• 1
  • 2
2007-12-21, 14:25
Medlem
phobics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootsy
Lök krockar ganska illa med den höga syran i champagne. Om du dricker en vanlig NV-skumpa må det vara hänt, men ska du hälla i dig en årgångsflaska är det snudd på straffbart att köra lök till löjromen.

Äh. Snicksnack. I en välbalanserad komposition så krockar inte alls löken med vinet. Att lök ensamt är en dålig kamrat till vin är en sak, men sältan och syran i rommen och den fylliga potatisen väger upp detta.

Dock kan det vara värt att notera att Kalixrom ofta är så bra att den är alldeles lysande att mumsa i sig med bara lite citron och dill, inget mer.
Citera
2007-12-21, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snövit
Nej jag ska dricka bra champange så då får jag nog skippa löken eller ta någon annan förrätt.

Vad blir det för bubbel?
Citera
2007-12-21, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phobic
Äh. Snicksnack. I en välbalanserad komposition så krockar inte alls löken med vinet. Att lök ensamt är en dålig kamrat till vin är en sak, men sältan och syran i rommen och den fylliga potatisen väger upp detta.

Dock kan det vara värt att notera att Kalixrom ofta är så bra att den är alldeles lysande att mumsa i sig med bara lite citron och dill, inget mer.

Jag anser att du har helt fel. Ska du dricka en bättre champagne ska du ge fan i rå lök. Den krockar rikigt illa med syran i vinet och förtar väldigt mycket av smaknyanserna.

Men jag håller verkligen med om att bra Kalixlöjrom står sig utmärkt på egen hand.
Citera
2007-12-21, 14:59
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bootsy
Vad blir det för bubbel?

Vet inte, min kille är mycket bättre på det där med vin så han fixar det.
Citera
2007-12-22, 12:01
Medlem
Seamus Costellos avatar
Jag tycker att champagne är knepigt ihop med mat. Jag väljer rökt lax, lättsaltade chips och skrällen tärnad hushållsost. Var för sig alltså. Enda jävla gången sån ost går att äta, men oj vad fint det funkar ihop!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in