Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2006-12-26, 23:05
  #1
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Ser ni verkligen att det är en Dressmannkavaj, om den är välsittande?

Vad är det i så fall ni ser?

.. hittade mig en manchesterkavaj som sitter som en SMÄCK, känner mig som Itzhak Skenström i den!
Citera
2006-12-26, 23:09
  #2
Medlem
brianmolkos avatar
de går väl väldigt nära, passformen beror väl på kroppen ??
Citera
2006-12-26, 23:12
  #3
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Då har jag helt rätt kropp för modell och storlek på min nya favoritkavaj! *nöjd*

Är det månne så att det är oerfarna kavaj/kostymköpare som går till dressman, köper saker i fel storlek, låter bli att sprätta bort märket på armen... som får det att se ut som ... dressmanstil.. som man har hört talas om innan?
Citera
2006-12-26, 23:13
  #4
Medlem
Klngs avatar
Jag antar att du är storväxt? Mina (o)vetenskapliga studier har nämligen kommit fram till att mellan s-l är det helt omöjligt att hitta något som sitter bra, medans större verkar funka. Det enda jag bär därifrån är skjortor under slipovrar, så att endast kragen syns.
Citera
2006-12-26, 23:17
  #5
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Ser ni verkligen att det är en Dressmannkavaj, om den är välsittande?

..
Orden "Dressmankavaj" och "välsittande" går väl inte ihop?
Citera
2006-12-26, 23:25
  #6
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Orden "Dressmankavaj" och "välsittande" går väl inte ihop?

Citat:
Ursprungligen postat av Klng
Jag antar att du är storväxt?

Jupp! Storväxt verkar funka bra på dressman!

Men allans inlägg säger något - du ser ner på dressman för taskig passform?
Citera
2006-12-26, 23:49
  #7
Medlem
Kharmas avatar
Det är kanske svårt att se skillnad på Dressman och liknande märken men man ser oftast om det är en kvalitetskavaj på tyget, liksom smådetaljer.
Citera
2006-12-27, 00:04
  #8
Avstängd
Blights avatar
Det känns, framförallt. Ett kvalitetsplagg har en helt annan känsla när man rör vid det än vad H&M och Dressmann har. Ull är mjukare, sammet lenare, fylligare och finare i strukturen etc. Eftersom jag endast är van vid märkeskläder reagerar jag alltid på hur sträva, grova och stela Dressmann eller H&M-plagg känns. Märkeskläder känns mer finvävda och detaljerade helt enkelt. Man kan ibland se det på sömmarna också.
Citera
2006-12-27, 00:13
  #9
Medlem
Agent|Os avatar
Jag ser nog inte skillnaden, och hur dressman/H&M känns har jag ingen aning om - ett faktum jag finner tillfredställande.
Citera
2006-12-27, 00:16
  #10
Avstängd
En jävla smartskalles avatar
Just NU skulle jag nog säga att min Cerutti är tråkigare än min Dressmann. Brun och... saknar lixom styrsel.
Citera
2006-12-27, 09:21
  #11
Medlem
KG_s avatar
Sannolikheten att en billig kostym har helt fel längder och mått är ju större än om kostymen är dyr. Jag tänker på ärmlängd, var kavajen slutar i nederkant och hur den sitter. Även om köparen har noll koll så kan väl försäljaren på Dressmann något men skräddarändringar är säkerligen mycket ovanligare där än om plagget/plaggen inhandlas i en riktig affär. Det handlar ju inte om kostymen i sig men det är relaterat till inköpsställe. Dessutom skulle jag vilja påstå att det finns ett samband mellan knäppning av nedersta knappen på kavajen och priset på densamma.
Citera
2006-12-27, 13:09
  #12
Medlem
dumkopfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av En jävla smartskalle
Just NU skulle jag nog säga att min Cerutti är tråkigare än min Dressmann. Brun och... saknar lixom styrsel.

Din "Cerutti" är förmodligen fake då det stavas Cerruti
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback