2007-12-21, 12:13
Bannlyst
Köpte ny dator nyligen, och nu får jag inte igång nätverket här hemma. Hittar inga datorer när jag söker och alla andra datorer hittar heller inte min. Nätverket fungarar annars mellan alla andra datorer. Internet fungerar som det ska på min dator, det enda är att jag inte får igång nätverket mellan min och alla andra datorer. Har kollat detta med domän, och alla ligger i samma så det är nog inte problemet.

Tacksam för snabba svar, vill få det att fungera snabbt
Citera
2007-12-21, 14:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenix__
Köpte ny dator nyligen, och nu får jag inte igång nätverket här hemma. Hittar inga datorer när jag söker och alla andra datorer hittar heller inte min. Nätverket fungarar annars mellan alla andra datorer. Internet fungerar som det ska på min dator, det enda är att jag inte får igång nätverket mellan min och alla andra datorer. Har kollat detta med domän, och alla ligger i samma så det är nog inte problemet.

Tacksam för snabba svar, vill få det att fungera snabbt

Ingen som har något svar?
Citera
2007-12-21, 15:51
Medlem
darkmarcs avatar
Du skriver inget om OS men jag gissar XP. Här kan du börja läsa, många bra tips:

http://support.microsoft.com/kb/308007

///DM
Citera
2007-12-21, 16:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av darkmarc
Du skriver inget om OS men jag gissar XP. Här kan du börja läsa, många bra tips:

http://support.microsoft.com/kb/308007

///DM

Tackar, men jag löste det ändå. Formatering
Citera
2007-12-21, 17:33
Medlem
darkmarcs avatar
Ja, det är ju ett sätt att lösa det på så gott som något.. Fast du lärde dig inget på det...

///DM
Citera
2007-12-21, 22:05
Medlem
DennisOlofs avatar
darkmarc, så sant så.

Formatering var ju extermt för ett sådant ynka problem. Men det löste ju problemet
Citera
2007-12-22, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Phoenix__
Tackar, men jag löste det ändå. Formatering

Till er som samma problem, lyckas använda sökfunktionen och hittar den här tråden:
kolla brandväggarna i samtliga datorer så de godkänner trafik från den nya burken.

Innan ni formaterar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in