2007-12-25, 12:43
Medlem
"Sven"s avatar
jag har min dators drivrutiner liggande på hårdisken sen xp, kan jag instalera dessa, det e alltså installfiler!
Citera
2007-12-25, 13:05
Medlem
hetzzs avatar
Med risk för att låta elak så misstänker jag att du tillhör kategorin: "nu ska jag byta till linux för det är så mycket bättre och coolare än windows"

Nej, du kan inte installera dessa. Drivrutinerna är specifika för den windowsversion du hade. Linux har generellt sätt så som jag förstått det smidigare hantering av denna del av operativsystemet. Vilka drivrutiner är det du syftar på? Grafikdrivrutiner kan vara det som ställer till det lite när man precis är ny i linux. Eftersom andra trådar du skapat under dagen avslöjar att du kör Ubuntu skulle det om du körde 7.10 (som du inte gör om jag inte minns fel) kunnat kolla på "Restricted Driver Management" Under System --> Pref.

Jag rekommenderar dig att besöka
http://www.ubuntu-se.org/smf/
Chansen är att de har lite mer acceptans för dina nybörjarfrågor och kan visa dig till deras egna sidor för just folk i din situation.

En litet tips på vägen är att inte skapa en tråd per problem, utan försöka samla dem i en tråd.

edit: Ubuntu använder sig av apt-get för att samla program som du lätt kan installera, utan att krånga något nämvärt. Apt-get är visserligen terminalbaserat och kan verka lite skrämmande, som tur är finns Synaptic som är ett grafiskt interface till apt-get. Testa att sök där om det är något program eller så du letar efter.
Citera
2007-12-25, 13:54
Medlem
"Sven"s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hetzz
Med risk för att låta elak så misstänker jag att du tillhör kategorin: "nu ska jag byta till linux för det är så mycket bättre och coolare än windows"

En litet tips på vägen är att inte skapa en tråd per problem, utan försöka samla dem i en tråd.

ne jag var lite dum som posta så många trådar, men jag har fått allt att funka, så nu e det klart, java drivrutiner allt funkar, det jag undra var bara om jag hadde nånon andvändning för dom.
och nej jag byter inte till linux för att det är så mycket bättre än windows, jag vill testa nåt nytt.....Windows kan jag redan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in