2007-12-27, 22:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cracker-Jack...
Alla här inne ljuger.

Det är mänskligt att vilja ha det man inte kan få.

Om en snygg tjej dissar en, så vill man bara ha henne ÄNNU mer.

Om någon säger emot så ska jag kalla er för Pinocchio i framtiden.

Du tror helt allvarligt att en dominerande kille tänder på en tjej som försöker domninera honom? Det funkar inte, blir bara avtändande. Jag är själv väldigt dominant av mig och kan inte ens se mig ha en flicka som styr mig runtikring.

Menmen, det är ju klart du har rätt.
Citera
2007-12-27, 23:09
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Alla här inne ljuger.

Tror du kommer vara en av få som INTE heter Pinocchio isåfall...
Citera
2007-12-28, 00:13
Medlem
Lavas avatar
Citat:
Alla här inne ljuger.

Jaktlystnad är inget att förneka men det är viss skillnad på att mötas av ointresse än av dryga kommentarer och genuin elakhet.
Citera
2007-12-28, 18:37
Medlem
Cracker-Jack...s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av thaman
Du tror helt allvarligt att en dominerande kille tänder på en tjej som försöker domninera honom? Det funkar inte, blir bara avtändande. Jag är själv väldigt dominant av mig och kan inte ens se mig ha en flicka som styr mig runtikring.

Menmen, det är ju klart du har rätt.

Vem har sagt något om att dominera honom? Vi talar om olika saker.

Om en tjej inte verkar vara intresserad, så blir hon bara mer intressant. Man vill ha det man inte kan få.

Citat:
Ursprungligen postat av Lava
Jaktlystnad är inget att förneka men det är viss skillnad på att mötas av ointresse än av dryga kommentarer och genuin elakhet.

Elakhet tänder ingen på, fast det skulle isf vara ännu skönare att straffknulla henne om den möjligheten bjöds
Citera
2007-12-28, 20:57
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myrornaskrig
Ursäkta att jag ställer denna fråga trots att den avviker en del från ursprungs ämnet men tråden råkar ju ligga här...

Det du berättar låter väldigt intressant och jag blir glad för din skull att höra att det går åt rätt håll för dig. Men jag undrar lite över hur dina symptom yttrade sig och vilken skillnad din man ser nu mot tidigare?

Skadade mig själv. Mycket.
Och jag menar inte att sitta och skära mig i armarna som ett emo.
Jag har varit kliniskt död, tack vare en jätteöverdos av diverse preparat, har märken kvar efter hjärtzappen de satte igång mig med.

Jag har tagit sammanlagt fyra överdoser alá livsfarliga.
Typ 100-tals tabletter.

Jag var aldrig arg eller sur på honom under våra första åtta (? tror jag) år ihop, och det är INTE normalt. jag gick ut istället, och bara gick och gick tills fötterna blödde. Bokstavligen.

Kunde inte tala om saker som var tabu i min värld, inte sex, inte pengar och annat, jag var övertygad om att alla kunde se igenom mig och se vilken dålig, äcklig människa jag var.

Kände mig som ett tomt svart hål.

Efter min DBT omgång har jag haft ETT återfall med en av de uppräknade överdoserna, och det var FEM år EFTER terapin!

Så på det sättet, fyfan vad jag är bra.

Det FÅR jag säga, efterdenna helvetesterapi. Den har ju funkat.

Självmordstankarna har minskat enormt, viket är jätteskönt, och kanske det allra viktigaste; jag ÄR en bättre mamma nu, som vågar älska mina barn öppet, och jag ÄR en bättre fru nu, eftersom jag VÅGAR bli arg eller sur eller jätteglad.

Om jag känner att depressionen börjar komma, brukar min man se det, då tar han mig under hakan och tvingar mig att se honom i ögonen, jag hatar att se folk i ögonen när jag mår dåligt, och så frågar han; Hur MÅR du nu?

Och, jag har lärt mig att svara ärligt, tex. jag vill åka och prata med någon. Eller, hjärtat, ta mina mediciner och göm dom.

Då vet han, och jag ljuger inte, inte för honom, och inte för mig själv.
Citera
2007-12-28, 21:09
Medlem
myrornaskrigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StorMamma
Jag har varit kliniskt död, tack vare en jätteöverdos av diverse preparat, har märken kvar efter hjärtzappen de satte igång mig med.

Jag har tagit sammanlagt fyra överdoser alá livsfarliga.
Typ 100-tals tabletter.

Jag var aldrig arg eller sur på honom under våra första åtta (? tror jag) år ihop, och det är INTE normalt. jag gick ut istället, och bara gick och gick tills fötterna blödde. Bokstavligen.

Kunde inte tala om saker som var tabu i min värld, inte sex, inte pengar och annat, jag var övertygad om att alla kunde se igenom mig och se vilken dålig, äcklig människa jag var.

Kände mig som ett tomt svart hål.

Efter min DBT omgång har jag haft ETT återfall med en av de uppräknade överdoserna, och det var FEM år EFTER terapin!

Så på det sättet, fyfan vad jag är bra.

Det FÅR jag säga, efterdenna helvetesterapi. Den har ju funkat.

Självmordstankarna har minskat enormt, viket är jätteskönt, och kanske det allra viktigaste; jag ÄR en bättre mamma nu, som vågar älska mina barn öppet, och jag ÄR en bättre fru nu, eftersom jag VÅGAR bli arg eller sur eller jätteglad.

Om jag känner att depressionen börjar komma, brukar min man se det, då tar han mig under hakan och tvingar mig att se honom i ögonen, jag hatar att se folk i ögonen när jag mår dåligt, och så frågar han; Hur MÅR du nu?

Och, jag har lärt mig att svara ärligt, tex. jag vill åka och prata med någon. Eller, hjärtat, ta mina mediciner och göm dom.

Då vet han, och jag ljuger inte, inte för honom, och inte för mig själv.

Puh - vilken pärs du genomlidit! Tack för att du tog dig tid att svara, kan ju inte vara ett helt lätt ämne att fördjupa sig i även om jag förstår av vad du skrev att det troligtvis går lättare idag. Vilket fint stöd du haft i din make, och grattis till er båda för att ni verkar ha en väldigt sund relation!
Citera
2007-12-28, 21:28
Medlem
StoneWolfs avatar
Citat:

.

Men i det fallet tror jag inte du är en sådan som behandlar killar som skit som psykopatiska kvinnor kan göra.
Citera
2007-12-28, 22:16
Medlem
Har själv haft ett förhållande med en borderlineare och de va helt sjukt hur jag vaknade en dag och insåg hur illa hon behandlade mig, hur illa ja mådde av detta och insåg att jag bara gick med på det. Självklart blev det världens kalabalik när jag fick nog o valde lämna henne, förföljelse, brottningsmatcher och smutskastning bla.

Som happy gilmore säger: If i saw my self like that i would kick my own ass.

Aldrig mer bli slagen o förnedrad, nu lämnar jag vid första tecknet, inget snack.
Citera
2007-12-28, 22:21
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf
Men i det fallet tror jag inte du är en sådan som behandlar killar som skit som psykopatiska kvinnor kan göra.

Nej,

Men borderline är som ett träd, en stam med många grenar, och det är inte många som inser det.
Det finns borderlinepsykopati, borderlinesjälvskadande ( jag är den typen ) borderlineutåtagerande etc.

Tyvärr så är det psykopattypen du INTE vill ha som date, och det ÄR oftast de som dejtar mycket, och som kan anklaga en pappa vid en separation för övergrepp etc.
(Du vill inte heller ha denna typ av bordie som mor till dina barn, tro mig.)
Helt enkelt som hämnd för att det gör så ont för en bordie att bli övergiven, att man kan göra VAD SOM HELST.

Eftersom det också ingick gruppterapi så har jag mött denna typ av kvinna, och herrejösses vilka saker de hittat på.
Slagit ned en grannpensionär, för att denna inte gick fort nog i trappen och andra jävligheter speciellt riktade emot deras barns pappor ( De som var separerade )

Jag får inte skriva detaljerat om det, eftersom vi i gruppen faktiskt får lova varandra att knipa käft.

Men, ni skulle fan bli livrädda om ni visste vad jag vet vad en kvinnlig obehandlad psykopatborderline KAN göra, OCH GÖR.

Jag önskar att varje borderline får DBT-hjälp. Tyvärr är det långa köer numera, jag var med i den förstatestgruppen de drog igång, och blev lottad just till DBT. ( Ibland har man tur.)

Tyvärr, som jag säger, dessa tjejer brukar se bra ut, vara smala och fina, och sedan efter tid så är du i helvetet. Ännnu värre helvete om det finns barn med i bilden.
Citera
2007-12-28, 22:27
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deltron3030
Har själv haft ett förhållande med en borderlineare och de va helt sjukt hur jag vaknade en dag och insåg hur illa hon behandlade mig, hur illa ja mådde av detta och insåg att jag bara gick med på det. Självklart blev det världens kalabalik när jag fick nog o valde lämna henne, förföljelse, brottningsmatcher och smutskastning bla.

Som happy gilmore säger: If i saw my self like that i would kick my own ass.

Aldrig mer bli slagen o förnedrad, nu lämnar jag vid första tecknet, inget snack.

Exakt vad jag menar!

Du vet vad jag talar om. Dessa kvinnor är livsfarliga för ditt psyke och ditt förstånd. Var glad om hon slutat numera, en del kan hålla på i år med förföljelser och annat...
Citera
2007-12-28, 22:32
Medlem
StorMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StoneWolf

Och hur tror du min man mådde?

Och att han vid det tillfället stod med två små barn att ta hand om?

Och att deras mamma ville dö?

Jag skall ärligt talat säga att fyfan vad egoistisk jag var,min yngsta var då drygt cirka 3 år gammal. Men, jag var sjuk, jättesjuk. Det är min tröst.

I min värld fanns det bara att dö, och min man skulle hitta någon som var en bra mamma, inte som jag, och som var en bra fru, som var värd att älska, för jag var ju bara skit i mina egna ögon.

EDIT:

Idag kan vi skoja om det, han kan säga tex, att om du inte gör si eller så, ja då vet du vilka jag ringer!
Citera
2007-12-28, 23:05
Medlem
Citat:
Exakt vad jag menar!

Du vet vad jag talar om. Dessa kvinnor är livsfarliga för ditt psyke och ditt förstånd. Var glad om hon slutat numera, en del kan hålla på i år med förföljelser och annat...
Om de endå vore så!
Nä du, så enkelt kommer jag tydligen inte undan, tre år har gått nu. Men jag försöker inte ge henne någon som helst uppmärksamhet, de e tydligen det som får tåget o rulla vidare. Så fort hon ser mig prata med någon så kontaktas den omgående o får höra ett o annat om mig.

Som tur e gräver hon sin egen grop eftersom få tror henne som tur e.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in