2007-12-25, 01:34
Medlem
SPACEACEs avatar
Hall!!!

min dator har krashat totalt... jag skulle brnna en dvd-skiva nr det kom uppp "explorer svarar inte" sen kom det upp ett likadant medellande som sa att " dr watson postmortem debugger svarar inte" ( lr nt liknande namn) och allt frs... eftersom det inte var frsta gngen som datorjveln hngde sej s startade jag om den.

sen nr den startades upp som kom det upp p skrmen om jag ville starta windows normalt, i felskert lge eller med senast fungerande konfiguration. jag har provat alla men det enda som hnder r att windows "startskrm" kommer upp och sedan kommer HP loggan upp sen kommer jag tillbaka dr jag vljar hur jag vill starta.

r det formatera om den som gller eller kan det finnas nn annan lsning? Det finns nmligen en hel del grejor p c: som jag inte vill bli av (jag vet att jag borde ha skerhetskopierat).
Citera
2007-12-25, 01:41
Medlem
nat0ns avatar
http://www.ultimatebootcd.com/ du kan ju testa den hr och pilla runt lite, och kanske en linux liveplatta och frska f upp din hrddisk dr fr att kunna backa upp det du behver och eventuellt formatera
Citera
2007-12-25, 01:49
Medlem
SPACEACEs avatar
ska prova det... blir nog inte mycket smn inatt
Citera
2007-12-25, 08:10
Medlem
Reparationsinstallation. Det r bara att boota med CD:n s ska du efter ett par tryck f vlja reparationsinstallation.

Citat:
Det finns nmligen en hel del grejor p c: som jag inte vill bli av (jag vet att jag borde ha skerhetskopierat).
Nej, du borde endast ha haft WinXP och programinstallationer p C. Finns det folk som fortfarande har allt p 1 partition?
Citera
2007-12-25, 09:43
Medlem
SPACEACEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanix
Nej, du borde endast ha haft WinXP och programinstallationer p C. Finns det folk som fortfarande har allt p 1 partition?

jo, s vill jag ha det fast "recovery cd:n" som HP skickar med r vldigt automatisk, s ven om jag delat upp hrddisken i flera partitioner s efter jag krt den s har jag bara en partition

Citat:
Ursprungligen postat av nat0n
http://www.ultimatebootcd.com/ du kan ju testa den hr och pilla runt lite, och kanske en linux liveplatta och frska f upp din hrddisk dr fr att kunna backa upp det du behver och eventuellt formatera

funkade ju bra med att slnga i en Linux live skiva. Men eftersom det var vldigt lnge sedan jag anvnde Linux (valde Ubuntu) s undrar jag, hur gr jag fr att bli "administratr" (vet inte om det kallas s i linux), eftersom jag behver ju rttigheterna fr att kopiera ver filer frn en hrddsik till en annan.
Citera
2007-12-25, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SPACEACE
jo, s vill jag ha det fast "recovery cd:n" som HP skickar med r vldigt automatisk, s ven om jag delat upp hrddisken i flera partitioner s efter jag krt den s har jag bara en partition

Jag menade reparationsinstalltionen p WinXP CD:n.
Citera
2007-12-25, 10:13
Medlem
SPACEACEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanix
Jag menade reparationsinstalltionen p WinXP CD:n.

jo jag frstod det, ville bara frklara varfr jag bara har en partition.
Men recovery dvd:n var den enda skiva jag fick med (fick inte ens en skiva, var en recovery partion s man fick gra skivan sjlv), s startar jag den s kommer jag in dr den artitionerar, formaterar, och installer xp med ett knapptryck s d frsvinner allt. men jag hade end tnkt att formatera skiten s jag tar kopierar allt i linux sen formaterar. men tack fr hjlpen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in