• 1
  • 2
2007-12-21, 21:15
Medlem
Har aldrig varit på IKEA utomlands men har hört att de brukar sälja typisk svensk mat som är svår att få tag på annars typ kaviar och saltlakrits. Detta är väl sant? Vill se deras hela sortiment av dessa varor, kan man se det någon stans? Är IKEA i Hong kong jag kommer att besöka under våren.
Citera
2007-12-21, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kakkaduva
Har aldrig varit på IKEA utomlands men har hört att de brukar sälja typisk svensk mat som är svår att få tag på annars typ kaviar och saltlakrits. Detta är väl sant? Vill se deras hela sortiment av dessa varor, kan man se det någon stans? Är IKEA i Hong kong jag kommer att besöka under våren.

Erh... Det finns 3 IKEA-varuhus i Hong Kong, alla tre har restaurang med svensk husmanskost (har för mig att Ingvar Kamprad är envis som fan på den punkten), varuhuset i Kowloon Bay har dock ingen Swedish shop (däremot ett café, där man hittar bl.a lakrits att köpa). Utbudet är väl sådär, om man gillar kalles kaviar och lingondricka, det vill säga. De frysta köttbullarna är djävulskt äckliga.
Citera
2007-12-21, 21:35
Medlem
chillionaires avatar
här i london har de pepparkakor, sill, chips, bilar, marabou, ballerina kex mm.. finns en hel del gott.
Citera
2007-12-21, 21:49
Medlem
grens avatar
När jag bodde i England för cirka tio år sedan, så brukade vi sticka till IKEA i Lakeside. Där fanns svenska spritsorter, godis, tubkaviar och andra saker som folk saknar när de blir utlandssvenskar.

Enligt rykte (poängterar rykte), så är IKEA Sveriges största exportör av mat.

Edit: Kan tillägga att vissa saker var billigare i England än i Sverige, men det beror nog på stora volymer och lägre momssatser.
Citera
2007-12-21, 21:52
Medlem
Trumpeters avatar
Skriv in de nationella adresserna så får du svaret
Här är Tyskland
http://www.ikea.com/webapp/wcs/store...eName=ikea_sfm
Citera
2007-12-21, 22:15
Medlem
Snövits avatar
Ja visst har de det. När jag var ungoch bodde i Paris hade de provsamkning av estrellachips på IKEA. Vi köpte massa gott som man saknar när man bot utamlands. De hade sill, knäckebröd, laktis m.m.
Citera
2007-12-21, 22:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gren
När jag bodde i England för cirka tio år sedan, så brukade vi sticka till IKEA i Lakeside. Där fanns svenska spritsorter, godis, tubkaviar och andra saker som folk saknar när de blir utlandssvenskar.

Edit: Kan tillägga att vissa saker var billigare i England än i Sverige, men det beror nog på stora volymer och lägre momssatser.
När jag bodde i London var både godiset, korv, sill, kaviar och knäcke billigare att köpa där än att ta med sig från svedala..
Citera
2007-12-22, 19:31
Medlem
Pritchards avatar
IKEA i Australien hade estrellachips, slotts senap, lingonsylt mm.
Citera
2007-12-22, 19:37
Medlem
-jOE!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gren

Det kan mycket väl stämma! Jag har hört att IKEA Food Services skall omsätta över 9 miljarder SEK (!) varav det mesta är export.
Citera
2007-12-22, 19:45
Medlem
en svensk tigers avatar
i USA är det lögn att få tag på bra kaffe, dom tur var fanns IKEA och man kunde bunkra upp med massa paket Löfbergs lila, samt några paket ballerina till kaffet.
Citera
2007-12-22, 20:39
Medlem
Reichsführer-AAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en svensk tiger
i USA är det lögn att få tag på bra kaffe, dom tur var fanns IKEA och man kunde bunkra upp med massa paket Löfbergs lila, samt några paket ballerina till kaffet.

"Har dom svenskt kaffe på hotellet?" -Fru Stork
Citera
2007-12-22, 21:03
Köpte både julöl och julsnaps på IKEA förra veckan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in