2007-12-23, 10:35
Medlem
Tjena!

Finns det nått sätt som gör att man kan få boxers kanaler i alla antennuttagen i huset utan att behöva skaffa en massa tvillingkort?

//Järn
2007-12-23, 12:16
Medlem
kimdah2002s avatar
Tvillingkort funkar väl bra

Hrmmmm

1.02. Marknadsföring av piratkort är förbjudet
Diskussioner om avkodning av tv-signaler (piratkort, cardsharing, dreambox etc) är inte tillåtet under några som helst omständigheter. Den som postar reklam för piratkort, länkar till relaterade webbsidor eller på annat sett "marknadsför" utrustning eller information i detta ämne riskerar att bli automatiskt bannlyst från forumet, utan varning.
2007-12-23, 12:25
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002

1.02. Marknadsföring av piratkort är förbjudet
Diskussioner om avkodning av tv-signaler (piratkort, cardsharing, dreambox etc) är inte tillåtet under några som helst omständigheter. Den som postar reklam för piratkort, länkar till relaterade webbsidor eller på annat sett "marknadsför" utrustning eller information i detta ämne riskerar att bli automatiskt bannlyst från forumet, utan varning.

Den där regeln är extremt dåligt skriven.

Man kan alltså bli bannlyst om man diskuterar vilken digitalbox som är bäst. Att fråga varför bilden blir så dålig när man ser analog tv är också förbjudet enligt regel 1.02.

Det ska ju vara självklart att man får prata om hur man kodar av de kanaler man betalat för. Jag har svårt att tro att Boxer, Canal Digital, Viasat och Comhem bryr sig om jag skickar vidare mina "legalt" avkodade signaler till andra tv-apparater i hushållet.
2007-12-23, 14:03
Medlem
kimdah2002s avatar
Om du har ett abonnemang så avser det en kanal åt gången, går du runt det med cardsharing m.m. är det olagligt enligt 1.02

Givetvis kan du koppla in hur många tv apparater som du vill till din decoderbox men alla kommer då att visa samma kanal och jag tror inte det var det som frågeställaren ville åt...

Tekniska frågor som vilken digitalbox som är bäst. Att fråga varför bilden blir så dålig när man ser analog tv har inget med 1.02 att göra vad jag kan se, hur tänkte du där ??

Enda lagliga lösning på frågeställarens problem är "tvillingkort" eller "hela huset abbonemang" vad jag kan se...
2007-12-23, 19:54
Medlem
Ok, men går det? ni behöver ju bara säga ja eller nej! Inte hur det eventuellt går till..
2007-12-23, 20:19
Medlem
gadzooxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Järn
Ok, men går det? ni behöver ju bara säga ja eller nej! Inte hur det eventuellt går till..

"....är inte tillåtet under några som helst omständigheter."
2007-12-23, 20:55
Bannlyst
tillåtet är det garanterat inte ring boxer och fråga om hjälp.. dom kanske kan hacka dig förbi och få gratis tv
2007-12-23, 23:16
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Tekniska frågor som vilken digitalbox som är bäst. Att fråga varför bilden blir så dålig när man ser analog tv har inget med 1.02 att göra vad jag kan se, hur tänkte du där ??

Regel 1.02 säger "Diskussioner om avkodning av tv-signaler (piratkort, cardsharing, dreambox etc) är inte tillåtet under några som helst omständigheter."

Det är alltså förbjudet att prata om all avkodning av tv-signaler. Och att prata digitalboxar utan att prata avkodning är ganska intetsägande. Likaså om analog tv, då det är just avkodning av tv-signaler det handlar om.
2007-12-24, 00:11
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Regel 1.02 säger "Diskussioner om avkodning av tv-signaler (piratkort, cardsharing, dreambox etc) är inte tillåtet under några som helst omständigheter."

Det är alltså förbjudet att prata om all avkodning av tv-signaler. Och att prata digitalboxar utan att prata avkodning är ganska intetsägande. Likaså om analog tv, då det är just avkodning av tv-signaler det handlar om.
Du har missuppfattat det helt det är skillnad på avkodning och avkodning (piratkort, cardsharing, dreambox etc). Att prata bildkvalitet är ok att prata att komma förbi att betala för sig är inte ok... Det borde t.o.m en treåring begripa
2007-12-24, 00:47
Medlem
Max Powers avatar
Citat:
Du har missuppfattat det helt det är skillnad på avkodning och avkodning (piratkort, cardsharing, dreambox etc). Att prata bildkvalitet är ok att prata att komma förbi att betala för sig är inte ok... Det borde t.o.m en treåring begripa

Självklart förstår jag att regeln bara gäller olaglig avkodning. Det jag säger är att regeln är felaktigt formulerad. Ska man tolka den som den är skriven så innefattar den all for av avkodning.

Om vi bortser från parantesen i regeln så lyder regeln så här:

Diskussioner om avkodning av tv-signaler är inte tillåtet under några som helst omständigheter.

Alltså helt solklar.

Sedan lägger man till tre exempel på ämnen som har med avkodning att göra. Piratkort, cardsharing och Dreambox. För att förtydliga, exempel.

För övrigt är det riktigt sjukt att man inte får diskutera Dreambox. Ungefär lika korkat som att man inte skulle få prata om Volvo-bilar bara för att någon kört ihjäl ett barn med en Volvo.

Och ja, jag vet varför man inte får diskutera Dreambox, men det har inget med saken att göra.
2007-12-24, 15:27
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Max Power
Självklart förstår jag att regeln bara gäller olaglig avkodning. Det jag säger är att regeln är felaktigt formulerad. Ska man tolka den som den är skriven så innefattar den all for av avkodning.

Om vi bortser från parantesen i regeln så lyder regeln så här:

Diskussioner om avkodning av tv-signaler är inte tillåtet under några som helst omständigheter.

Alltså helt solklar.

Sedan lägger man till tre exempel på ämnen som har med avkodning att göra. Piratkort, cardsharing och Dreambox. För att förtydliga, exempel.

För övrigt är det riktigt sjukt att man inte får diskutera Dreambox. Ungefär lika korkat som att man inte skulle få prata om Volvo-bilar bara för att någon kört ihjäl ett barn med en Volvo.

Och ja, jag vet varför man inte får diskutera Dreambox, men det har inget med saken att göra.
Du kan väl inte bortse från parantesen då den är en förklaring till vad som inte får diskuteras (piratkort, cardsharing, dreambox etc) det är ju den som förklarar skillnaden mellan det du menar är lagligt avkodning och olaglig. Dreambox är olaglig eftersom den innehåller funktioner som gör att man kan komma runt avkodningen vid inkoppling av flera boxar (detta kommer dock snart inte att fungera längre, till alla som äger en sådans stora glädje)
2007-12-24, 23:28
Medlem
SUCK....

Kan nån förklara för mig varför ett forum som stolt deklarerar att det typ struntar i svensk censur kan tillåta diskussioner om pedofili, trafficking och droger mm men inte lite snack om diverse boxer/viasat kort. Fattar det bara liksom inte..

Känns som som att det någon som smackar någons k*k lite väl mycket...
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in