kör NOD32 antivirus och använder windows xp pro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in