2007-12-22, 16:02
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Tja,

vet att det finns hundra trådar om detta men ingen av dom hjälper mig!

Har precis köpt en ny plasma tv och tänkte se på lite film genom datorn.

Drog s-video kabel från graffa kortet (nvidia) och sen kopplade jag allt till en scart i tvn. Det finns två scart-uttag på tvn, en rgb och en AV.

Problemet är att det är svart-vitt, har prövat att ändra pal och scart-uttag. Har läst att man kan ändra signalen från s-video till composite men det går tydligen inte med nvidias kontrollpanel.

Vad mer kan tänkas fungera?
Citera
2007-12-22, 16:05
Medlem
ändrat på TV vilken signal den ska ta emot? Typ Av eller S-video?
Citera
2007-12-22, 16:07
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rasus
ändrat på TV vilken signal den ska ta emot? Typ Av eller S-video?

Ska kolla

EDIT: Kollade om jag kunde ändra signal men s-video var grå på listan, kunde bara välja component och det fungerade inte.
Citera
2007-12-22, 16:19
Medlem
Har du testat samma sak med den andra scartingången?
Citera
2007-12-22, 16:24
Bannlyst
Egenskaper > inställningar > avancerat > Geforce-fliken > nView Display Settings > välj TVn i "Current display" > högerklicka på TVn > select TV format > välj "advanced..." längst ner > i "Video output format", ändra från Auto select till S-video out. Klart!

Funkar inte S-video out så kan det hjälpa att ändra till något annat alternativ... Här hos mig t.ex funkade det inte med S-video efter en formation, men Composite out fungerade av någon andledning, trots att jag använde samma kablage.
Citera
2007-12-22, 16:25
Medlem
Scuttles avatar
Hm, om du nyss har köpt en plasma, varför kör du inte på HDMI-ingången? Är bara att köpa en dvi->hdmi kabel så kör du plasman precis som en skärm
Citera
2007-12-22, 16:27
Medlem
naryas avatar
Vad i hel***e ska du köra s-video till en plasma tv för? Kör VGA eller allra helst DVI/HMDI så slipper du alla konstiga s-video problem samt får 1000ggr bättre bild
Citera
2007-12-22, 17:12
Medlem
Lars Vinterdäcks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scuttle
Hm, om du nyss har köpt en plasma, varför kör du inte på HDMI-ingången? Är bara att köpa en dvi->hdmi kabel så kör du plasman precis som en skärm

Har beställt en DVI-HDMI kabel, fanns bara skitkablar i den här lilla stan

Har inget annat val än att köra s-video så länge.

-------------------

Verkar vara hopplöst det här. Kan som sagt inte ändra till compositesignal i nvidias panel och varken auto-select eller s-video fungerar. Har prövat båda scartkontakterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in